ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την πεποίθηση του ότι η αγορά των δεξαμενοπλοίων θα κινηθεί ανοδικά στο επόμενο χρονικό διάστημα εξέφρασε ο εφοπλιστής Νίκος Τσάκος, σήμερα το μεσημέρι στη διάρκεια γεύματος, που παρέθεσε στο πλαίσιο του συνεδρίου του Marine Money που έγινε σε ξενοδοχείο της Αθήνας.
Ο Νίκος Τσάκος δήλωσε υπερήφανος για τα 20 χρόνια της ΤΕΝ στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ενώ τόνισε ότι είναι θετικές οι μακροπρόθεσμες εκτιμήσεις για όλα τα μεγέθη δεξαμενόπλοιων κυρίως λόγω της προσφοράς, αλλά σήμερα, είπε, είναι ιδιαίτερα αποδοτικά τα πλοία μεταφοράς κοντέινερς και χύδην φορτίου.
Επίσης, είπε ότι η στρατηγική της ΤΕΝ είναι οι μακροχρόνιες συνεργασίες με ναυλωτές και επενδυτές, γεγονός που της επιτρέπει να ανανεώνει συνεχώς τον στόλο της.
Στη διάρκεια του συνεδρίου όλοι οι ομιλητές εκτίμησαν ότι η άνοδος της αγοράς θα συνεχιστεί για τα επόμενα 4 με 6 χρόνια, ενώ ορισμένοι έθεσαν δύο προϋποθέσεις. Η μία έχει σχέση με την αύξηση των καυσίμων και η δεύτερη με τον αριθμό των υπό ναυπήγηση πλοίων.
Επίσης, οι ομιλητές επικεντρώθηκαν στα ζητήματα της απανθρακοποίησης, της χρηματοδότησης των εταιρειών, στη ναυλαγορά.
Η κυρία Sadan Kaptanoğlu επεσήμανε ότι οι ναυτιλιακές αγορές βρίσκονται σε ένα μεγάλο κύκλο ανόδου, που είναι αποτέλεσμα πανδημίας και των επιπτώσεων που είχε στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Επίσης, ο κ. Ηρακλής Προκοπάκης υπογράμμισε την πρόβλεψη του ότι η αγορά των containerships θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα και τα επόμενα έτη και ότι οι παραγγελίες κυμαίνονται στο 21% του συνολικού ενεργού στόλου, αλλά δεν αποτελούν ανησυχητικό παράγοντα.
Ο κ. Λέων Πατίστας αναφερόμενος στον τομέα των δεξαμενοπλοίων τόνισε ότι είναι ευνοϊκές οι συνθήκες για την ανάκαμψη του κλάδου για το επόμενο έτος. Μάλιστα ανέφερε ότι η εταιρεία του παρήγγειλε την κατασκευή δεξαμενοπλοίου στη χαμηλότερη τιμή.
Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης εξέφρασε τον προβληματισμό του για τα υπό ναυπήγηση πλοία και για τις τιμές των καυσίμων, αλλά ήταν αισιόδοξος για την συνέχιση της αποδοτικής ναυλαγοράς.
Τέλος, ο κ. Χάρης Κοσμάτος, υπογράμμισε ότι οι διαλύσεις των πλοίων επιταχύνονται και η ζήτηση για τα πετρελαιοειδή ανακάμπτει, ενώ διατύπωσε την άποψη ότι σήμερα είναι πιο συμφέρουσα η επένδυση για την απόκτηση ενός σύγχρονου μεταχειρισμένου επταετίας δεξαμενόπλοιου αντί ενός νεότευκτου.