Στην παραγγελία μέχρι και έξι τάνκερ aframax διπλού καυσίμου προχώρησε η ναυτιλιακή Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ), συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου, συνολικής αξίας 450 εκατ. δολαρίων.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία προχώρησε στην παραγγελία τεσσάρων δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 115,000 dwt, με option για την κατασκευή δύο ακόμη ίδιων πλοίων, στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας, Daehan Shipbuilding.

Πηγές από το ναυπηγείο αναφέρουν ότι η ΤΕΝ έχει την δυνατότητα να αναβαθμίσει τα δύο επιπλέον πλοία σε LR2.

H τιμή δεν έγινε γνωστή, ωστόσο, σύμφωνα με στελέχη ναυπηγείων, εκτιμάται ότι θα κυμανθεί σε 75 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο, αναφέρει το tradewinds. Μάλιστα, στην περίπτωση που ασκήσει τις option και αναβαθμίσει τα τάνκερ σε LR2, το κόστος θα αυξηθεί κατά 3 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.

Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακής, εκτιμάται ότι προχώρησε στην παραγγελία στο πλαίσιο των συμβάσεων ναύλωσης που έχει με την νορβηγική Equinor, πενταετούς διάρκειας.

Η παράδοση των τεσσάρων πλοίων αναμένεται κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2023.

Kατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου 2021, υπό το δύσκολο περιβάλλον της πανδημίας που έπληξε τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, η TEN παρουσίασε έσοδα 140 εκατ. δολάρια, με τις ζημιές να περιορίζονται στα 4,8 εκατ. δολάρια.

Η διοίκηση της εταιρείας εκμεταλλεύτηκε την περίοδο χαμηλών ναύλων και προχώρησε σε μια σειρά dry docking για τα πλοία της, προκειμένου να έχει περισσότερα διαθέσιμα δεξαμενόπλοια, μόλις ανακάμψει η αγορά.

Ο Νίκος Τσάκος, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της TEN, κατά τη διάρκεια συνομιλίας του με αναλυτές, είχε επιβεβαιώσει ότι βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις με τον νορβηγικό ενεργειακό κολοσσό Equinor, για τη ναύλωση δεξαμενόπλοιων aframax διπλού καυσίμου.

O στόλος της TEN αποτελείται από 68 πλοία, συμπεριλαμβανομένων ενός LNG carrier και ενός suezmax που βρίσκονται υπό κατασκευή, συνολικής χωρητικότητας 7,5 εκατ. dwt.

Διαβάστε ακόμα: