Μέχρι και σήμερα έχουν δεχθεί επίθεση στην Ερυθρά Θάλασσα 34 πλοία μεταξύ των οποίων τα 6 είναι ελληνικών συμφερόντων, 5 με σημαίες ευκαιρίας και 1 ελληνικής σημαίας. Τα 2 από τα 6 πλοία έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές και κρίθηκαν αναξιόπλοα! Αυτά επισημαίνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογιώργος.

Στη συνέχεια ο Α, Νταλακογιώργος, τονίζει ότι το γεγονός αυτό σηματοδοτεί τον κίνδυνο ότι εάν δεν σταματήσουν οι εφοπλιστές να στέλνουν τα πληρώματα τους στο στόμα του λύκου να θρηνήσουμε θύματα και προσθέτει:

1

“Η επικινδυνότητα της περιοχής είναι αυτονόητη και δεδομένη και ουδείς δικαιούται, είτε να την αμφισβητεί, είτε να την υποβαθμίζει.

Το σημαντικότερο όλων είναι ότι για τα ελληνόκτητα πλοία σημαιών ευκολίας όπως και για όλα τα πλοία που ανήκουν σε ευκαιριακά νηολόγια, η ITF έχει υπογράψει σχετική σύμβαση με την οποία διασφαλίζει την παλιννόστηση (με έξοδα των εταιρειών) όσων ναυτεργατών δεν θέλουν να ακολουθήσουν τα πλοία στην επικίνδυνη ζώνη η οποία είναι χαρτογραφημένη.

Το ίδιο έχουν κάνει διάφορες εθνικές Ναυτεργατικές συνδικαλιστικές οργανώσεις.

Αντίθετα τα πληρώματα των πλοίων ελληνικής σημαίας έως τώρα δεν έχουν καμία αντίστοιχη προστασία.

Η ΠΕΝΕΝ επανειλημμένα έχει ζητήσει την άμεση υπογραφή μεταξύ ΠΝΟ και Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) ανάλογης Σύμβασης και την επικύρωση της από τον Υπουργό Ε.Ν.

Παράλληλα ως ΠΕΝΕΝ έχουμε απευθύνει δημόσια την απαίτηση προς την ΕΕΕ και την κυβέρνηση να σταματήσουν τα ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία τα επικίνδυνα δρομολόγια για όσο διάστημα η θαλάσσια περιοχή είναι σε εμπόλεμη κατάσταση.

Θεωρούμε το ίδιο επικίνδυνη την απόφαση της κυβέρνησης να εμπλακεί στην πολεμική αναμέτρηση στην Μέση Ανατολή στέλνοντας την πολεμική φρεγάτα «ΥΔΡΑ».

Επειδή έως τώρα ΕΕΕ και Υπουργός Ε.Ν. προκλητικά σιωπούν στην δίκαιη διεκδίκηση των Ναυτεργατών για υπογραφή Σύμβασης, απευθυνόμαστε και στα πολιτικά κόμματα και ζητούμε να πάρουν θέση στην εμπλοκή της χώρας και της Ναυτιλίας στους πολεμικούς ανταγωνισμούς που μαίνονται στην Μέση Ανατολή και στην Ερυθρά Θάλασσα.

Οι ευθύνες εφοπλιστών – κυβέρνησης θα είναι βαρύτατες εάν από τις συνεχιζόμενες επιθέσεις υπάρξουν θύματα στα πληρώματα των πλοίων.

Τέλος παραθέτουμε τα πλοία ελληνικών συμφερόντων που έχουν δεχθεί επίθεση κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα προς επιβεβαίωση των θέσεων και των βάσιμων ανησυχιών μας.

  • Το «ZOGRAFIA» της Ναυτιλιακής εταιρείας «Vulcanus Technical Maritime Enterprises»
  • Το «STAR NASIA» της Ναυτιλιακής εταιρείας της «Star Bulk Carriers»
  • Το «STAR IRIS» της Ναυτιλιακής εταιρείας της «Star Bulk Carriers»
  • Το «SEA CHAMPION» της Ναυτιλιακής εταιρίας «Mega Shipping»
  • Το «LYCAVITOS» της Ναυτιλιακής εταιρείας « Helikon Shipping Enterprise»
  • Το «IKARIA ISLAND» της Ναυτιλιακής εταιρίας «Trian Maritime»

Διαβάστε επίσης:

Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο: Επιβεβλημένη η παρουσία της Ευρώπης στην Ερυθρά Θάλασσα

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Στις 29 Μαρτίου θα συζητηθούν οι ανακοπές για τις πληρωμές των 600 πρώην εργαζομένων

Βράβευση του Αθανάσιου Λιάγκου (ΟΛΘ) – Σε νέα γραφεία η Ένωση Λιμένων Ελλάδος