ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυτά επισημαίνει ο Νίκος Μπελαβίλας, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους» αναφερόμενος στο νέο αναθεωρημένο master plan για το λιμάνι του Πειραιά.
Στη συνέχεια τονίζει: «με ταχύτητα αστραπής το «Επιτελικό Κράτος Α.Ε.» ετοίμασε Προεδρικό Διάταγμα σε χρόνο ρεκόρ έξι ημερών. Αμέσως μετά συγκάλεσε την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και κάλεσε τους αρμόδιους φορείς εντός επτά ημερών για να εκφράσουν τη γνώμη τους επί του αναθεωρημένου master plan της ΟΛΠ Α.Ε. Το υλικό, στο οποίο όφειλαν να γνωμοδοτήσουν οι φορείς, ανέρχεται σε 2.500 σελίδες εμπλουτισμένες με μία εκατοντάδα χαρτών, σχεδίων και πινάκων! Η ΕΣΑΛ με συνοπτικές διαδικασίες ενέκρινε τα πάντα και έτσι η Cosco δεν έχει ανάγκη κανέναν· ούτε τους Δήμους οι οποίοι έχουν απορρίψει ομόφωνα τα σχέδια της τρείς φορές ως τώρα, ούτε βέβαια το ΣτΕ το οποίο με τις αποφάσεις απογοήτευσε τους κυβερνητικούς «Αρίστους». Οι «Άριστοι» διακήρυσσαν ότι δεν απαιτούνται εγκρίσεις μελετών, ότι δεν απαιτείται έλεγχος περιβαλλοντικών δεδομένων και ότι η ΟΛΠ-Cosco προχωρούσε με βάση τον νόμο. Όταν το ΣτΕ τούς προσγείωσε στην πραγματικότητα, αποφάσισαν να αλλάξουν την πραγματικότητα αντί τα επικίνδυνα λιμενικά έργα. Και νομοθετούν πλέον με βήμα ταχύ αγνοώντας τους πάντες: Τις τοπικές κοινωνίες, την αυτοδιοίκηση, το κοινοβούλιο, το συνταγματικό δικαστήριο.
Πέρα από το κινεζικό θεσμικό πραξικόπημα, μέσα στις κούτες των υλικών του εγκεκριμένου πλέον master plan της Cosco βρίσκονται και όλα αυτά που τόσα χρόνια ήθελαν να κρύψουν από τη δημόσια θέα. Με τα πιο κραυγαλέα να είναι:
- τα 135 στρέμματα άχρηστα μπαζώματα στο Παλατάκι, στην πραγματικότητα οικόπεδο για μελλοντικές κτιριακές εγκαταστάσεις και όχι δύο θέσεις κρουαζιερόπλοιων, όπως διατείνονται. Για αυτές θα αρκούσαν λιγότερα από 50 στρέμματα.
- οι τεράστιες κατασκευές στο θαλάσσιο μέτωπο του Κερατσινίου για το Car Terminal και το Logistic Center τα οποία οι Κινέζοι προτιμούν να τα έχουν πίσω από την περίφραξη της ΟΛΠ/Cosco αντί να τρέχουν στο Θριάσιο όπου και έχουν θεσμοθετηθεί οι αντίστοιχοι χώροι εγκατάστασής τους.
Το δραματικό είναι ότι σήμερα, με τα νέα υλικά του master plan, αποκαλύπτονται δύο στοιχεία που κάνουν τα πράγματα ακόμη χειρότερα:
Δόθηκε έγκριση για την κατασκευή πλήρους ναυπηγείου με δεξαμενή στην Ψυττάλεια καταμεσής στην ιστορικό θαλάσσιο στενό της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας.
Επετράπη η δόμηση νέων εξαώροφων κτιρίων πάσης χρήσης 770.000 τ.μ., σε «οικόπεδα» 1.050 στρεμμάτων εντός της λιμενικής ζώνης. Από το Παλατάκι έως το Πέραμα.
Με λίγα λόγια, η Cosco κατασκευάζει μία δεύτερη πόλη μέσα στην ήδη κινέζικη περιφραγμένη πόλη του λιμανιού του Πειραιά, αποκλείοντας τις περιοχές κατοικίας όχι μόνο από την πρόσβαση αλλά και από τη θέα στη θάλασσα με τα ύψη των 22 μέτρων και που σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν τα 32 μέτρα».
Διαβάστε επίσης:
Neptun Lines: Η ελληνική σημαία κυματίζει στο Neptun Tharros
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τουρκία: Αρνήθηκε τη χρήση του εναέριου χώρου της στο αεροσκάφος του προέδρου του Ισραήλ
- Αθήνα: Άνοιξαν οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Σύνταγμα», «Ευαγγελισμός» και «Μέγαρο Μουσικής»
- Πολυτεχνείο: Ολοκληρώθηκε η μεγάλη πορεία στην Αθήνα – Τουλάχιστον 25.000 οι διαδηλωτές (Upd)
- ΗΠΑ: Σύμφωνα με τους New York Times ο Μπάιντεν έδωσε το πράσινο φως στους Ουκρανούς να χτυπήσουν με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς τη Ρωσία