«Βρεθήκαμε στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης για να γιορτάσουμε την 20ή επέτειό μας ως εισηγμένη εταιρεία, 20 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης με συνεχείς πληρωμές μερισμάτων Ωστόσο, κοιτάζοντας πίσω το 2021, που ήταν το έτος με το χειρότερο ναύλο των δεξαμενόπλοιων, πριν από από 30 χρόνια είχαμε παρόμοια ποσοστά. Ξεκινήσαμε τη νέα χρονιά με ενθουσιασμό ανυπομονώντας για ένα περιβάλλον που θα ανοίξει μετά την COVID-19 που θα κάνει τις μεταφορές να ανθίζουν, όπως και άλλες υπηρεσίες», τόνισε από τη Νέα Υόρκη ο Νίκος Π. Τσάκος.

«Και ενώ αρχίζαμε να νιώθουμε τις θετικές αλλαγές, είχαμε τα πρωτοφανή γεγονότα του Φεβρουαρίου, με τη ρωσική εισβολή. Tα δύο τελευταία χρόνια, κάθε πρωί ξεκινούσαμε φροντίζοντας να προστατεύσουμε τους ναυτικούς μας και το πλήρωμά μας και τα πλοία μας από την πανδημία. Είχαμε ένα μικρό διάλειμμα για δύο εβδομάδες και τώρα είμαστε εκεί προσπαθώντας να προστατεύσουμε ξανά τους ναυτικούς μας, το πλήρωμά μας, τα πλοία μας από τις δύσκολες καταστάσεις που αντιμετώπισαν μετά τη ρωσική εισβολή», πρόσθεσε ο κ. Τσάκος.

1

«Όμως», συνέχισε, «η ΤΕΝ είναι μια εταιρεία που αξιοποιεί τις δύσκολες καταστάσεις. Έχουμε λοιπόν ένα οικονομικό μοντέλο που μπορεί να αντιμετωπίσει τα εμπόδια και να βγει πιο δυνατό. Συνολικά, αυτή είναι η πέμπτη κρίση που ξεκινά με την κρίση του Παρισιού το ’96. Τα γεγονότα ακολούθησαν την 11η Σεπτεμβρίου. Στη συνέχεια, φυσικά, η κρίση Lehman, το COVID, και χωρίς διακοπή, η ρωσική εισβολή. Αλλά κρατάμε σταθερό το χέρι στο τιμόνι» και πρόσθεσε: «Πλοηγούμαστε στα κύματα. Νομίζω ότι οι καλοί ναυτικοί γίνονται καλοί μόνο όταν πρέπει να περάσουν από καταιγίδες, και αυτό κάνουμε. Αυτήν τη στιγμή, απολαμβάνουμε αυτό με το οποίο έχουμε προετοιμάσει την εταιρεία, με 40 πλοία από τα 71 με κερδοφόρες συμφωνίες και βιώνουμε τις καλύτερες τιμές από το 2008 εδώ που τα λέμε».

Από την πλευρά του, ο Τάκης Αράπογλου τόνισε ότι η μέχρι τώρα πορεία της εταιρείας μάς επιτρέπει να συνεχίσουμε με αυτοπεποίθηση και να προτείνουμε ένα μέρισμα όπως κάναμε από την αρχή με αδιάκοπο τρόπο, δεδομένου ότι η TEN, μέσω του καλά δομημένου μοντέλου λειτουργίας της, βρίσκεται σε ιδανική θέση για να επωφεληθεί, όπως πράγματι επωφελείται, από τις ευκαιρίες που δημιουργούνται.

Ο Γιώργος Σαρόγλου, στη συνέχεια, είπε ότι από το 1993 αντιμετωπίσαμε τέσσερις μεγάλες κρίσεις, πέμπτη τώρα με τον πόλεμο και κάθε φορά που η εταιρεία, χάρη στο δοκιμασμένο οικονομικό μοντέλο λειτουργίας της, που στοχεύει στην ανάπτυξη της αγοράς, βγαίνει πιο ισχυρή και φυσικά, αυτή τη φορά δεν αποτελεί εξαίρεση.

Συνεχίζοντας ο Γ. Σαρόγλου είπε: «Ενώ πλοηγηθήκαμε μέσα στις προκλήσεις που έχει δημιουργήσει η πανδημία του COVID, καταφέραμε να αναπτυχθούμε και να προετοιμάσουμε την εταιρεία για την επόμενη φάση της. Ανακοινώσαμε ήδη συμβόλαια νέας κατασκευής για τέσσερα δεξαμενόπλοια aframax με κινητήρα διπλού καυσίμου LNG και εξασφαλίσαμε μακροχρόνια απασχόληση με μεγάλη εταιρεία πετρελαίου».

«Λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες παραγγελίες και λαμβάνοντας υπόψη το ξεκίνημα της εταιρείας το 1993, με τέσσερα σύγχρονα δεξαμενόπλοια, διαθέτουμε σήμερα στόλο 71 πλοίων με ετήσια αύξηση 15%. Συνολικά 26 πλοία είναι σε ναυλώσεις σταθερής τιμής, ενώ το 61% του στόλου που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο νερό έχουν ευκαιρίες στην ανοδική πορεία της αγοράς. Αυτό σημαίνει ότι ένα μεγάλο μέρος του στόλου βρίσκεται σε καλή θέση για να αποκομίσει τα θετικά μεγέθη της αγοράς δεξαμενόπλοιων», πρόσθεσε.

Ο Γιώργος Σαρόγλου τόνισε επίσης: «Ο εκσυγχρονισμός του στόλου είναι βασικό στοιχείο του μοντέλου λειτουργίας μας. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, πουλήσαμε τρία από τα παλαιότερα δεξαμενόπλοιά μας και, όπως αναφέραμε, τα αντικαταστήσαμε με μια νέα ναυπηγική παραγγελία για τέσσερα δεξαμενόπλοια aframax διπλού καυσίμου που θα ενισχύσουν τα περιβαλλοντικά αποτυπώματα της εταιρείας καθώς αυτά τα πλοία με διπλό καύσιμο LNG είναι οι πρώτες τέτοιες επενδύσεις στην ιστορία της εταιρείας.

Κατασκευάζουμε επίσης ένα ακόμη DP2 Shuttle Tanker για παράδοση στο τέλος του δεύτερου τριμήνου αυτού του έτους. Όλα τα υπόλοιπα νεόδμητα έρχονται με μακροχρόνια απασχόληση.

Επίσης, παραλάβαμε τον Ιανουάριο το νεότερο πλοίο LNG, TENERGY. Το σκάφος μπήκε αμέσως σε πενταετή ναύλωση που αναμένεται να συμβάλει θετικά στα έσοδα μας καθώς ο τομέας LNG είναι επί του παρόντος πολύ ισχυρός. Συμπεριλαμβανομένων των παραπάνω ναυλώσεων, τα ελάχιστα σταθερά έσοδα της TEN έχουν ανεκτέλεστο υπόλοιπο που υπερβαίνει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια».

Διαβάστε επίσης:

ΟΛΘ: Συμφωνία για νέα τριετή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας

ΙΟΒΕ: Επίδραση της δέσμης προτάσεων “Fit for 55” στην επιβατηγό ναυτιλία και στη νησιωτική Ελλάδα