ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο δρ Νίκος Τσάκος, πρόεδρος και CEO της TEN Ltd. επισήμανε επίσης ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει προβλήματα συλλογικής έκφρασης, δεδομένου ότι παραμένει κατακερματισμένη ως προς τη διεθνή εκπροσώπησή της, γεγονός που της στερεί μια ισχυρή και αποτελεσματική φωνή στους διεθνείς οργανισμούς.
Επίσης, υπογράμμισε ότι παρά το γεγονός ότι δια θαλάσσης πραγματοποιείται το 75% του εμπορίου, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας είναι μικρό, γύρω στο 2,8% και για αυτό δέχεται την επικριτική και πολλές φορές επιθετική στάση πολιτικών και περιβαλλοντολόγων, κυρίως από τις χώρες της Βόρειας Ευρώπης.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που προκάλεσε η πανδημία, τόνισε ο Νίκος Τσάκος είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί, επισημαίνοντας την αποτυχία πολλών παραγόντων του κλάδου σε αυτό τον τομέα. Επίσης, ο Νίκος Τσάκος τόνισε την ανάγκη άμεσου εμβολιασμού όλων των πληρωμάτων και υπογράμμισε με κατηγορηματικό τρόπο ότι όποιος ταξιδεύει πρέπει να εμβολιαστεί.
Από τους ομιλητές ήταν και ο Ιωάννης Μαρτίνος, πρόεδρος του ομίλου Signal, ο οποίος τόνισε ότι η παραλλαγή «Όμικρον» επηρεάζει σημαντικά την ανάκαμψη της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων και διατύπωσε την πρόβλεψη ότι η ίδια κατάσταση θα διαρκέσει ακόμα τουλάχιστον έξι μήνες, προτού διαπιστωθεί βελτίωση των ναύλων στον τομέα αυτό. Επίσης, ο Ι. Μαρτίνος τόνισε ότι η τεχνολογία έχει αναπτυχθεί και συμβάλλει σημαντικά στη λειτουργία των ναυτιλιακών εταιρειών, αλλά κατά τη γνώμη του, σε καμία περίπτωση δεν θα αντικαταστήσει τον ανθρώπινο παράγοντα.
Στη συνέχεια ο Αλέξανδρος Χατζηπατέρας, Executive Vice President of Business Development της Dorian LPG (USA) LLC. υπογράμμισε ότι προτεραιότητα είναι οι περιβαλλοντικοί όροι που έχουν τεθεί καθώς και η ασφάλεια και εκπαίδευση των ναυτικών.
Ο Φίλιππος Προκοπάκης, Commercial Manager της Danaos Shipping Co. Ltd. τόνισε ότι οι επενδυτικές αποφάσεις της Danaos έχουν επίκεντρο τη βιωσιμότητα, βασίζονται στις ανάγκες των πελατών της και αναφερόμενος στα εναλλακτικά καύσιμα, είπε ότι στα επόμενα πέντε έτη αναμένεται μια μεγαλύτερη σαφήνεια στο ποιο καύσιμο θα επικρατήσει.
Επίσης, εκτίμησε ότι η μεθανόλη και οι μηχανές διπλού καυσίμου πιθανότατα θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο για το πράσινο μέλλον της ναυτιλίας. Τέλος, είπε οι ναυτικοί βιώνουν απίστευτες ταλαιπωρίες λόγω της πανδημίας και πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες για την εξομάλυνση της κατάστασης.
Ο Διονύσης Χριστοδουλόπουλος, Managing Director της ΜΑΝ Energy Solutions Hellas Ltd, τόνισε ότι το LNG θα αποτελέσει το κυρίαρχο ναυτιλιακό καύσιμο τα επόμενα δέκα έτη και είπε ότι σήμερα κανείς δεν μπορεί να δώσει σαφή απάντηση για τις εξελίξεις στο μέτωπο των καυσίμων και σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει ολόκληρη η αλυσίδα της αξίας τους, από την παραγωγή, διανομή, υποδομές.
Ο κ. Χριστοδουλόπουλος έθιξε την επικείμενη άφιξη του ESG στη ναυτιλία. Κατά τον ίδιο, το ESG θα προσφέρει τα απαραίτητα κίνητρα για την ενεργειακή μετάβαση και θα ευνοήσει τις εταιρείες που είναι περιβαλλοντικά υπεύθυνες και ακολουθούν στρατηγικές με επίκεντρο το μέλλον και τη βιωσιμότητα.
Η Εύα Τζίμα, Head of Research & Valuations της Seaborne Shipbrokers, είπε ότι υπάρχει ενθουσιασμός στη ναυτιλία, γιατί μετά από αρκετά χρόνια χαμηλών ναύλων υπάρχει θετική περίοδος, αλλά υπάρχει συγκράτηση στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων και κατέληξε λέγοντας ότι η ανάκαμψη στα δεξαμενόπλοια θα θα έρθει την στιγμή που δεν θα την περιμένει κανείς.
Διαβάστε επίσης:
Μιλένα Παππά: Αισιόδοξη για διατήρηση των υψηλών ναύλων
Πάνος Λασκαρίδης: Ελλάδα και Κίνα θα πρέπει να επιλύσουν γραφειοκρατικά θέματα για να συνεχίσουν οι επενδύσεις
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τι ζητάει ο Μασκ για να δουλέψεις στο υπουργείο κυβερνητικής αποτελεσματικότητας
- Αντίστροφη μέτρηση για την αξιολόγηση της Fitch – Περιορισμένες προσδοκίες για αναβάθμιση – Αποκαλυπτήρια στις 22 Νοεμβρίου
- Prem Watsa: Τα χρυσά μερίσματα των €400 εκατ. από την επένδυση στη Eurolife
- Metlen: Ανοίγει ο δρόμος των επιχορηγήσεων για την επένδυση βωξίτη-γάλλιου-αλουμίνας ως Εμβληματική Επένδυση