Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Ναυτιλία

Νταλακογιώργος (ΠΕΝΕΝ) για τη φόρτωση Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων: Εάν δεν παρθούν μέτρα θα θρηνήσουμε θύματα!

Αντώνης Νταλακογιώργος-Πρόεδρος ΠΕΝΕΝ

Αντώνης Νταλακογιώργος-Πρόεδρος ΠΕΝΕΝ

«Η κατάσταση που διαμορφώνεται σε διάφορα λιμάνια της χώρας μας αναφορικά με τις συνθήκες φόρτωσης των οχημάτων και κυρίως των φορτηγών (επικαθήμενων, τρέιλερ, συρόμενων κλπ) εξελίσσεται σε τεράστιο κίνδυνο για την ασφάλεια και τη ζωή των Ναυτεργατών», επισημαίνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογιώργος και προσθέτει:

«Σύμφωνα με στοιχεία ελέγχου που έχει διενεργήσει η Ένωση μας στα λιμάνια Κρήτης και Πειραιά διαμορφώνεται ένα εκρηκτικό, επικίνδυνο σκηνικό που επικρατεί ο συνωστισμός, η ένταση και η πίεση του χρόνου για την φόρτωση των φορτηγών. Αιτία είναι ότι οι μεταφορικές εταιρίες καθυστερούν την αναχώρηση των φορτηγών τους από τα θερμοκήπια με αποτέλεσμα να προσέρχονται αυτά μέχρι και την ώρα κανονικής αναχώρησης των πλοίων (πχ Ηράκλειο) και στη φάση αυτή πρέπει υποχρεωτικά να περάσουν για ζύγιση των φορτίων από την πλάστιγγα και η καθυστέρηση γίνεται αλυσίδα αφού σειρά φορτηγών συνωστίζονται ποιό από αυτά θα περάσει τον καταπέλτη του πλοίου».

Επίσης, ο Αντώνης Νταλακογιώργος, τονίζει ότι «το απαράδεκτο αυτό τριτοκοσμικό και επικίνδυνο φαινόμενο προκαλεί αρρυθμίες, ένταση, ένα διαρκές τρέξιμο προκειμένου η καθυστέρηση στον απόπλου να μην ξεπεράσει την μισή ώρα και να επιβληθούν κυρώσεις στον Πλοίαρχο! Η ευθύνη για αυτή τη χαώδη κατάσταση δεν συνδέεται κατά οποιοδήποτε τρόπο με το πλήρωμα το οποίο καλείται κάτω από αφόρητες συνθήκες να καταφέρει το ακατόρθωτο – θέτοντας την ασφάλεια του σε κίνδυνο».

Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ υπενθυμίζει ότι «σύμφωνα με τα ισχύοντα περί φόρτωσης οχημάτων από τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα αριθμ. 14 (Υπουργική Απόφαση αριθ. Υ.Α.3131.1/15/1996, ΦΕΚ 5/Β/14-1-1997, άρθρο 5 παράγραφος 3) αναφέρεται ότι «τα μεγάλα φορτηγά – λεωφορεία- μηχανήματα κλπ πρέπει να ευρίσκονται στην αποβάθρα φόρτωσης 2 ώρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου των πλοίων. Στο άρθρο 12 παρ. 5 υποχρεώσεις οδηγών οχημάτων προβλέπεται «κατά την άφιξη τους στο χώρο του λιμένα προς φόρτωση, συμμορφώνονται με ακρίβεια στις οδηγίες των Λιμενικών οργάνων και ακολουθούν την προτεραιότητα που καθορίζουν οι υπεύθυνοι για τα λιμάνια».

Ο Αντώνης Νταλακογιώργος, θέτει και ένα άλλο θέμα και τονίζει: «Στα λιμάνια Πειραιά και Κρήτης επίσης διαπιστώνεται ένα ακόμη πρόβλημα, οδηγοί οχημάτων προφανώς κατ’ εντολή των μεταφορικών εταιριών αρνούνται την μετακίνηση των οχημάτων στο γκαράζ των πλοίων αναμένοντας να μπουν στο τέλος και αυτό για να κερδίσουν χρόνο αναχώρησης στο λιμάνι προορισμού, αφού τα φορτηγά αυτά θα προπορεύονται κατά την έξοδο τους από τα πλοία.

Πολλές φορές ιδιοκτήτες των φορτηγών οχημάτων στρέφονται κατά μελών του πληρώματος, τους απειλούν ή και τους προπηλακίζουν και κάτω από αυτές τις απαράδεκτες συνθήκες πίεσης, στρες, εκφοβισμού σημειώνονται εντός του γκαράζ ατυχήματα (υλικές ζημιές οχημάτων) για τα οποία καλούνται να πληρώσουν τα μέλη του πληρώματος!».

Διαβάστε επίσης:

Η Costa Cruises προγραμματίζει για το 2024 προσεγγίσεις σε Πειραιά, Μύκονο, Κρήτη, Ρόδο και Σαντορίνη

Maran Tankers: Τρίτο νεότευκτο δεξαμενόπλοιο παρέλαβε η Μαρία Αγγελικούση