ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Contships Management (Νίκος Πατέρας): Nέες κινήσεις στην αγορά μεταχειρισμένων για την ανανέωση του στόλου της
Η Contships Management συμφερόντων του Νικόλα Πατέρα, ξεκίνησε το 2025 με μια κερδοφόρα πώληση τριών πλοίων που είχε αποκτήσει στο παρελθόν σε πολύ χαμηλότερες τιμές.
Η συγκεκριμένη κίνηση υπογραμμίζει την ικανότητα του εφοπλιστή να αξιοποιεί τις ευκαιρίες της αγοράς και να μεγιστοποιεί τα κέρδη της εταιρείας του μέσω στοχευμένων αγοραπωλησιών.
Συγκεκριμένα, πούλησε τα χωρητικότητας 1,118 teu Contship Air (κατασκευής 2006) και Contship Leo (κατασκευής 2008) έναντι περίπου 10 εκατ. δολαρίων έκαστο, στην αμερικανική Safesea Group. Τα δύο πλοία είναι ναυλωμένα προς 15.000 δολάρια ημερησίως έκαστο, για τους επόμενους 12 μήνες.
Επίσης, πούλησε το χωρητικότητας 1,108 teu Contship Med (κατασκευής 2004), στην τουρκική Medkon Lines, έναντι περίπου 7 εκατ. δολαρίων.
Με τις παραπάνω κινήσεις η Contships άντλησε συνολικά περίπου 27 εκατ. δολάρια από τρία πλοία τα οποία είχε αγοράσει την διετία 2018-2020 έναντι 15 εκατ. δολαρίων.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Medkon εξαγοράζει πλοία της Contships. Υπενθυμίζεται ότι τον Οκτώβριο, απέκτησε πέντε ακόμη feeder της ελληνικής ναυτιλιακής, τα Contship Ana, Contship Max και Contship Pep χωρητικότητας 966 teu, το Contship Quo χωρητικότητας 990 teu και το Contship Bee (1.118 teu), όλα κατασκευής 2006, πληρώνοντας συνολική 37,5 εκατ. δολάρια.
Από την ίδρυσή της το 2015, η Contships έχει αναδειχθεί σε ηγέτιδα δύναμη στην παγκόσμια αγορά διαχείρισης containerships τύπου feeder.
Η ανάπτυξη της εταιρεία ήταν ραγδαία, καθώς ο εφοπλιστής Νικόλας Πατέρας αξιοποιώντας τις ευκαιρίες της αγοράς εξαγόρασε συνολικά την τελευταία δεκαετία 59 μεταχειρισμένα feeder, σε ελκυστικές τιμές, γεγονός που του επέτρεψε να πραγματοποιήσει κερδοφόρες κινήσεις asset play.
Την τελευταία διετία έχει πουλήσει 20 πλοία, πραγματοποιώντας παράλληλα επιλεκτικές αγορές για την ανανέωση του στόλου του.
Αυξημένη ζήτηση για feeders
Παράλληλα η μεγάλη ζήτηση που υπάρχει για τα συγκεκριμένης χωρητικότητας containerships, αποτυπώνεται στις σημαντικές συμφωνίες που έχει κλείσει η ναυτιλιακή το τελευταίο διάστημα με ισχυρούς ναυλωτές.
Μεταξύ άλλων, η Cosco Shipping ναύλωσε το χωρητικότητας 1.118-teu Contship Don (κατασκευής 2006) για 14 έως 16 μήνες με 15.000 δολάρια ημερησίως, ή συνολικά έσοδα 6,3 εκατ. δολαρίων για εμπορικές συναλλαγές στην Καραϊβική.
Η Zim εξασφάλισε το Contship Era (κατασκευής 2009) για ίδιο χρονικό διάστημα έναντι 13.500 δολαρίων ημερησίως ή συνολικά έσοδα 5,7 εκατ. δολαρίων, για ταξίδια στην Άπω Ανατολή.
Επίσης, η X-Press Feeders, θα απασχολήσει το χωρητικότητας 750-teu Contship Eco (κατασκευής 2008) στη Μεσόγειο, για 12 έως 14 μήνες καταβάλλοντας 10.500 δολάρια ημερησίως, ή συνολικά έσοδα 4,4 εκατ. δολαρίων.
Ενώ η αγορά στα δεξαμενόπλοια και στα φορτηγά πλοία είναι πτωτική και περνά μία διορθωτική τάση, στα container παραμένει ισχυρή λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων.
Διαβάστε επίσης:
Λιμάνι Πειραιά: Κατέφθασε το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για τη νέα χρονιά – Νέο ρεκόρ επιβατών το 2024
Λιμάνι Βόλου: Αποκτά ηλεκτρική αυτονομία από ΑΠΕ – Έργο προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σκηνές αρχαίας τραγωδίας στην κηδεία της Λίμπερτυ Πολύζου και της κόρης της – Πώς πέθαναν στο σπίτι στην Κηφισιά
- ΒΙΣ: Το 98,33% στην Hellenic Quality Foods
- ΕΕΚΕ: Ξεκινάει δράσεις για τα Μη Μεταδοτικά Νοσήματα το 2025
- Απίστευτη ανάρτηση Μασκ κατά Τριντό – «Κοπελιά, δεν είσαι πια κυβερνήτης του Καναδά»