Το θέμα της μεταφοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με ακτοπλοϊκά πλοία, θέτει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογιώργος και την αδυναμία ελέγχου επιβίβασης τους από τα πληρώματα των πλοίων.

«Πριν 4 μήνες με έγγραφό της προς όλους τους αρμόδιους φορείς η ΠΕΝΕΝ κατέστησε γνωστό ότι η μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων με Ε/Γ-Ο/Γ Ακτοπλοϊκά πλοία γίνεται χωρίς κανονιστικό πλαίσιο, χωρίς τον προσδιορισμό καθηκόντων, χωρίς στοιχειώδη γνώση, εκπαίδευση και συγκρότηση ελεγκτικού μηχανισμού, τονίζει ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ και προσθέτει:

«Το ζήτημα πήρε πλατιά δημοσιότητα, γεγονός που ανάγκασε τον Υπουργό Ε.Ν με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς να τηρηθεί καμία από τις προτεινόμενες προϋποθέσεις να ανακοινώσει διάφορα μέτρα με τα οποία, πέρα από μία ακόμη επικοινωνιακή παρέμβαση, σκοπό είχε να καλύψει πολιτικά τα νώτα του! Εξηγούμαστε

Τα αυτοκίνητα που μεταφέρονται ουδείς τα αναγνωρίζει, κανένας από το πλήρωμα δεν έχει δικαιοδοσία και ευθύνη για τον έλεγχο (π.χ ηλεκτρικά οχήματα) εάν δεν το δηλώσει ο ιδιοκτήτης.

Η καταγγελία που δημοσιεύτηκε, μαζί και οι φωτό, σε ιστοσελίδα αυτοκινήτων πριν από λίγες ημέρες, δείχνει την επιβίβαση ενός οχήματος μάρκας VOLKSWAGEN ID.4 χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας έλεγχος, γεγονός που δεν αποτελεί μεμονωμένη περίπτωση αλλά κανόνα, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες που ο χρόνος αφιξοαναχωρήσεων στα λιμάνια είναι ολίγων λεπτών και το κυριότερο το πλήρωμα καταστρώματος, που έχει την ευθύνη στα γκαράζ τον πλοίων, δεν έχει την παραμικρή υποχρέωση να διενεργεί τους σχετικούς ελέγχους, σύμφωνα με τον κανονισμό εργασίας και την υφιστάμενη ναυτική νομοθεσία».

«Καλό θα ήταν λοιπόν τόσο ο Υπουργός Ε.Ν, όσο και ο ΣΕΕΝ, μαζί και οι Λιμενικές αρχές να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες που τους αναλογούν και όχι υποκριτικά ο μεν και οι δε να θεωρούν ότι, με μια εγκύκλιο και κάποιες οδηγίες, έχουν ξεμπερδέψει με το πρόβλημα», επισημαίνει ο Α. Νταλακογιώργος, και καταλήγει λέγοντας:

«Επισημαίνουμε ότι το πρόβλημα μεταφοράς, κυρίως ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και ταυτόχρονα των υβριδικών και αυτών που χρησιμοποιούν υγραέριο, είναι απόλυτα συνυφασμένο με την ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και των πληρωμάτων! Παιχνίδια και εκπτώσεις σε αυτόν τον τομέα δεν επιτρέπονται!»

Διαβάστε επίσης:

Πήτερ Γ. Λιβανός: Συμφωνία $800 εκατ. για πώληση, μίσθωση και επαναγορά πλοίου σε βάθος πενταετίας

Ναυάγιο στην Ιταλία: Βρέθηκαν δύο σοροί εντός του σούπερ γιοτ – Στους 4 οι αγνοούμενοι, δύσκολες οι έρευνες

Γιώργος Οικονόμου: Απορρίφθηκε η αγωγή του κατά της Performance Shipping στις ΗΠΑ – Συνεχίζει τον αγώνα στα Νησιά Μάρσαλ