ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε έρευνα της ιαπωνικής οικονομικής εφημερίδας Nikkei Asia, διαπίστωσε ότι στους έξι μήνες που πέρασαν από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, 41 πλοία πραγματοποίησαν μεταφορές πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο στα ανοικτά των ακτών της Ελλάδας.
Το πετρέλαιο που έφυγε από τη Ρωσία, αργότερα έφτασε στα ευρωπαϊκά λιμάνια, αναφέρει χαρακτηριστικά η ιαπωνική εφημερίδα.
«Η μεταφορά πετρελαίου μεταξύ πλοίων στη θάλασσα γίνεται για να κρύψουν την προέλευσή του θα μπορούσε να συνεχιστεί ακόμη και μετά την έναρξη ισχύος του εμπάργκο πετρελαίου», γράφει η Nikkei Asia.
Κατά τους πρώτους έξι μήνες του πολέμου, έως τις 22 Αυγούστου, η Nikkei επιβεβαίωσε 175 μεταφορές στα ανοικτά των ελληνικών ακτών με πετρελαιοφόρα που έφτασαν από τη Ρωσία. Υπήρχαν μόνο εννέα από αυτές τις μεταφορές την ίδια περίοδο πέρυσι.
Τα στοιχεία που επικαλείται η Nikkei δείχνουν ότι η Ρωσία εξήγαγε 23,86 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου μέσω μεταφορών από πλοίο σε πλοίο στα ανοικτά των ελληνικών ακτών.
Την ίδια περίοδο πέρυσι είχαν μεταφερθεί 4,34 εκατ. βαρέλια για παρόμοιες μεταφορές.
Το ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δήλωσε στη Nikkei: «Οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο, που πραγματοποιούνται σε διεθνή ύδατα, παρακολουθούνται από τις τοπικές λιμενικές αρχές μέσω του συστήματος AIS σε πραγματικό χρόνο. Σε περίπτωση παράβασης, όπως η είσοδος πλοίων στα ελληνικά χωρικά ύδατα, κινείται η διαδικασία για την επιβολή ποινικών κυρώσεων».
Διαβάστε επίσης:
Με συνδρομή των Ελλήνων εφοπλιστών η απάντληση του πετρελαίου από το τάνκερ Safer στην Υεμένη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε αχαρτογράφητα νερά οι εταιρείες τεχνολογίας – Ποιοι λένε «Πρώτα η Ευρώπη»
- Χρηματιστήριο: Tι μπορεί να επαναφέρει ακόμα και σήμερα την αγορά, ποια χαρτιά πλήρωσαν την «μήνιν» των πωλητών
- Τα guts των Σαράντη και Φέσσα, γιατί είναι έξαλλοι στο ΜΜ με την Απαλαγάκη, η δωρεά του Πατέρα και οι νέες περιπέτειες των Coustas στις Σπέτσες
- Εύθραυστες ισορροπίες στον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας: Οι σύμμαχοι, ο ρόλος του Τραμπ και η αστάθεια στις αγορές