ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
“Σε μια περίοδο που η ακρίβεια εξακολουθεί να καταβροχθίζει τα λαϊκά και εργατικά εισοδήματα και μπροστά στην έξοδο χιλιάδων εργαζομένων για τις καλοκαιρινές διακοπές τους, αποτελούν πρόκληση οι τιμές που έχουν διαμορφωθεί στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Μέσα στο 2022 είχαν αυξηθεί οι τιμές σε τρεις διαδοχικές περιόδους με πρόσχημα την αύξηση των Ναυτιλιακών καυσίμων”, επισημαίνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών, Αντώνης Νταλακογιώργος.
Και προσθέτει:
“Την ίδια περίοδο μειώθηκε η ταχύτητα των πλοίων (συμβατικών και ταχύπλοων), ενώ αυξήθηκαν τα λιμάνια προσέγγισης πολλών πλοίων ώστε με αυτόν τον τρόπο να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα των Ναυτιλιακών εταιριών!
Παράλληλα τόσο πέρυσι όσο και φέτος διαπιστώνεται ένας ανησυχητικός ρυθμός Ναυτικών ατυχημάτων (κυρίως μηχανικών βλαβών) που επιβεβαιώνουν το γήρας του Ακτοπλοϊκού στόλου, την ελλιπή συντήρηση πολλών πλοίων και την υπερβολική χρήση τους (24 ώρες το 24ωρο) ιδιαίτερα την θερινή σαιζόν!
Σύμφωνα με τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης (Πάσχα- 3ημερο Αγίου Πνεύματος) για το τρέχον έτος προκύπτει ότι στην πλειονότητα των δρομολογιακών ακτοπλοϊκών γραμμών σημειώνεται σημαντική αύξηση όπως επίσης και των μεταφερομένων οχημάτων.
Υπενθυμίζουμε ότι μέσα στην υγειονομική κρίση οι Ακτοπλόοι εφοπλιστές ενισχύθηκαν γενναιόδωρα από την κυβέρνηση με 75 εκατομμύρια ευρώ και επιπλέον 37 εκατομμύρια δόθηκαν σε όλους εκείνους που τα πλοία τους εκτελούν άγονες γραμμές!
Έτσι η συνολική κρατική δαπάνη για τις άγονες γραμμές έχει εκτοξευτεί ετησίως στα 139 εκατομμύρια ευρώ!!
Φέτος ενώ οι τιμές των Ναυτιλιακών καυσίμων έχουν μειωθεί πάνω από 35% αλλά οι αντίστοιχες τιμές των εισιτηρίων παραμένουν στα υψηλά περσινά επίπεδα!
Στην απληστία των εφοπλιστών συμβάλει και το γεγονός ότι σε πολλές Ακτοπλοϊκές γραμμές έχει διαμορφωθεί μια μονοπωλιακή εκμετάλλευση που έχει την σφραγίδα και υπογραφή της κυβέρνησης και των λεγόμενων ανεξάρτητων αρχών!
Δεν έχουμε αυταπάτες ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία στις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα δείξει την παραμικρή ευαισθητοποίηση μειώνοντας την κερδοφορία της…
Παράλληλα με τα πιο πάνω που συνδέονται με την ποιότητα των προ-αναφερομένων υπηρεσιών στα πλοία είναι η συνεχής υποβάθμιση των εργασιακών συνθηκών των Ναυτεργατών στα οποία σημειώνεται η καθημερινή υπέρβαση στα ωράρια εργασίας και στις ώρες ανάπαυσης που είναι αποτέλεσμα ότι το ναυτολογημένο προσωπικό δεν επαρκεί να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες των Ακτοπλοϊκών πλοίων”.
Τέλος, ο Αντώνης Νταλακογιώργος, τονίζει:
“Η ευθύνη της κυβέρνησης και του ΥΕΝ για όλα αυτά είναι τεράστια και αδιαμφισβήτητη!
Η ΠΕΝΕΝ ενώνει την φωνή της με τους φορείς των νησιών με το λαϊκό επιβατικό κοινό απαιτώντας άμεσα να μειωθούν οι τιμές των εισιτηρίων που αποτελούν απαγόρευση στην μετακίνηση πολλών χιλιάδων οικογενειών για τις καλοκαιρινές διακοπές!”.
Διαβάστε επίσης
Η λίστα με τους 78 top Έλληνες Εφοπλιστές: Όλα τα ονόματα
Ιστορική αποτίμηση του τελικού σημαίνοντος των επιθέσεων στον κόλπο του Ομάν
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συρία-Τουρκία: Όλα τα όπλα της χώρας θα τεθούν υπό κρατικό έλεγχο, δήλωσε ο νέος ηγέτης της Συρίας
- Σερβία: Μεγάλη διαδήλωση των φοιτητών στο Βελιγράδι κατά της διαφθοράς στον κρατικό μηχανισμό
- ΗΠΑ: Ποιον επέλεξε ο Τραμπ για επικεφαλή του Οικονομικού Συμβουλίου του
- Σωκράτης Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να γίνει και θεσμικά η αξιωματική αντιπολίτευση της χώρας