“Η κινέζικη COSCO, δείχνει την έλλειψη σεβασμού στην νομοθεσία και στους περιβαλλοντικούς εθνικούς και κοινοτικούς κανόνες. Εδώ και μήνες πραγματοποιεί στο κεντρικό λιμάνι βυθοκορήσεις, τα τοξικά απόβλητα φορτώνονται σε πλωτή φορτηγίδα και μεταφέρονται με αυτήν στην Δραπετσώνα.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών, Αντώνης Νταλακογιώργος, τα φορτηγά οχήματα μεταφέρουν τα επικίνδυνα φορτία στον Ασπρόπυργο.

1

Αναλυτικότερα, ο Α. Νταλακογιώργος, τονίζει τα εξής:

“Τα υπερφορτωμένα φορτηγά καθημερινά έφευγαν από την Δραπετσώνα και μέσω του κέντρου του Πειραιά έβγαιναν στην εθνική οδό. Τα Φ/Γ δεν ήταν σφραγισμένα με αποτέλεσμα τα καρκινογόνα βυθοκορήματα να πέφτουν στους δρόμους και τις συνοικίες της πόλης.

Τα βυθοκορήματα αυτά σύμφωνα με μελέτη του ΕΛΚΕΘΕ και του Πανεπιστημίου Πάτρας έχουν χαρακτηριστεί τοξικά, καρκινογόνα και επιβλαβή για το περιβάλλον, την υγεία των κατοίκων και έχει απαγορευτεί η απόρριψή τους στη θάλασσα.

Ταυτόχρονα το βορβορώδες υπερχείλισμα αποτελείται από βαρέα μέταλλα, όπως υδράργυρος, χαλκός, αρσενικό, μόλυβδος που διαχέονται στο περιβάλλον και μπορούν με διάφορους τρόπους να εισέλθουν στον ανθρώπινο οργανισμό προκαλώντας σοβαρότατες και χρόνιες ασθένειες.

Οι κάτοικοι του Πειραιά, κινήσεις πολιτών μαζί και το Ε.Κ.Πειραιά, με απόφαση της πλειοψηφίας του, προσέφυγαν στο ΣτΕ ζητώντας να βγάλει προσωρινή εντολή για να μπει STOP στο περιβαλλοντικό έγκλημα της COSCO με τα τοξικά βυθοκορήματα να μολύνουν τον αστικό ιστό του Πειραιά και πολλές συνοικίες της Αθήνας.

Η προσφυγή στο ΣτΕ είχε θετική κατάληξη και αυτό διέταξε την αναστολή των εργασιών”.

Διαβάστε επίσης: 

Οικογένεια Ξυλά: Μια ναυτική οικογένεια από τα Καρδάμυλα που συνεχίζει με Ariston τρόπο

Η τρίτη γενιά της οικογένειας Παναγιωτίδη: Ο Πέτρος και η Ισμήνη με 4 εταιρείες στη Wall Street

Ελληνόκτητο πλοίο χτυπήθηκε από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα