Με κέρδη σχεδόν 15% έκλεισε χθες η μετοχή της ναυτιλιακής Tsakos Energy Navigation (TEN), συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου,  μετά την ανακοίνωση κερδών για το τρίτο τρίμηνο αλλά και το εννεάμηνο του 2020, και τις θετικές προοπτικές της εταιρείας εν μέσω πανδημίας.

Ειδικότερα, η μετοχή της TEN έκλεισε με άνοδο 14,86%, στα 9,20 δολάρια. 

Για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο η ναυτιλιακή παρέμεινε σε θετική τροχιά, εμφανίζοντας καθαρά κέρδη 1,4 εκατ. δολαρίων έναντι ζημιών 9,5 εκατ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2019.

Παράλληλα, συνεχίζει αδιάλειπτα τη μερισματική της πολιτική και ανακοίνωσε την πληρωμή μερίσματος 0,125 δολάρια για κάθε κοινή μετοχή, στις 22 Δεκεμβρίου 2020. Δικαιούχοι θα είναι όσοι κατέχουν μετοχές της μέχρι τις 16 Δεκεμβρίου 2020.

Τα ακαθάριστα έσοδα της ΤΕΝ ανήλθαν στα 142,8 εκατ. δολάρια στο τρίτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 9% σε σχέση με το ίδιο περυσινό τρίμηνο και τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 48,1 εκατ. δολάρια.

Παρά την πίεση που δημιουργήθηκε από την παγκόσμια επιβράδυνση στη ζήτηση λόγω της πανδημίας και την αναπόφευκτη μείωση των παγκόσμιων αποθεμάτων, τα λειτουργικά έσοδα της ναυτιλιακής αυξήθηκαν κατά 29% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2019 και ανήλθαν στα 15,1 εκατ. δολάρια.

Αύξηση σημείωσε και το μέσο ισοδύναμο χρονοναύλωσης, στα 20,451 δολάρια έναντι 18,837 δολαρίων την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Στο εννεάμηνο που ολοκληρώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 2020,  τα καθαρά έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στα 70,7 εκατ. δολάρια έναντι 2 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Στις 30 Σεπτεμβρίου 2020, τα συνολικά ταμειακά αποθεματικά της TEN ανήλθαν σε 236,5 εκατομμύρια δολάρια.

 Ανανέωση του στόλου

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 η TEN πούλησε έξι πλοία μέσης ηλικίας 14,7 ετών, κίνηση που της εξασφάλισε μετρητά περίπου 37,5 εκατ. δολαρίων, μετά την αποπληρωμή σχεδόν 61 εκατ. δολαρίων σχετικών δανείων.

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, παρέλαβε τέσσερα, φιλικά προς το περιβάλλον, πλοία, δύο suezmax και δύο aframax με συμβόλαια ναύλωσης, διάρκειας τουλάχιστον πέντε ετών, με μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία.

Οι κινήσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωσης της μέσης ηλικίας του στόλου της κατά τρία έτη και την ενίσχυση του πιο μοντέρνου προφίλ του.

Υπενθυμίζεται ότι η ναυτιλιακή έχει υπογράψει σύμβαση για την κατασκευή μέχρι και τριών δεξαμενόπλοιων DP2 τα οποία θα παραλάβει το 2022. Μάλιστα, στο πλαίσιο της στρατηγικής που ακολουθεί, έχει ήδη κλείσει συμφωνίες μακροχρόνιας ναύλωσης για τα συγκεκριμένα πλοία.