Ο αυξημένος αριθμός διαλύσεων πλοίων εν όψει των κανονισμών IMO το 2020, το διαχειρίσιμο βιβλίο νέων παραγγελιών για VLCC και η πιθανή αύξηση της παραγωγής πετρελαίου από τον ΟΠΕΚ το ερχόμενο καλοκαίρι, τροφοδοτούν την αισιοδοξία.
Ο Dag Kilen, ναυτιλιακός αναλυτής στην εταιρεία Fearnresearch, δήλωσε κατά τη διάρκεια ενός σεμιναρίου στο Λονδίνο: “Η εκτίμηση μας είναι ότι το 4ο τρίμηνο του 2018 αποτέλεσε την αρχή μιας ανοδικής κίνησης στα δεξαμενόπλοια, που θα διαρκέσει δύο χρόνια”.
Ωστόσο, παρά το θετικό μήνυμα, ο Kilen διευκρίνισε στο κοινό ότι στο ξεκίνημα του 2019 η αγορά θα είναι χλιαρή, καθώς στις αρχές κάθε έτους υπάρχουν αυξημένες παραδόσεις νεότευκτων και συντήρηση στα διυλιστήρια.
“Το δίμηνο Απριλίου/Μαΐου αναμένεται μία παροδική υποχώρηση πριν δούμε την άνοδο στο δεύτερο εξάμηνο του έτους”, συμπλήρωσε ο Κilen.
Στο τέταρτο τρίμηνο του 2018 τα ημερήσια ναύλα στα VLCC διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στα 46.000 δολάρια. Κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2019 πιστεύουμε ότι θα ανέλθουν στα 59.000 δολάρια ημερησίως, επίπεδα που δεν είναι κάτι εξαιρετικό για τα ιστορικά δεδομένα, εξήγησε ο αναλυτής.
Οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων το 2018 βρέθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο από το 1986. Κατά το πρώτο εξάμηνο της περασμένης χρονιάς παραδόθηκαν 21 νεότευκτα VLCC ενώ αντίστοιχος ήταν και ο αριθμός αυτών που οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια.
Παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των διαλύσεων υποχώρησε πολύ στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, τα νεότευκτα VLCC που παραδόθηκαν ήταν μόνο οκτώ περισσότερα από αυτά που καταστράφηκαν την ίδια χρονική περίοδο.
Βραχυπρόθεσμη η αύξηση της προσφοράς
Σύμφωνα με το Dag Kilen οι διαλύσεις θα αρχίσουν και πάλι κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019, συμβάλλοντας έτσι στη διατήρηση της βραχυπρόθεσμης αύξησης της προσφοράς που σημειώνεται στο ξεκίνημα του έτους.
Σημειώνεται ότι 18 νεότευκτα VLCC που ήταν προγραμματισμένα να παραδοθούν το 2018, θα παραδοθούν τελικά φέτος. Έτσι, ο αριθμός των VLCC που είναι προγραμματισμένα για το 2019 ανέρχονται σε 76.
“Αν κοιτάξετε το συνολικό βιβλίο παραγγελιών VLCC για το τρέχον έτος είναι αρκετά τρομακτικό”, δήλωσε ο Kilen. “Ωστόσο, αναμένεται ότι τουλάχιστον 20 πλοία θα αποσυρθούν, ενώ αργότερα μέσα στη χρονιά θα υπάρξουν και παλαιότερης κατασκευής πλοία που θα διατεθούν για αποθήκευση μαζούτ”, επισημαίνει ο αναλυτής.
Την ίδια ώρα, περίπου 50 έως 60 VLCC θα μπουν στα ναυπηγεία για την τοποθέτηση scrubbers κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, αναφέρει η Fearnresearch.
Βαδίζοντας προς το 2020, ο Kilen εκτιμά ότι η αγορά των τάνκερ θα είναι πολύ ισχυρή πριν υποχωρήσει και πάλι το 2021 και το 2022 λόγω της αναμενόμενης διακοπής της ζήτησης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δ. Μίχαλος: Συνεχίζει την επέλαση στα supramaxes η Diligent Holdings
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νέα εξέλιξη με τη χρεοκοπημένη Toisa. Πόσα είναι τώρα τα χρέη της
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Η σπάνια κίνηση των αδελφών Λασκαρίδη στην αγορά των τάνκερ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μουσικός διαγωνισμός Public & Kiddoboo: Φέρνουν τη μαγεία της μουσικής στο σπίτι με το σετ KidsVoice!
- Πολωνία: Ο Ντούντα χαρακτηρίζει καθοριστική την απόφαση των ΗΠΑ για χρήση πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς από το Κίεβο
- Σφοδρή επίθεση Μαρινάκη σε Σαμαρά: Διαστρέβλωση που προσπάθησαν να κάνουν ακραία μέσα στη χώρα το να αποκαλείς μειοδότη τον ΥΠΕΞ
- Τουρκία: Άδεια στην τουρκική TPAO για πετρελαϊκές έρευνες στον Κόλπο του Ξηρού