Σημαντικά κέρδη εξασφάλισε η ναυτιλιακή Thenamaris συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου από την πώληση ενός LPG carrier του στόλου της.

Πηγές που επικαλείται το TradeWinds υποστηρίζουν ότι η εταιρεία έκλεισε συμφωνία για την πώληση του χωρητικότητας 38,000 cbm Seasuccess (κατασκευής 2018), στην τουρκική Aygaz έναντι 59 εκατ. δολαρίων.

1

Η τιμή πώλησης είναι κατά 10 εκατ. δολάρια υψηλότερη από το ποσό που κατέβαλε ο εφοπλιστής στο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard για την κατασκευή του πλοίου, πριν από εννέα χρόνια.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει και άλλες φορές επικερδείς κινήσεις στο asset play.

Τον Νοέμβριο του 2023, πούλησε το αδελφό πλοίο μεταφοράς LPG, Seaspeed, κατασκευής 2017, το οποίο μετονομάστηκε σε Manta Anadolu, στην τουρκική εταιρεία Manta Denizcilik.

Η τιμή του ως νεότευκτο ανήλθε στα 53 εκατ. δολάρια και πουλήθηκε από την Thenamaris έναντι 55,7 εκατ. δολαρίων.

Μετά και την πώληση των δύο LPG carriers, που ήταν από τα πρώτα πλοία που παρήγγειλε η ναυτιλιακή όταν επεκτάθηκε στον κλάδο μεταφοράς LPG, ο στόλος της αποτελείται από πλέον έξι πλοία LPG  χωρητικότητας 38,000 cbm έκαστο, που έχουν κατασκευαστεί μεταξύ 2017 και 2022.

Η Thenamaris διαθέτει διαφοροποιημένο, μοντέρνο στόλο με 86 πλοία διαφόρων κατηγοριών. Εκτός από τα παραπάνω πλοία, περιλαμβάνονται σε αυτόν 47 τάνκερ, 23 bulkers, 2 containerships, 8 LNG carriers.

Στην ιστοδελίδα της αναφέρει ότι έχει υπό κατασκευή δέκα ακόμη δεξαμενόπλοια χωρητικότητας από 50,000 dwt έως 115,000 dwt τα οποία θα παραλάβει το 2025.

Μάλιστα, δύο από αυτά, τα τάνκερ MR2 που βρίσκονται υπό κατασκευή στο κινεζικό ναυπηγείο Jiangsu New Yangzi και θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers, τα εξαγόρασε φέτος, έναντι 53 εκατ. δολαρίων έκαστο, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές.

Παράλληλα, στο ναυπηγικό πρόγραμμα της εταιρείας περιλαμβάνονται και τρία bulkers χωρητικότητας 63,100 dwt. Η παράδοση των τριών εξ αυτών έχει προγραμματιστεί για το τρέχον έτος, ενώ το τελευταίο θα το παραλάβει το 2025.

Iσχυρή παρουσία έχει η Thenamaris και στην αγορά μεταχειρισμένων, όπου φέτος πραγματοποίησε μία από τις πιο εντυπωσιακές κινήσεις. Εξαγόρασε  τέσσερα capesize που ανήκαν στην Polaris Shipping της Νότιας Κορέας, στη συνολική τιμή των 262 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking πρόκειται για τα χωρητικότητας 209,500 dwt Solar Pride και Solar Quantum, κατασκευής 2020 και τα χωρητικότητας 208,900 dwt Solar Nova και Solar Oak (κατασκευής 2021).

Διαβάστε επίσης:

Λιμάνια: Αύξηση 11,1% στη διακίνηση επιβατών το δ΄ τρίμηνο του 2023

Χάρης Βαφειάς: Η πυρηνική ενέργεια μπορεί να αποτελέσει μέρος της λύσης

Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 3,71 εκατομμυρίων δολ.