ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Ένα φορτηγό πλοίο της New Shipping του εφοπλιστή Αδαμάντιου Πολέμη, είναι το μεγαλύτερο πλοίο που κατέπλευσε σε λιμάνι της Ουκρανίας από την ρωσική εισβολή στην χώρα, πριν από δύο χρόνια.
Το Υπουργείο Περιφερειών και Ανάπτυξης Υποδομών δήλωσε ότι το χωρητικότητας 203,100 dwt newcastlemax Captain Leonidas (κατασκευής 2005) απέπλευσε από το λιμάνι Pivdennyi, όπως αναφέρει το tradewinds.
Σύμφωνα με το marine traffic ως προορισμός του πλοίου εμφανίζεται το Πορτ Σαΐντ, στην Αίγυπτο.
Το υπουργείο ανέφερε ότι το φορτηγό πλοίο, που ταξιδεύει με σημαία Παναμά, εξήγαγε 195.700 τόνους φορτίου, ενώ σύμφωνα με την Διοίκηση Λιμένων μεταφέρει ουκρανικά μεταλλουργικά προϊόντα.
Περίπου 135 πλοία αναμένουν να προσεγγίσουν τερματικούς σταθμούς στην Οδησσό για να εξαγάγουν άλλα 4 εκατομμύρια τόνους φορτίου, πρόσθεσε.
Σημειώνεται ότι ο εμπορικός διάδρομος σιτηρών της Ουκρανίας εμφάνισε περισσότερη ναυτιλιακή κίνηση στους πρώτους επτά μήνες λειτουργίας του από ό,τι ο προστατευόμενος από τον ΟΗΕ διάδρομος της Μαύρης Θάλασσας σε όλο το έτος λειτουργίας του, πριν αποχωρήσει από την συμφωνία η Ρωσία.
Σύμφωνα με δεδομένα των Ηνωμένων Εθνών και της tradewinds μέχρι τις 5 Μαρτίου, είχαν πραγματοποιηθεί 991 ταξίδια πλοίων που μετέφεραν 28,9 εκατομμύρια τόνους φορτίου – κυρίως τρόφιμα – και είχαν αποπλεύσει από τα τρία μεγάλα ουκρανικά λιμάνια της Οδησσού, της Τσορνομόρσκ και της Yuzhny/Pivdennyi.
Ο συνολικός όγκος έχει πλέον ξεπεράσει τα 1.004 ταξίδια του διαδρόμου της Μαύρης Θάλασσας και τους 32,9 εκατομμύρια τόνους φορτίου.
Οι Έλληνες εφοπλιστές πρωτοστατούν στις μεταφορές φορτίων από την Ουκρανία μέσω του διαδρόμου σιτηρών της χώρας, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα.
Πάνω από 60 ελληνικές ναυτιλιακές αντιπροσωπεύουν το 1/4 όλων των εξερχόμενων ταξιδιών και το 1/3 των εξαγωγών.
Πρωταγωνιστές σύμφωνα με το tradewinds είναι η Evalend Shipping του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη, οι αδελφοί Στεφάνου και o Kύπριος πλοιοκτήτης Ανδρέας Χατζηγιάννης.
Και μπορεί οι Τούρκοι, σύμφωνα με τα στοιχεία, να πραγματοποιούν περισσότερα ταξίδια από τους Έλληνες, ποσοστό περίπου 29% του συνόλου, ωστόσο, λόγω του μικρού μεγέθους των πλοίων τους μεταφέρουν μόλις το 14% του συνολικού φορτίου που εξάγεται από την Ουκρανία.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν αυτοί που είχαν χρησιμοποιήσει περισσότερο και τον προστατευόμενο από τον ΟΗΕ διάδρομο της Μαύρης Θάλασσας, μέσω του οποίου πάνω από 30 εκατομμύρια τόνοι τροφίμων έφυγαν από την Ουκρανία μεταξύ Αυγούστου 2022 και Ιουλίου 2023, πριν η Ρωσία τον μπλοκάρει αποχωρώντας από τη συμφωνία.
Διαβάστε επίσης:
Εagle Bulk: Από τον Σοφοκλή Ζούλα και την Oaktree στο super deal με την Star Bulk του Πέτρου Παππά
Άλλο ένα πλοίο για τη Neda Maritime της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Θ. Καρποδίνη (ΕΟΠΥΥ): Οι έλεγχοι, οι βιοδείκτες και οι αλλαγές στη συνταγογράφηση
- Αγωγή ύψους 450 εκατ. ευρώ κατά του Δημοσίου για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο
- Επενδύσεις 2 δισ. σε ακίνητα πριν την εκπνοή του 2024 – Έσοδα 4,2 δισ. από τις ιδιωτικοποιήσεις
- Αφοι Βρισιμτζή – Champion ΑΕΒΕ: Πλειστηριασμός για την εταιρεία των 90 ετών