• Ναυτιλία

    Niovis Shipping (Οικογένεια Μαυρολέων): Ναυπηγεί δύο νεότευκτα, ενώ διαχειρίζεται 19 πλοία

    Βασίλης Μαυρολέων, εφοπλιστής Niovis Shipping ναυτιλία

    Βασίλης Μαυρολέων, εφοπλιστής Niovis Shipping


    Η Niovis Shipping, που ανήκει στην οικογένεια Μαυρολέων προχωρεί στην υλοποίηση ενός σχεδίου ναυπήγησης δύο πλοίων  ultramax.

    Τα υπό ναυπήγηση πλοία, είναι χωρητικότητας  64.000 dwt  και κατασκευάζονται στο ναυπηγείο Oshima Shipbuilding, τα οποία θα παραδοθούν στη διετία 2026 -2027.

    Σήμερα, η εταιρεία διαχειρίζεται  ένα στόλο 19 πλοίων, που περιλαμβάνει δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία.

    Η Niovis Shipping Co. S.A. ιδρύθηκε το 1972 στον Πειραιά, ωστόσο η ναυτιλιακή ιστορία της οικογένειας Μαυρολέων ξεκίνησε το 1946 από το Λονδίνο, όταν ιδρύθηκε η ναυτιλιακή εταιρεία Bray Shipping Co. Ltd και λειτούργησε ως Agents to Owners.

    Η οικογένεια Μαυρολέων συμμετέχει από την ίδρυση της με τρεις γενιές στελεχών.

    Τα πρώτα πλοία της, ήταν πλοία Liberty που αγοράστηκαν μετά τον πόλεμο.

    Το 1974 οι εταιρείες  Bray και Niovis παρέλαβαν το πρώτο τους νέο πλοίο, ένα SD 14 από την Austin & Pickersgill στο Ηνωμένο Βασίλειο.

    Επί του παρόντος, η εταιρεία διαθέτει δεκαεννέα πλοία:

    • 16 Supramaxes & Ultramaxes (DWT 55.000 έως 67.000 mt).
    • 1 δεξαμενόπλοιο Aframax (DWT 113.364 mt) από την Hyundai Samho.
    • 1 δεξαμενόπλοιο MR 2 (DWT 50.000 mt) από την Hyundai Mipo.
    • 1 δεξαμενόπλοιο MR 1 (DWT 39.999 mt) από το ναυπηγείο Guangzhou.

    Ο όμιλος λειτουργεί και τις εταιρείες, Bray Shipping Co. Ltd., και την Kinissis Navigation Ltd.

    Γενάρχης της ναυτιλιακής παράδοσης θεωρείται ο Ηλίας Β. Μαυρολέων με καταγωγή από την Κάσσο, αλλά δραστηριοποιήθηκε στο Πόρτ Σάϊντ της Αιγύπτου, ως ναυτικός πράκτορας για τα πλοία που διέπλεαν την Διώρυγα του Σουέζ.

    Ο γιος του Βασίλης Ηλία Μαυρολέων, στην περίοδο του Μεσοπολέμου εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο και από το 1929 έως και την δεκαετία του 1940 εργάστηκε στο τμήμα ναυλώσεων της ναυτιλιακής εταιρείας R&K, των Ρεθύμνη – Κουλουκουντή, οι οποίοι και εκείνοι κατάγονταν από την Κάσσο.

    Το 1946 ίδρυσε την εταιρεία Bray Shipping, ενώ δύο χρόνια αργότερα, το 1948, νυμφεύθηκε την Ελένη Ιγγλέση, μέλος της εφοπλιστικής οικογένειας από την Σάμο, με μακρά παράδοση στην βρετανική πρωτεύουσα.

    Με την μεσολάβηση του Μανώλη Κουλουκουντή και του Νικόλα Ρεθύμνη, ο Βασίλης Μαυρολέων, αγόρασε δύο liberties. Λίγα χρόνια αργότερα στη δεκαετία του ’50 πρόσθεσε άλλα δύο πλοία, ένα φορτηγό και ένα δεξαμενόπλοιο.

    Το 1965, η εταιρεία του Β. Μαυρολέοντα διέθετε πέντε φορτηγά πλοία, 60.000 τόνων, όμως, το 1970, για διάφορους λόγους, έμεινε μόνο με ένα δεξαμενόπλοιο.

    Σταδιακά ο Βασίλης Μαυρολέων εκπόνησε σχέδιο ανανέωσης του στόλου του, ενώ στη διοίκηση μπήκε δυναμικά και ο γιός του Ηλίας Β. Μαυρολέων, ο οποίος γεννήθηκε το 1949.

    Το 1972 η οικογένεια επεκτάθηκε στον Πειραιά και ιδρύθηκε η Niovis Shipping, η οποία σύντομα απόκτησε το νεότευκτο φορτηγό πλοίο «Μάρη», στο οποίο έδωσε το όνομα της κόρης του.

    Μέσα στην ναυτιλιακή και οικονομική κρίση της δεκαετίας του 1980 η εταιρεία διαχειρίζονται από τρία έως τέσσερα πλοία.

    Το 1990, η εταιρεία διέθετε πέντε πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 200.000 τόνων. Στην προσπάθεια ανανέωσης του στόλου της εταιρείας συμμετείχε και ο σύζυγος της Μάρης Μαυρολέοντος, Αλκιβιάδης Γουλανδρής.

    Το 2000 η εταιρεία άρχισε να ναυπηγεί νεότευκτα πλοία και το 2018 διαχειρίζονταν 8 πλοία και σήμερα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη με 19 πλοία.

    Διαβάστε επίσης

    PSA: Πρώτη στην παγκόσμια κατάταξη Διαχειριστών Τερματικών Σταθμών με μερίδιο 7,2%

    Toro Corp. (Πέτρος Παναγιωτίδης): Κέρδη 23,3 εκατ. στο εξάμηνο και ρευστότητα 189,2 εκατ. δολαρίων

    Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 4,58 εκατ. δολαρίων



    ΣΧΟΛΙΑ