Η ναυτιλιακή Contships Management συμφερόντων του Νικόλα Πατέρα  προγραμματίζει την έκδοση ομολόγων στην αγορά του Όσλο, με στόχο την άντληση κεφαλαίων ύψους τουλάχιστον 100 εκατ. δολαρίων.

Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία η αγορά των containerships, στην οποία δραστηριοποιείται η εταιρεία, παρουσιάζει αυξημένη ζήτηση, αλλά και προκλήσεις λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων και των περιβαλλοντικών κανονισμών.

1

Το ομόλογο, πενταετούς διάρκειας, θα συνδέεται με δείκτες βιωσιμότητας, καθιστώντας την Contships, την πρώτη ιδιωτική ελληνική εταιρεία που εισέρχεται στην συγκεκριμένη αγορά για άντληση ρευστότητας.

Τα κεφάλαια που θα συγκεντρώσει η ναυτιλιακή θα διατεθούν σε δύο βασικούς άξονες: αφενός, στην περαιτέρω ανάπτυξη και ανανέωση του στόλου της και αφετέρου, στην αναχρηματοδότηση του υπάρχοντος χρέους, επιδιώκοντας ευνοϊκότερους όρους και βελτίωση της χρηματοοικονομικής της δομής.

Η Contships αποτελεί την μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία διαχείρισης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατηγορίας feeder, 900-1.500 TEU.

Ο στόλος της είναι ναυλωμένος σε κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών (liner companies), εξασφαλίζοντας καλή ορατότητα κερδών (κάλυψη 61% το 2025). Παράλληλα, διατηρεί ισχυρές σχέσεις με μεγάλους ναυλωτές, γεγονός που αποτυπώνεται στις συχνές ανανεώσεις των ναυλώσεων της.

Οικονομίες κλίμακας

Ο μεγάλος και ομοιογενής στόλος της Contships εξασφαλίζει σημαντικές οικονομίες κλίμακας, μια εξαιρετικά αποδοτική λειτουργία και χαμηλά λειτουργικά έξοδα.

Παράλληλα, η αγορά ναύλωσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου feeder αναμένεται εύρωστη, με τις προοπτικές να ενισχύονται από τις αναμενόμενες ελλείψεις στην προσφορά πλοίων κατά τα επόμενα έτη.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία στο ενημερωτικό των επενδυτών, η αγορά των feeder ήταν ισχυρή τα τελευταία 5 χρόνια, μετά από μια παρατεταμένη περίοδο υπερπροσφοράς χωρητικότητας που ακολούθησε τις υπερβολικές παραγγελίες νεότευκτων πλοίων πριν από το 2008.

Ωστόσο, σήμερα, περίπου το 14% του στόλου είναι άνω των 25 ετών, ενώ το βιβλίο παραγγελιών πλοίων στο εύρος μεγέθους αυτών της Contships ανέρχεται σε μόλις ~7% της υπάρχουσας χωρητικότητας. Την ίδια ώρα, οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί ασκούν μεγαλύτερη πίεση για την απόσυρση των πλοίων παλαιάς κατασκευής. Ως εκ τούτου είναι απίθανο να υπάρξει σημαντική αύξηση του στόλου τα επόμενα χρόνια.

Φωκίων Καραβίας, Χρήστος Μεγάλου, Νικόλας Πατέρας, Βασίλης Ψάλτης, Παύλος Μυλωνάς

Η Contships διαθέτει πολύ ισχυρό ισολογισμό και σταθερή παραγωγή ταμειακών ροών, από τις συμβάσεις χρονοναύλωσης που έχει συνάψει. Για το τρέχον έτος αναμένει Ebitda 98 εκατ. δολάρια και καθαρά έσοδα 186 εκατ. δολάρια.

Επίσης, διαθέτει δείκτη ιδίων κεφαλαίων 54%, χαμηλό, καθαρό δείκτη δανείου προς αξίας (LTV) στο 28% -γεγονός που υποδηλώνει χαμηλό χρηματοοικονομικό κίνδυνο- και καθαρό δείκτη μόχλευσης 1,7x τελευταίους δώδεκα μήνες.

Η εταιρεία ακολουθεί συντηρητική χρηματοοικονομική στρατηγική, με στόχο τη διατήρηση του καθαρού LTV κάτω από 50%, μέσω αποπληρωμής και συνετής ανάληψης χρέους.

Ο Νικόλας Πατέρας, ιδρυτής της Contships, εφαρμόζει μια δυναμική στρατηγική στην αγορά πλοίων, αναζητώντας και αξιοποιώντας ευκαιρίες για την συνεχή ενίσχυση του στόλου της εταιρείας.

Η εμπειρία του σε συνδυασμό με την υψηλή κατάρτιση της διοικητικής ομάδας, διασφαλίζουν την αποτελεσματική διαχείριση και λειτουργία των πλοίων της Contships.

Διαβάστε επίσης:

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Συνολική αποζημίωση 770.000 ευρώ στα βιβλιοπωλεία Φλωράς