Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Ναυτιλία

Νίκ A. Παππαδάκης: Ο Κασιώτης ευπατρίδης που όλα τα πλοία του ταξιδεύουν με ελληνική σημαία

Ο εφοπλιστής Νίκος Παππαδάκης

Ο εφοπλιστής Νίκος Παππαδάκης

Ο εφοπλιστής Νίκος Παππαδάκης, συνεχίζει μια πατριωτική ναυτιλιακή παράδοση που ξεκίνησαν οι πρόγονοι του από το νησί των Δωδεκανήσων, την Κάσσο.

Η εταιρεία του Kassian Maritime, που το όνομα της σε παραπέμπει στην γενέτειρα του, διαθέτει έξι φορτηγά πλοία, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι όλα τα πλοία ταξιδεύουν με ελληνική σημαία.

Η οικογένεια Παππαδάκη, έχει επίσης μια πλούσια κοινωνική προσφορά, ενώ πριν από χρόνια δώρησε στο Λιμενικό Σώμα το αβύθιστο σκάφος “Αντώνης Παππαδάκης”, με το οποίο επιχειρούν τα στελέχη του σε δύσκολες καταστάσεις.

Ο Νικόλαος Παππαδάκης, όπως και ο δίδυμος αδερφός του, Γιώργος – που δεν ζει – γεννήθηκε το 1938 στην Γαλλία, όμως, αποτελεί μέλος μιας παραδοσιακής ναυτιλιακής οικογένειας που έλκει την καταγωγή της από το ακριτικό και ηρωϊκό νησί των Δωδεκανήσων, την Κάσσο.

Σε ηλικία δέκα ετών ήρθε με την οικογένεια του στην Αθήνα για να σπουδάσουν μαζί με τον δίδυμό του αδελφό, Γιώργο, στο Κολλέγιο Αθηνών και να μάθουν την ελληνική γλώσσα.

Ο Νίκος Παππαδάκης, διατέλεσε πρόεδρος της Intercargo, αλλά προηγουμένως ήταν πρόεδρος της HELMEPA. Η οικογένεια Παπαδάκη έχει βαθιές ρίζες στη ναυτιλία.

Ο Νίκος Παπαδάκης είναι ένας σεμνός άνθρωπος και αγνός πατριώτης. Δώρησε στο Δήμο Κάσου, ένα επιβατηγό πλοίο, μεταφορικής ικανότητας 40 επιβατών για τις ανάγκες των κατοίκων του νησιού. Επίσης, μαζί με τον αδελφό του Γιώργο, δώρισε στο Λιμενικό Σώμα, το αβύθιστο ναυαγοσωστικό σκάφος «Αντώνης Παπαδάκης» στη μνήμη του πατέρα του. Επίσης στις Ανώτατες Δημόσιες Σχολές Εμπορικού Ναυτικού, δώρισε προσομοιωτή γέφυρας πλοίων και ραντάρ για την υψηλή ναυτική εκπαίδευση των Ελλήνων ναυτικών.

Ο Νίκ Παππαδάκης τιμήθηκε και με το Βραβείο της Lloyd’s List / Propeller Club «Επίτευγμα Ζωής» για την εξαιρετική σταδιοδρομία στην οποία φαίνεται σε κάθε βήμα η αγάπη του για την ναυτιλία και το ενδιαφέρον του για την θάλασσα και τους ναυτικούς.

Ο Νικ Παππαδάκης ήταν ανάμεσα στους πρώτους εφοπλιστές που κατάλαβε την σπουδαιότητα της Κίνας ως μεγάλου επιχειρηματικού εταίρου και σημαντικού κατασκευαστή πλοίων.

Μεταξύ άλλων ρόλων έχει υπηρετήσει ακατάπαυστα την βιομηχανία, σε διάφορες θέσεις: έχει διατελέσει πρόεδρος του Intercargo, πρόεδρος της Helmepa και πρόεδρος του Propeller Club Πειραιώς.

Ο Νίκι Παπαδάκης στις συζητήσεις του επισημαίνει ότι οι νέοι και γενικά οι ναυτικοί μας πρέπει να ακολουθήσουν με κάθε τρόπο τις εξελίξεις στην παγκόσμια ναυτιλία και την τεχνολογία, ενώ αναφέρει ότι ο Έλληνας ναυτικός είναι ένας και μοναδικός, δεδομένου ότι χάρη σε αυτόν, η ελληνική ναυτιλία έγινε παγκόσμια δύναμη, ενώ η οικογένεια του και η εταιρεία του δίνει ιδιαίτερη έμφαση και προσοχή στον Έλληνα ναυτικό.

Πρόδρομος της ναυτικής της ιστορίας είναι ο εμποροπλοίαρχος Γεώργιος Παπαδάκης, ο οποίος, από την Κάσσο, μετανάστευσε στην Αίγυπτο, όπου εκείνη την εποχή πήγαιναν για να βρουν εργασία αρκετοί Δωδεκανήσιοι.

Εργάστηκε ως αξιωματικός στην Αγγλοαιγυπτιακή εταιρεία Khdicial Mail Line. Ο γιος του Αντώνης, που γεννήθηκε το 1900, όταν σκοτώθηκε ο πατέρας του ήταν μόλις 6 ετών, μεγάλωσε στο Πόρτ Σάϊντ.

Εκεί πήγε στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. Εργάστηκε στο αγγλικό Τελωνείο και αργότερα στο αγγλικό πρακτορείο W.M. Stapleton and Sons. Σε ηλικία 19 ετών, δηλαδή το 1919, ήρθε στην Ελλάδα.

Η αδελφή του παντρεύτηκε στο μεταξύ τον εμποροπλοίαρχο Γιώργο Μ. Κουλουκουντή. Το 1928, ο Αντώνης Παππαδάκης, παίρνει την μεγάλη απόφαση και αγόρασε το πρώτο του καράβι, ένα ξύλινο σκαρί, το «Βιργινία», κατασκευής 1917, συνολικής χωρητικότητας 2.313 τόνων.

Αργότερα, ο Αντώνης Παπαδάκης ίδρυσε ναυτικά πρακτορεία στο Γαλάτσι και στη Βραΐλα. Τη διετία 1935 – 36, αγόρασε τρία πλοία, το Eliza, το Victoria, το Vircentria. Το 1937, νυμφεύθηκε τη Βιργινία Νικολάου, κόρη του Γεωργίου Νικολάου, επίσης, Κασιώτη εφοπλιστή.

Ο Αντώνης και η Βιργινία, απέκτησαν δύο δίδυμους γιους, τον Γιώργο και τον Νικόλαο. Όταν ξέσπασε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, ο Αντώνης Παππαδάκης βρισκόταν στις ΗΠΑ. Από την Αμερική, ο Αντώνης διέθεσε τα πλοία του στους συμμάχους και έκτοτε εκτελούσαν ματαφορές πολεμοφοδίων από τις ΗΠΑ προς τα Συμμαχικά Στρατεύματα.

Όταν έληξε ο πόλεμος, μετέφερε την έδρα της εφοπλιστικής του εταιρείας στη βρετανική πρωτεύουσα, στο Λονδίνο, ενώ ταυτόχρονα άνοιξε και γραφείο στον Πειραιά, και την εταιρεία την ονόμασε Kassian Navigation Agency Ltd.

Ο Αντώνης Παππαδάκης (1900 – 1981)

Ο Αντώνης Παπαδάκης γεννήθηκε στην Κάσο, συγκεκριμένα στο Αρβανιτοχώρι. Παιδί του αείμνηστου καπετάν Γιώργη Παπαδάκη και της Βιργινίας Πολιάτη.

Η οικογένεια του Παπαδάκη, εγκαταστάθηκε στην Αίγυπτο, όπου ο πατέρας του Γιώργης προσλήφθηκε πλοίαρχος στην αγγλοαιγυπτιακή εταιρεία «Khedivial Mail Line».

Ο Αντώνης Παπαδάκης σε ηλικία έξι ετών έμεινε ορφανός, όταν έχασε τον πατέρα του σε ατύχημα, νότια του Port Sudan.

Στο Πορτ Σάιτ, θα τελειώσει το Δημοτικό και θα συνεχίσει το Γυμνάσιο. Όμως, οι οικογενειακές υποχρεώσεις του προς τη μητέρα του και τις δύο αδελφές του, τη Μαρία που παντρεύτηκε αργότερα τον εφοπλιστή Γεώργιο Μαρτή Κουλουκουντή, και την Ευαγγελία που παντρεύτηκε τον Ηλία Ζενζεφύλλη, τον υποχρέωσαν να δουλέψει ως λογιστής, αρχικά στο αγγλικό τελωνείο και αργότερα στο αγγλικό πρακτορείο «N. M. Stapleton & Sons».

Όταν ο γαμπρός του Γεώργιος Κουλουκουντής εγκαθίσταται στη Ρουμανία, τον ακολουθεί πιάνοντας στην αρχή δουλειά στην επιχείρησή του ως υπάλληλος.

Το 1928 αγόρασε το πρώτο του πλοίο και λίγο αργότερα ιδρύει δύο ναυτικά πρακτορεία: ένα στο Γαλάτσι κι ένα στη Βραΐλα, στο Σουλινά. Καθώς περνά ο καιρός αγοράζει κι άλλα εμπορικά σκάφη.

Το 1937 παντρεύτηκε την κόρη του κασιώτη εφοπλιστή Γεωργίου Νικολάου.

Κατά το Β´ Παγκόσμιο Πόλεμο εγκαθίσταται στη Νέα Υόρκη, όπου συνεργάζεται στην αρχή με το μεγάλο γραφείο « Blidberg & Rothchild» και στη συνέχεια ιδρύει στις ΗΠΑ, ένα δικό του γραφείο με την επωνυμία: «Freighters & Tankers Agency Co.». Ενώ συνεχίζεται ο μεγάλος Πόλεμος, παραχωρεί όλα τα πλοία του στους συμμάχους. Ωστόσο, υπήρξε τυχερός αφού δεν απώλεσε κανένα σκάφος του.

Μετά το πέρας του Πολέμου μετέφερε την έδρα της εταιρίας του στο Λονδίνο, ιδρύοντας την «A. G. Papadakisand Co. », που μετονομάστηκε αργότερα σε «Antares Shipping Co. Ltd.». Στον Πειραιά δημιουργεί την «Kassian Navigation Co. Ltd.» και στην Ελβετία την «Palmyra Management».

Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες του Αντώνη Γ. Παπαδάκη επεκτείνονται εκτός από τη εμπορική ναυτιλία και σε υφαντουργεία στην Αργεντινή.

Ο Αντώνης Γ. Παπαδάκης, σπουδαίος πατριώτης, προσέφερε εκατομμύρια δολάρια στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και την Πολεμική Αεροπορία.

Ως μόνιμο μέλος της επιτροπής του «Εθνικού Δωδεκανησιακού Συμβουλίου», βοήθησε ηθικά και υλικά τον αγώνα των Δωδεκανησίων της Αμερικής όταν τα Δωδεκάνησα ήταν υπόδουλα στους Ιταλούς.

Ο Αντώνης Γ. Παππαδάκης, ως γνήσιος Κασιώτης, δεν ξέχασε ποτέ την Κάσο, ευεργετώντας την όσο κανείς άλλος μεγαλοεπιχειρηματίας, συνεισφέροντας μαζί με το Νίκο Νικολάου στην κατασκευή του πρώτου λιμανιού στην Κάσο, στον Εμπορειό, όπως και σε πολλούς φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Την εφοπλιστική δραστηριότητα του Αντώνη Γ. Παπαδάκη, που πέθανε το 1981, συνέχισαν τα δυο παιδιά του, ο Γιώργος, που δεν ζει πια και ο Νικόλας. Ο Νικόλας συνεχίζει το φιλανθρωπικό έργο του πατέρα του, μη ξεχνώντας τους Κασιώτες συμπατριώτες του.

Ο Γιώργος Α. Παππαδάκης

Ο Γιώργος Παππαδάκης γεννήθηκε σε μία οικογένεια η οποία έχει συνεισφέρει σε μεγάλο βαθμό στην ελληνική και στην διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία, παρόλο που δυστυχώς η σταδιοδρομία του διεκόπη πρόωρα σε ηλικία 54 ετών.

Ο Γιώργος ιδιαιτέρως έμοιαζε προορισμένος για ναυτιλιακή καριέρα, έχοντας δείξει ενθουσιασμό για τα πλοία όταν ήταν ακόμα παιδί. Ο Γιώργος είχε κληρονομήσει μία βαθειά αίσθηση του καθήκοντος της ναυτιλίας σε καιρούς ανάγκης και αργότερα κατέστη σημαντική φυσιογνωμία στην αλληλεπίδραση της εμπορικής ναυτιλίας με το ΝΑΤΟ. Ήταν ένας ιδεαλιστής ο οποίος υποστήριξε τον Φιντέλ Κάστρο στην επανάσταση της Κούβας αλλά αργότερα αρνήθηκε να συγκατατεθεί σε μία δυνητικά επικερδή παραχώρηση να μεταφέρει κατ’ αποκλειστικότητα τις εξαγωγές Κουβανέζικης ζάχαρης.

Στα 1950 ο όμιλος καθιερώθηκε ως ηγετικός εφοπλιστικός, παραγγέλλοντας δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία χύδην φορτίου. Στην διάρκεια των δεκαετιών του ’60 και του ’70, συχνά απέδειξε την τεχνολογική του κατάρτιση στην ναυτιλία. Παρόλο που ο όμιλος κατασκεύασε πλοία σε διάφορες χώρες, ανέπτυξε ιδιαίτερα ισχυρούς δεσμούς με την Ιαπωνία. Ωστόσο, πάντα επισκεύζε τα πλοία του στην Ελλάδα.

Μαζί με τον αδελφό του, ο Γιώργος βγήκε στην θάλασσα 15 ετών και στην συνέχεια έγινε καπετάνιος. Αργότερα, έδωσε ύψιστη σπουδαιότητα και σεβασμό στον ρόλο των ναυτικών και υποστήριξε σημαντικά τις ελληνικές ναυτικές ακαδημίες. Όπως και ο πατέρας του, συνεισέφερε με ενθουσιασμό στην εξέλιξη του λιμανιού της Κάσου και βοήθησε στην χρηματοδότηση εθνικών υπηρεσιών, περιλαμβανομένης της δωρεάς ενός σκάφους έρευνας και διάσωσης στην Ελληνική Ακτοφυλακή.

Ο Γιώργος Παππαδάκης όπως ομολογούν οι φίλοι και οι γνωστοί του, διακρινόταν για τον ανιδιοτελή χαρακτήρα του, την θρησκευτική του πίστη και την σπάνια αίσθηση του χιούμορ που διέθετε, καθώς επίσης και για τις υπηρεσίες που προσέφερε στην ναυτιλία.

Διαβάστε επίσης:

Τζέικ Σάλιβαν: Δηλώνει ότι η τελευταία ειρηνευτική πρόταση της Ρωσίας είναι μία “ολοκληρωτικά παράλογη εικόνα”

Θεσσαλονίκη: Βελτιωμένη η εικόνα της πυρκαγιάς στην Ποντοηράκλεια Κιλκίς

Χάρης Δούκας: Ζητάει άμεση προσφυγή στη βάση του ΠΑΣΟΚ και “δείχνει” εκλογές