Την κατάσταση που επικρατεί στις υπηρεσίες εξυπηρέτησης των ναυτικών, επισημαίνει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).

Αναλυτικότερα, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος, αναφέρει με δηλώσεις του ότι η κατάσταση στο τμήμα Δ’ των Ναυτικών Μητρώων καθώς και σε άλλες υπηρεσίες του ΥΕΝ είναι εξαιρετικά προβληματική και συνεχώς επιδεινώνεται και προσθέτει:

1

«Οι Ναυτεργάτες συγκεντρώνονται από νωρίς το πρωί, έξω από την υπηρεσία Ναυτικών μητρώων μερικοί ακόμη και από τις 06:30, προκειμένου να εξασφαλίσουν μία θέση στην ουρά.

Παρόλα αυτά, η εξυπηρέτηση καθυστερεί σημαντικά λόγω της υποστελέχωσης του τμήματος, γεγονός που καθιστά την ολοκλήρωση των υποθέσεών τους δύσκολη και απαιτεί επαναλαμβανόμενες επισκέψεις. Το φαινόμενο αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των Ναυτεργατών και έτσι καθημερινά προκαλούνται εντάσεις και αντιπαραθέσεις. Αυτή η κατάσταση είναι προσβλητική και απαράδεκτη για το Ναυτεργατικό μας κόσμο ο οποίος δικαιούται αξιοπρεπή, ουσιαστική και σύντομη εξυπηρέτηση.

Πέρα από την υποστελέχωση, του συγκεκριμένου τμήματος οι επιπλέον περιττές και ανεξήγητες γραφειοκρατικές διαδικασίες που έχουν επινοηθεί δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τη λειτουργία του τμήματος. Ένα ιδιαίτερα σοβαρό ζήτημα είναι η απουσία ηλεκτρονικών ραντεβού, γεγονός που αναγκάζει τους ναυτεργάτες να περιμένουν ώρες ατελείωτες σε ουρές, χωρίς καμία εγγύηση ότι θα εξυπηρετηθούν την ίδια μέρα.

Αυτή η δυσλειτουργία έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη παραμάγαζων που παρακάμπτουν τις δημόσιες – κρατικές υπηρεσίες, εκμεταλλεύονται την κατάσταση, έναντι αμοιβής, δημιουργώντας έτσι ένα παρασιτικό κύκλωμα.

Υποθέσεις που πρέπει να διεκπεραιώνονται εντός μιας ημέρας ξεπερνούν τις πέντε ή και περισσότερο».

Στη συνέχεια, ο Αντώνης Νταλακογιώργος, τονίζει:

«Το πρόβλημα δεν περιορίζεται μόνο στο τμήμα Δ’ των Ναυτικών Μητρώων, αλλά επεκτείνεται και στις δημόσιες σχολές σωστικών και πυροσβεστικών μέσων, καθώς και στα Κέντρα Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ). Οι ενδιαφερόμενοι Ναυτεργάτες αναγκάζονται να περιμένουν μεγάλα χρονικά διαστήματα προκειμένου να συμμετάσχουν σε επιμορφωτικά σεμινάρια και να αποκτήσουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά για την εργασία τους.

Η δυσλειτουργία των δημόσιων σχολών έχει οδηγήσει στην άνθηση ιδιωτικών σχολών, οι οποίες προσφέρουν τα ίδια πιστοποιητικά, αλλά με υψηλό οικονομικό κόστος. Καθώς το πρόβλημα των καθυστερήσεων στις δημόσιες σχολές δεν επιλύεται, οι Ναυτεργάτες αναγκάζονται να καταφεύγουν σε ιδιωτικούς φορείς, πληρώνοντας υπέρογκα ποσά για υπηρεσίες που θα έπρεπε να τους παρέχονται από το κράτος. Έτσι, παρατηρείται μια σταδιακή απαξίωση των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών και μια συνειδητή στήριξη και ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στον κρίσιμο αυτό τομέα.

Όλες αυτές οι προβληματικές καταστάσεις είναι γνωστές στο Υπουργείο Ναυτιλίας και στις αρμόδιες υπηρεσίες του, γεγονός που εγείρει ερωτήματα για τις πολιτικές που εφαρμόζονται. Η αδράνεια στην αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, σε συνδυασμό με τη συνεχή υποβάθμιση των δημόσιων υπηρεσιών, δείχνει ότι η ενίσχυση των ιδιωτικών σχολών και η λειτουργία των παρασιτικών κυκλωμάτων δεν είναι αποτέλεσμα απλής αδιαφορίας, αλλά μάλλον μιας συνειδητής πολιτικής επιλογής.

Η ΠΕΝΕΝ έχει καταγγέλλει επανειλημμένα τα απαράδεκτα αυτά φαινόμενα που συνιστούν προσβολή για το Ναυτεργατικό επάγγελμα και την αξιοπρέπεια των Ελλήνων Ναυτεργατών απαιτώντας την άμεση παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΝ για να δοθεί τέλος στην αδιάκοπη ταλαιπωρία των Ναυτεργατών».

Διαβάστε επίσης:

Η ΕΕ σε κρίσιμο σημείο: Ενισχύει την άμυνα της εν μέσω πιέσεων από Τραμπ και Πούτιν

Αντόνιο Κόστα: Η ΕΕ πρέπει να διαπραγματευτεί «νέα αρχιτεκτονική ασφαλείας» με τη Ρωσία

Μελίνα Τραυλού: Από την αντίδραση προτιμώ τη δράση και έτσι εργαζόμαστε ώστε να είμαστε μπροστά από τις εξελίξεις