Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Tsakos Energy Navigation (TEN), του Νίκου Π. Τσάκου σχεδιάζει να επεκτείνει τον στόλο των δεξαμενόπλοιων με πέντε επιπλέον νεότευκτα.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία, η οποία νωρίτερα φέτος εξασφάλισε ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς 154.400 dwt στη Samsung Heavy Industries στη Νότια Κορέα, αποκάλυψε «συζητήσεις» με ένα ναυπηγείο της Άπω Ανατολής για την κατασκευή πέντε πλοίων LR1.

1

Επισημαίνεται ότι δεν έχουν γίνει γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες εκτός από το ότι η πρώτη μονάδα πρόκειται να παραδοθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2027, με τις υπόλοιπες τέσσερις νέες ναυπηγήσεις να αναμένονται για το 2028.

Η τελευταία επιχειρηματική κίνηση θα ανεβάσει το πρόγραμμα ναυπήγησης της TEN σε 12 πλοία, τα οποία, εκτός από τα LR, περιλαμβάνουν τρία δεξαμενόπλοια μεταφοράς, δύο πλοία suezmax και δύο δεξαμενόπλοια προϊόντων MR.

Εν τω μεταξύ, η ΤΕΝ, κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, είχε έσοδα από τα ταξίδια τα οποία διαμορφώθηκαν στα 201,6 εκατ. δολάρια

Επίσης, τα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν σε 76,2 εκατ. δολάρια, συμπεριλαμβανομένων 16,2 εκατ. δολαρίων από κέρδη από την πώληση πλοίου.

Το σημαντικότερο είναι όμως, ότι τα καθαρά κέρδη για το πρώτο τρίμηνο του 2024 διαμορφώθηκαν στα 54 εκατ. δολάρια.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κέρδη ανά μετοχή να διαμορφωθεί στα 1,60 δολάρια.

Η συντήρηση του στόλου, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 μείωσε τη μέση αξιοποίηση του στόλου σε 91,3%, από 96,4% κατά το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023, με μέσο όρο (TCE) 33.403 δολαρίων ανά πλοίο την ημέρα.

To προσαρμοσμένο EBITDA για το πρώτο τρίμηνο του 2024, ανήλθε σε 100,5 εκατομμύρια δολάρια. Τα ταμειακά αποθέματα της εταιρείας παρέμειναν σε σταθερά 344 εκατ. δολάρια στις 31 Μαρτίου 2024.

Υπενθυμίζεται κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2024, η TEN παρέλαβε τρία σύγχρονα πλοία διπλού καυσίμου LNG με κινητήρα LNG. Επίσης, ο τραπεζικός δανεισμός στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2024 ανήλθε σε 1,66 δισ. δολάρια.

Τέλος, οι λειτουργικές δαπάνες των πλοίων διατηρήθηκαν σε σταθερά επίπεδα κατά τα πρώτα τρίμηνα του 2023 και του 2024, αντίστοιχα, στα 48,6 εκατ. δολάρια ή 9.387 δολάρια ανά πλοίο την ημέρα.

Διαβάστε επίσης:

Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Περαιτέρω πιέσεις στην ναυλαγορά των VLCC

Διευκρινίσεις Στυλιανίδη για το Τέλος Επαγγελματικών Σκαφών

Cape Shipping (Ευγενία Ανδριανοπούλου): Προσθέτει 4 νεότευκτα τάνκερ σε στόλο 16 πλοίων