ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συνεχίζονται οι πωλήσεις τάνκερ από τις ελληνικές ναυτιλιακές που σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τις υψηλές αξίες των πλοίων.
Ναυλομεσιτικές πηγές υποστηρίζουν ότι η Maran Tankers, η Thenamaris και η Prime Marine διέθεσαν στην second hand αγορά παλαιότερης κατασκευής δεξαμενόπλοια του στόλου τους, με τις δύο πρώτες να βρίσκονται σε περίοδο παραλαβής νεότευκτων τάνκερ, ισχυροποιώντας τους στόλους τους.
Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η Maran Tankers του ομίλου της Μαρίας Αγγελικούση, πούλησε το παλαιότερο πλοίο του στόλου της, το VLCC δεξαμενόπλοιο Elizabeth I.A. χωρητικότητας 306,229 dwt, το οποίο κατασκευάστηκε το 2004.
Δεν έγινε γνωστό το τίμημα της συναλλαγής, ωστόσο, σύμφωνα με το marinetraffic και την Signal η αξία του κυμαίνεται στα 47,8 εκατ. δολάρια.
Σημειώνεται ότι από τις αρχές του έτους η Μaran Tankers έχει παραλάβει δύο νέα τάνκερ VLCC, τα Antonis I Angelicoussis και Maria A Angelicoussis, διπλού καυσίμου και φιλικά προς το περιβάλλον.
Τον τρέχοντα μήνα και τον Ιούλιο 2023 πρόκειται να παραλάβει δύο ακόμη νεότευκτα VLCC, τα Maran Danae και Maran Dione.
Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η ναυτιλιακή διαθέτει 55 τάνκερ και η αξία του στόλου της ανέρχεται στα 4,65 δισ. δολάρια.
H ναυτιλιακή Thenamaris, συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου πούλησε σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers το χωρητικότητας 48,673 dwt τάνκερ MR Seamuse, κατασκευής 2007.
Το τίμημα κατά τη ναυλομεσιτική ανήλθε σε 21,7 εκατ. δολάρια και η παράδοση στο νέο ιδιοκτήτη αναμένεται στο τέλος Μαρτίου με αρχές Απριλίου.
Σημειώνεται ότι στις αρχές του έτους η ναυτιλιακή είχε πουλήσει και το χωρητικότητας 116,900 dwt aframax τάνκερ Seamagic (κατασκευής 2007) έναντι 47 εκατ. δολαρίων.
Σημειώνεται ότι η Thenamaris πραγματοποίησε το 2022 αρκετές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της τόσο στον τομέα των bulker όσο και στα τάνκερ, ενώ παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη το ναυπηγικό της πρόγραμμα.
Πέρυσι παρέλαβε έξι νεότευκτα τάνκερ. Τα MR τάνκερ χωρητικότητας 50,290 dwt, Seadrive, Seapromise, St Nicholas και St Helen. Το ιαπωνικής κατασκευής VLCC Seaduchess, χωρητικότητας 310.000 dwt και το suezmax Seagrace, χωρητικότητας 157,700 dwt.
Επίσης, παρέλαβε τα LPG carriers Seagemini και Seateam, μεταφορικής ικανότητας 38,000 cbm το καθένα, τα οποία ναυπηγήθηκαν στη νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Mipo.
Ο στόλος της Thenamaris αποτελείται από 92 πλοία και έξι υπό κατασκευή και η συνολική του αξία κατά την VesselsValue ανέρχεται σε 5,24 δισ. δολάρια. Τα τάνκερ αποτελούν την πλειοψηφία του, αντιπροσωπεύοντας το 60% ενώ το υπόλοιπο αποτελείται από bulkers, containers και LNG carriers.
H Prime Marine του Στάθη Τοπούζογλου προχώρησε, σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, στην πώληση του χωρητικότητας 73,700 dwt τάνκερ LR1 Sand Shiner.
Το πλοίο που κατασκευάστηκε το 2006 άλλαξε χέρια στην τιμή των 23,25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του πλοίου κατά την VesselsValue εκτιμάται χαμηλότερα, στα 20,7 εκατ. δολάρια.
Η Prime κατέχει στόλο με 24 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1.745.120 dwt, κατά κύριο λόγο τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου.
Διαβάστε ακόμη:
Ναυπηγούνται 198 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα κινούνται με διπλό καύσιμο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να γίνει και θεσμικά η αξιωματική αντιπολίτευση της χώρας
- Υπουργικό Συμβούλίο: Υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη – Η ατζέντα της Δευτέρας
- Ζελένσκι: Η ένταξη στο ΝΑΤΟ είναι «εφικτή»
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου