ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης συνεχίζει να ανανεώνει στρατηγικά στο στόλο της ναυτιλιακής του Avin International, καθώς προχώρησε στην πρώτη του εξαγορά δεξαμενόπλοιων τύπου MR2 εδώ και τέσσερα χρόνια, σε μια περίοδο που στην εν λόγω κατηγορία καταγράφεται ιστορική πτώση στις αξίες των μεταχειρισμένων.
Ειδικότερα, η ναυτιλιακή προχώρησε στην εξαγορά των δύο αδελφών δεξαμενόπλοιων τύπου MR2 Oriental Ruby και Oriental Emerald (αμφότερα χωρητικότητας 50.400-dwt και κατασκευής 2005) που ανήκαν στη νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Hyundai Merchant Marine (HMM) για το ποσό των 10,5 εκατ. δολαρίων το καθένα – δηλαδή, δαπάνησε το ποσό των 21 εκατ. δολαρίων και για τα δύο.
Η εν λόγω συμφωνία σηματοδότησε νέα ιστορικά χαμηλά για τις αξίες των μεταχειρισμένων MR2 tankers. Ενώ αρχικά στην αγορά είχε κυκλοφορήσει η φήμη ότι τα δυο πλοία της HMM (τα οποία κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία Shina Shipbuilding της Νότιας Κορέας) είχε εξασφαλίσει η επίσης ελληνική ναυτιλιακή Benetech -της οποίας ηγούνται οι Γιώργος και Βασίλης Μιχαήλ– για λογαριασμό της και μάλιστα για το ποσό των 22,5 εκατ. δολαρίων, η Avin International ήταν εκείνη που κατόρθωσε να τα αποκτήσει, μέσω του broker Γιάννη Κωστογιάννη (επικεφαλής της ελληνικής ναυλομεσιτικής Allied Shipbroking Inc.), ο οποίος, σύμφωνα με την TradeWinds, συνεργάζεται στενά με τη ναυτιλιακή που ανήκει σε έναν εκ των ισχυρότερων επιχειρηματικών ομίλων της Ελλάδας.
Αξίζει να αναφερθεί ότι πρόκειται για την πρώτη επένδυση της Avin International σε δεξαμενόπλοια τύπου MR2 εδώ και τέσσερα χρόνια, από τη στιγμή που η πιο πρόσφατη εξαγορά της σε αυτή την κατηγορία πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβριο του 2013, όταν είχε αποκτήσει το δεξαμενόπλοιο Kriti (πρώην “Pacific Polaris”, χωρητικότητας 47,999-dwt και κατασκευής 2004) για το ποσό των 17 εκατ. δολαρίων.
Η προσθήκη των Oriental Ruby και Oriental Emerald αυξάνει το στόλο του κ. Βαρδινογιάννη στα 13 δεξαμενόπλοια συνολικά (όλα κατασκευασμένα μεταξύ των ετών 1996 και 2008), ενώ η νέα αυτή κίνηση έρχεται δύο μόλις εβδομάδες μετά την εξαγορά του δεξαμενόπλοιου τύπου aframax BLS Ability (χωρητικότητας 84.999-dwt και κατασκευής 2002).
Όπως είχε γράψει το mononews.gr, το εν λόγω aframax πωλήθηκε στην Avin για το ποσό των 9 εκατ. δολαρίων από τη ναυτιλιακή Blue Lines Shipping (BLS), η οποία έχει την έδρα της στο Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Ωστόσο αυτό δεν ήταν το μοναδικό tanker της BLS που περιήλθε στο στόλο του κ. Βαρδινογιάννη, καθώς το πρώτο ήταν το Marianna VV (πρώην “BLS Amity”, χωρητικότητας 84.999-dwt και κατασκευής 2002), σε μια συμφωνία που έλαβε χώρα το Μάιο του 2015 και το κόστος της είχε αγγίξει τα 20 εκατ. δολάρια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιώργος Οικονόμου: Παρελθόν (για την ώρα) η διαγραφή από το NASDAQ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πρώτη στις επενδύσεις η Αγγελική Φράγκου: Έδωσε 64 εκατ. δολ. για 5 πλοία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας