• Ναυτιλία

    Νίκος Τσάκος (ΤΕΝ): Έχουμε εξασφαλίσει σταθερά έσοδα και μέρισμα για τους μετόχους μας

    Νικος Τσάκος, πρόεδρος και CEO ΤΕΝ

    Νικος Τσάκος, πρόεδρος και CEO ΤΕΝ


    Ο Δρ Νικόλας Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation, της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο του NYSE, σε συνέντευξη στο Watch List και στη Νικόλ Πεταλλίδη, τόνισε ότι «οι γεωπολιτικές εξελίξεις και η αναταραχή οδήγησαν σε μεγαλύτερη ζήτηση για τις υπηρεσίες της εταιρείας και σε γενικές γραμμές, τείνουμε να έχουμε μακροπρόθεσμα συμβόλαια, καθώς ο στόλος της ΤΕΝ είναι ναυλωμένος άνω του 95%, επομένως έχουμε εξασφαλίσει σταθερά έσοδα και μέρισμα για τους μετόχους μας».

    Σχετικά με τις δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και πώς επηρέασαν τη ναυτιλιακή αγορά, είπε:

    «Η Ρωσία υπήρξε σημαντικός εξαγωγέας πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Οι κυρώσεις είχαν ως αποτέλεσμα οι φορτωτές να κάνουν περισσότερα μίλια για να φέρουν πετρέλαιο στην Ευρώπη ή την Άπω Ανατολή, δημιουργώντας μεγαλύτερη ζήτηση από πριν. Η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα 11 εκατομμυρίων κατοίκων και όμως οι Έλληνες ελέγχουν, ανάλογα με τον τύπο των πλοίων, από 20% έως 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Συμπερασματικά, το ¼ έχει μεταφερθεί με ελληνικά πλοία».

    Σχετικά με την ξηρασία που επηρεάζει την κυκλοφορία στη Διώρυγα του Παναμά και μειώνει προοδευτικά τα επίπεδα πλευστότητας του καναλιού, ο Δρ. Νίκος Τσάκος σχολίασε ότι οι πλοιοκτήτες επιλέγουν διαδρομές γύρω από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας, αυξάνοντας σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού και συνεπώς επηρεάζει τον καταναλωτή που ήδη αντιμετωπίζει υψηλό πληθωρισμό και θα πρέπει να πληρώσει.

    Όσον αφορά την πράσινη μετάβαση, τόνισε το γεγονός ότι αν και μεγάλο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου μεταφέρεται δια θαλάσσης, το αποτύπωμα εκπομπών άνθρακα της ναυτιλίας είναι 2,8%.

    Όσον αφορά το NYSE, τόνισε ότι «η καρδιά της παγκόσμιας οικονομίας χτυπά εδώ».

    Ο διαφοροποιημένος στόλος της ΤΕΝ αποτελείται επί του παρόντος από 68 πλοία διπλού κύτους, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων πλοίων aframax με κινητήρα LNG διπλού καυσίμου, δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς DP2, δύο πλοία suezmax εξοπλισμένα με scrubber και δύο δεξαμενόπλοια προϊόντων MR με scrubber, που αποτελούν ένα μείγμα στόλου μεταφοράς LNG, συνολικής χωρητικότητας 8,4 εκατομμυρίων dwt.

    Διαβάστε επίσης:

    Επιτροπή Ανταγωνισμού: To Diorama Investments II αποκτάει πλειοψηφική συμμετοχή στην Leader

    Κύμα πτωχεύσεων εταιρειών: Τα ζόμπι και οι πιο ευάλωτοι κλάδοι

    ΕΒΕΠ για συμφωνία ΑTTICA-ONEX: Εκσυγχρονισμός του στόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας



    ΣΧΟΛΙΑ