Ο εφοπλιστής Νικόλας Λυκιαρδόπουλος επιμένει ελληνικά και όχι μόνο στηρίζει το εθνικό νηολόγιο και απασχολεί στα πλοία του, τους Έλληνες ναυτικούς, τώρα επενδύει στις αερομεταφορές και φιλοδοξεί με τακτικά δρομολόγια να μειώσει τις αποστάσεις μεταξύ των ελληνικών νησιών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Νικόλας Λυκιαρδόπουλος υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα που υπερβαίνει τα 10 εκατομμύρια ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει τη δημιουργία αεροπορικού δικτύου ανάμεσα στα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Στο άμεσο προγραμματισμό εντάσσεται και η σύνδεση του Ηρακλείου και των Χανίων με την Σαντορίνη και την Μύκονο.

Η Air Cycladic και η Naxos Air δημιουργήθηκαν το 2016 από τον Αυστριακό George Pommer, ο οποίος, πάντα σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες πούλησε το brand name στον Νικόλα Λυκιαρδόπουλο και αποχώρησε από την εταιρεία.

Εκτιμάται ότι η αξία του κάθε αεροπλάνου είναι περί τα 3 εκατομμύρια δολάρια. Τα τρία Cessna Grand Caravan EX εκτελούν μέχρι σήμερα ταξίδια “τσάρτερ”, ενώ από την προσεχή εβδομάδα, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, τα αεροπλάνα θα εκτελούν τακτικά δρομολόγια από νησί σε νησί.

Τα προγράμματα των δρομολογίων έχουν εγκριθεί και τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν για να γνωρίζει το επιβατικό κοινό πως θα μετακινηθεί. Το εισιτήριο θα κυμαίνεται γύρω στα 200 ευρώ, ενώ θα δίνεται η δυνατότητα να ναυλωθεί για ιδιωτική πτήση. Το κάθε αεροπλάνο μπορεί να μεταφέρει 12 άτομα και 600 κιλά.

Υπενθυμίζεται ότι ο Νικόλας Λυκιαρδόπουλος διευθύνει την ναυτιλιακή εταιρεία Neda Maritime Agency Co. Ltd. η οποία διαχειρίζεται 26 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 3.901.443 dwt. Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 15 Bulk Carriers και 11 δεξαμενόπλοια. Ειδικότερα ο στόλος αποτελείται από 6 Capisize, 9 Kamsarmax, 5 VLCC και 6 Vessel Aframax.

Τα νησιά που σε πρώτη φάση θα εξυπηρετεί η Air Cycladic είναι η Σύρος, η Πάρος, η Νάξος, η Σαντορίνη, η Πάτμος, η Ρόδος, η Κως και τα άλλα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων και σύντομα και η Κρήτη.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ιδρύθηκε στον Πειραιά η Neda Maritime Agency Co. Ltd, από τα αδέρφια Νικόλαο και Μιχάλη Λυκιαρδόπουλο, παιδιά του Διονυσίου Λυκιαρδόπουλου, με σινιάλο στα φουγάρα των πλοίων τους ένα κόκκινο αστέρι. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1990, ο όμιλος θα αποκτήσει το πρωτοπόρο για την εποχή του δεξαμενόπλοιο διπλού κύτους, VLCC «AROSA», καινοτομώντας οδηγώντας την εταιρεία στην νέα εποχή των δεξαμενοπλοίων.

Ο Νικόλας Λυκιαρδόπουλος έχει μια αυτόνομη επιχειρηματική δραστηριότητα, δεδομένου ότι έχει επενδύσει στην εταιρεία Philosofish, η οποία παράγει 20.000 τόνους κυρίως τσιπούρες και λαβράκια στα ιχθυοτροφεία της. Η επένδυση έγινε το 2015 μέσω του επενδυτικού fund, Diorasis και σήμερα απασχολεί 550 εργαζόμενους.

Ο σύγχρονος γενάρχης της ναυτιλιακής δυναστείας

Ο Νικόλαος Δ. Λυκιαρδόπουλος γεννήθηκε (1866-1963) στην Κεφαλονιά σε μία οικογένεια που είχε παρουσία στη ναυτιλία από τον 18ο αιώνα. Αφού τελείωσε το δημοτικό σχολείο στο νησί της καταγωγής του πήγε στην Κωνσταντινούπολη σε ηλικία 13 ετών. Μπάρκαρε καμαρότος στα πρώτα πλοία του, και αργότερα ακολούθησε έναν θείο του, τον Κάπταιν Φώτη Λυκιαρδόπουλο, ως καπετάνιος στον στόλο του ισχυρού εμπόρου και πλοιοκτήτη Παναγή Βαλλιάνου.

Στα 25 του παντρεύτηκε μία ανιψιά του Βαλλιάνου και έγινε ίσως ο πιο λαμπρός από πολλούς καπετάνιους που ωφελήθηκαν από την υποστήριξη της οικογένειας Βαλλιάνου για να αγοράσουν τα πρώτα τους πλοία. Ο Λυκιαρδόπουλος απέκτησε το πρώτο του ατμόπλοιο, το “Ελένη Μήλα”, το 1897 και τις παραμονές του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου διέθετε έξι ατμόπλοια, βοηθούμενος από την χρηματοδότηση της οικογένειας Βαλλιάνου. Ήταν μεταξύ των 10 μεγαλύτερων Ελληνικών στόλων της εποχής εκείνης.

Ίδρυσε γραφείο στο Λονδίνο, το οποίο πήρε το όνομα Lykiardopulo & Co. Ο Λυκιαρδόπουλος υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Ένωσης των Ελλήνων Εφοπλιστών το 1916 και είχε μόνιμη παρουσία στο διοικητικό συμβούλιο ως το 1950 όταν στα 84 του εξελέγη πρόεδρος. Υπηρέτησε σε αυτή την θέση ως το 1960, τρία χρόνια πριν αποβιώσει.

Στην 10ετια του 1930 εξελέγη μέλος της επιτροπής του Ελληνικού κοινοβουλίου, εκπροσωπώντας την ναυτιλία. Μία περαιτέρω ένδειξη της οικογενειακής παρουσίας ήταν πως ο γιός Παναγής υπήρξε Πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας που έχει βάση στο Λονδίνο από το 1956 ως το 1959. Υπήρξε συνιδρυτής της Τράπεζας Πειραιώς, της οποίας ήταν Πρόεδρος για πολλά χρόνια, και της Γενική Ασφαλιστικής Εταιρίας της Ελλάδας.

Διαβάστε επίσης

Το επιχειρηματικό εφοπλιστικό ρίσκο ή οι Έλληνες ναυτικοί έφεραν την “πρωτιά” του ελληνόκτητου στόλου