ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μπορεί οι επενδύσεις σε νέες παραγγελίες πλοίων να κρατήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα μέσα στο 2020, εξαιτίας και της πανδημίας του COVID-19, αυτό όμως δες απέτρεψε του Έλληνες εφοπλιστές να κλείσουν την χρονιά με μεγάλα deal για σούπερ τανκερ, εκτιμώντας ότι η αγορά θα ανέβει τα επόμενα χρόνια.
«Ποδαρικό» στις νέες ναυπηγήσεις VLCC για το 2021 έκανε η Latsco Shipping , η οποία συμφώνησε για την κατασκευή δύο ακόμα VLCC’s στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.
Τα δύο πλοία θα κοστίσουν 182 εκατ. δολάρια. Πρόκειται ουσιαστικά για τα option που είχε στη διάθεσή της, η Latsco από το συμβόλαιο που υπέγραψε λίγους μήνες νωρίτερα με τα ναυπηγεία, για τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων μεταφορική ικανότητας 300.000 τόνων το καθένα. Συμφωνία που σηματοδότησε την είσοδο του ναυτιλιακού βραχίoνα του ομίλου Λάτση στα VLCC’s.
Τα πρώτα δύο πλοία , αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρεία μέσα στο 2022.
Τρία χρόνια νωρίτερα η εταιρεία είχε πραγματοποιήσει άνοιγμα και στην αγορά των LNG carriers (πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για δύο πλοία τα οποία κατασκευάζονται επίσης στα ναυπηγεία της Hyundai στη Νότια Κορέα. Τα πλοία χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων θα παραδοθούν μέσα στο 2021 και την διαχείρισή τους θα αναλάβει η Latsco LNG Marine Management του Ομίλου Λάτση.
«Είμαστε ένας όμιλος που επιδεικνύει ιδιαίτερη ευαισθησία στο περιβάλλον και στη ναυτιλία, εστιάζει στη μεταφορά “καθαρών” ενεργειακών προϊόντων. Πιστεύω ότι είναι χρέος της δικιάς μας γενιάς να προωθήσει την περαιτέρω ανάπτυξη αυτών των προϊόντων και, στον τομέα αυτό, η Latsco θα πρωταγωνιστήσει», έχει δηλώσει ο κ. Πάρις Κασιδόκωστας.
Ο κ. Κασιδόκωστας το 2017 ανακοίνωσε επίσης τη σύσταση του ομίλου Marla Shipmanagement, στην ομπρέλα του οποίου βρίσκονται η Marla Bulkers, με στόλο τεσσάρων φορτηγών πλοίων τύπου Supramax, τα πλοία που αποκτήθηκαν με την κοινοπραξία Ivy Shipping και η Maria Tankers, με τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου Aframax.
Τα τελευταία χρόνια, εξαιρουμένων των παραγγελιών για τα VLCC η Latsco έχει υλοποιήσει ένα ναυπηγικό πρόγραμμα, που περιλαμβάνει 24 νεότευκτα πλοία μεταφοράς προϊόντων αργού (product tankers) και μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers).
Αυτή τη στιγμή η εταιρεία, έχει 29 πλοία στη θάλασσα, με μέσο όρο ηλικίας τα έξι έτη, και συνολική μεταφορική ικανότητα 1,8 εκατ. τόνους.
Τα VLCC
Ωστόσο δεν είναι μόνο η Latsco που επενδύσει σε VLCC. Μέσα στο 2020 οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε σειρά παραγγελιών για σούπερ τανκερ, και πιο συγκεκριμένα:
-H ναυτιλιακή Central Mare του Βαγγέλη Πιστιόλη έχει υπό κατασκευή τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου VLCC, αξίας 350 εκατ. δολαρίων.
Στην παραγγελία δύο VLCC προχώρησε και η Dyancom Tankers, του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου,
Η ναυτιλιακή Athenian Sea Carriers, συμφερόντων της οικογένειας Κυριακού, υπέγραψε επιστολή προσθέσεων για την κατασκευή δύο τάνκερ VLCC, με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries της Νοτίου Κορέας. Η συμφωνία περιλαμβάνει και option για δύο επιπλέον πλοία.
Διαβάστε επίσης:
Έλληνες εφοπλιστές: Νέες παραγγελίες πλοίων αξίας 3,45 δισ. δολαρίων το 2020 – Οι πρωταγωνιστές
Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης: Προς πώληση δύο παλαιότερης κατασκευής τάνκερ MR2 της Latsco
Νέο ναυπηγικό πρόγραμμα για τον Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση: Στα σούπερ τάνκερ μπαίνει η Latsco Shipping
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αμαζόνιος: Συμβολική επίσκεψη Μπάιντεν – Έντεκα δισ. δολάρια για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγή
- Χοληστερίνη: Όσα πρέπει να ξέρετε για να μειώσετε τους κινδύνους
- Τουρκία: Αρνήθηκε τη χρήση του εναέριου χώρου της στο αεροσκάφος του προέδρου του Ισραήλ
- Αθήνα: Άνοιξαν οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Σύνταγμα», «Ευαγγελισμός» και «Μέγαρο Μουσικής»