«Το κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και το τμήμα Ναυτολογίας σε αυτό, ενώ στα λόγια κόπτονται για τα Ναυτεργατικά δικαιώματα, στην πράξη αδρανούν, σιωπούν και δεν προβαίνουν στις απαιτούμενες ενέργειες για την αντιμετώπιση και αποκατάσταση των προβλημάτων που και οι ίδιοι έχουν επαναλαμβανόμενα διαπιστώσει!».

Με επιστολή της προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, που το υπογράφουν ο πρόεδρος της Αντώνης Νταλακογιώργος και ο γενικός γραμματέας της Χρήστος Βιτουλαδίτης τονίζουν επίσης ότι πρόκειται για μια ανεπίτρεπτη τακτική η οποία συνιστά τον βασικότερο παράγοντα στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί και προσθέτουν:

1

«Ενδεικτικά στοιχεία που θεμελιώνουν αυτόν τον ισχυρισμό μας αποτελούν τα παρακάτω προβλήματα.

  •  Συστηματική καθυστέρηση στην καταβολή και εξόφληση δεδουλευμένων μισθών στα διάφορα πλοία της Ακτοπλοΐας με κορυφαία τα πλοία της SEA JETS.
  •  Έχουμε καταγγείλει και οι μεικτοί έλεγχοι το διαπιστώνουν ότι δεν καταβάλλονται οι δεδουλευμένες υπερωρίες, χωρίς ωστόσο έως και σήμερα οι υπηρεσίες αυτές να ανταποκρίνονται στα πιο στοιχειώδη καθήκοντά τους!
  •  Σε ελέγχους που διενεργήθηκαν το περασμένο διάστημα (με την συμμετοχή του Κ.Λ Πειραιά και της Τμηματάρχου Ναυτολογίας) διαπιστώθηκαν παραβιάσεις σε συγκεκριμένα πλοία που αφορούν τα ωράρια εργασίας, τις ώρες ανάπαυσης, την μη καταβολή δεδουλευμένων υπερωριών, την μη ορθή καταγραφή και αντίστοιχη απόδοση της έξτρα αμοιβής για την έχμαση και απέχμαση σε σειρά πλοίων όπως π.χ είναι τα RoRo στα οποία έγινε συγκεκριμένος έλεγχος!
  •  Ανάλογο πρόβλημα διαπιστώθηκε με την μη χορήγηση διανυκτερεύσεων σε Ακτοπλοϊκά πλοία η οποία είναι κατοχυρωμένη στην ΣΣΕ αλλά παρά ταύτα δεν χορηγείται.

Σχετικά με όλα τα παραπάνω που τα στοιχεία (καταγγελίες) τους βρίσκονται στα συρτάρια ΥΕΝ – ΔΝΕΡ – Κ.Λ. Πειραιά – Ναυτολογίας, ως «απάντηση» εισπράττουμε την κραυγαλέα σιωπή και αδιαφορία!.

Σε ορισμένα από τα ανωτέρω ανεπισήμως μας δηλώνεται ότι έχουν επιβληθεί οι νόμιμες κυρώσεις, τις οποίες εμείς αγνοούμε αφού ποτέ και σε καμία περίπτωση δεν μας έχουν γνωστοποιηθεί, αλλά και στην περίπτωση που έχει γίνει αυτό, πρόκειται για ποινές «χάδια» αφού οι Ακτοπλοϊκές εταιρείες αρνούνται την συμμόρφωσή τους».

Διαβάστε επίσης:

Βαγγέλας – Καραματίδου: Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συνδέεται με 12 χώρες και 21 λιμάνια

Maersk: Ώθηση 25% στα κέρδη φέρνει η εκτίναξη της αγοράς containerships

Το επιβατηγό πλοίο «Αστερίων» ναυλώθηκε από Attica Group – Ήταν ναυλωμένο από την ΑΝΕΚ