ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Νεκτάριος Σαντορινιός, αρμόδιος Τομεάρχης εκ μέρους της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, επισημαίνει ότι η κυβέρνηση επιτίθεται στο ελληνικό yachting και τονίζει: «Η ΝΔ επικαλείται συνεχώς το δήθεν φιλοεπενδυτικό της προφίλ, αλλά η πραγματικότητα είναι πως κλείνει το μάτι σε παρανομίες, τις οποίες βαφτίζει επενδύσεις».
Επίσης, υπογραμμίζει ότι «με δυο άρθρα του νομοσχεδίου ανοίγει η πόρτα για δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας, χωρίς κανένα πλαίσιο, πλοία αναψυχής με τριτοχωρικές σημαίες» και συμπλήρωσε: «Η Κυβέρνηση εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα και γυρίζει την πλάτη στις ελληνικές εταιρείες του θαλάσσιου τουρισμού, επικαλούμενη την καραμέλα της ελεύθερης αγοράς. Ελεύθερη αγορά δεν είναι να έρχεται ένα κάποιο σκάφος, κάποιου ιδιοκτήτη από τα Φίτζι, για παράδειγμα, να κάνει ό,τι θέλει, να κερδοφορεί και μετά να φεύγει, ενώ στην Ελλάδα οι εταιρείες είναι υπαρκτές, φορολογούνται και δηλώνουν το προσωπικό τους».
«Γιατί η αλήθεια είναι πως με τις προωθούμενες αλλαγές αυτά τα σκάφη θα έρθουν για 21 μέρες στην Ελλάδα- με δυνατότητα παράτασης από τον Υπουργό- και θα έρθουν με προμήθειες που έχουν αγοράσει από τη χώρα τους και με ναυτικούς που έχουν προσλάβει στη χώρα τους, ενώ αν κάνουν κάποια περιβαλλοντική παράβαση, ποιον θα τρέχει το Ελληνικό κράτος να βρει να καταλογίσει; Αυτό δεν είναι ελεύθερη αγορά, είναι αθέμιτος ανταγωνισμός προς την ελληνική σημαία. Θέλουμε νομοσχέδια που εξυπηρετούν την επιχειρηματικότητα, τους πολίτες και τη χώρα. Δεν θέλουμε νομοσχέδια που εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα, τα οποία μάλιστα έρχονται και ως εκπρόσωποι φορέων», τονίζει ο Ν. Σαντορινιός και προσθέτει:
«Αλήθεια, μέχρι τώρα και το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, πόσους ελέγχους έχετε κάνει και πόσες παράνομες ναυλώσεις έχετε πιάσει; Κατά τη διάρκεια της δικής μας διακυβέρνησης δώσαμε έναν γιγάντιο αγώνα να πατάξουμε τις παράνομες ναυλώσεις, ενώ καταλογίσαμε περισσότερα από 450 πρόστιμα σε τέτοια σκάφη. Σήμερα εσείς την παρανομία την κάνετε νόμο, κατά την προσφιλή συνήθεια της Κυβέρνησης της ΝΔ».
Επίσης, αναφερόμενος ο Ν. Σαντορινιός στο θέμα της παράτασης της συμβάσεων για τα απόβλητα των Λιμένων, το χαρακτήρισε σκάνδαλο και είπε:
«Η ιστορία των μονοπωλιακών συμβάσεων που διαχειρίζονται τα απόβλητα είναι αρκετά μεγάλη και η ΝΔ έχει ήδη πάρει θέση υπέρ της ανομίας: Το 2020 η Κυβέρνηση κατήργησε το άρθρο 105 του 4504/2017 με την αιτιολογία ότι δήθεν δεν μπορούσε να εφαρμοστεί, ενώ με τις κατάλληλες τροποποιήσεις που είχαμε κάνει μπορούσε να εφαρμοστεί και να δώσει λύσεις στην απελευθέρωση της αγοράς διαχείρισης των αποβλήτων των Λιμένων. Άφησε λοιπόν τα μονοπώλια να λειτουργούν ανενόχλητα, υποσχόμενη ότι το νέο πλαίσιο που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ΕΕ, θα το διαμορφώσει η ΡΑΛ. Το 2021 έδωσε παράταση στις συμβάσεις των μονοπωλίων για να μην δημιουργηθεί πρόβλημα στη λειτουργία των λιμανιών. Μετά κατήργησε την ίδια την ΡΑΛ και τώρα δίνει ακόμη μια παράταση σε αυτό το καθεστώς».
Στη συνέχεια ο Ν. Σαντορινιός είπε:
«Είναι πλέον προφανές ότι η ΝΔ ενδιαφέρεται για την ικανοποίηση των συγκεκριμένων συμφερόντων τόσο πολύ ώστε αψηφά και την ευρωπαϊκή οδηγία (352/2017) και την προειδοποίηση ότι η χώρα μας θα φάει πρόστιμο για αυτήν την παράνομη διαδικασία των απευθείας αναθέσεων σε συγκεκριμένες εταιρείες αποβλήτων. Ευτυχώς το 2023 δεν θα δώσει άλλη παράταση, γιατί πια δε θα είναι Κυβέρνηση και θα εφαρμοστούν όσα ορίζουν οι ευρωπαϊκοί κανόνες και το Δίκαιο» Πλωτές εξέδρες… χωρίς περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις! Άλλη μια «αναπτυξιακή» πολιτική της ΝΔ
«Σχετικά με το άρθρο που παρατείνει τις άδειες των πλωτών εξεδρών από 6 σε 9 μήνες, η γνώμη μας είναι ότι πρέπει να μπουν όροι, να προστεθεί η υποχρέωση πρότυπων περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων- ειδικά στις περιπτώσεις που αυτές θα είναι ηλεκτροδοτούμενες και υδροτοτούμενες- και να οριστεί η αδειοδοτούσα Αρχή. Ναι στην ενίσχυση του τουρισμού, αλλά δεν μπορούμε να δεχτούμε την παραβίαση της νομοθεσίας και την μονιμοποίηση, ουσιαστικά, του προσωρινού καθεστώτος».
Διαβάστε επίσης:
Εφέτος θα εισαχθούν στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού 798 πλοίαρχοι και 651 μηχανικοί
Αριστείδης Πίττας: Αγόρασε πλοίο έναντι 15,75 εκατ. δολαρίων και έφτασε τα 11 πλοία η EuroDry