Παρά το γεγονός ότι η αγορά μεταχειρισμένων κινείται με πιο ήπιους ρυθμούς τις τελευταίες εβδομάδες, οι επιλεκτικές κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών συνεχίζονται, κυρίως στην αγορά ξηρού φορτίου.

Μάλιστα, ενώ κατά το προηγούμενο διάστημα εγχώριες ναυτιλιακές ενίσχυσαν τους στόλους τους με bulkers, ορισμένες έσπευσαν πρόσφατα να προχωρήσουν σε πωλήσεις εκμεταλλευόμενες τις ικανοποιητικές τιμές.

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η ναυτιλιακή Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδοπούλου πούλησε το capesize Ariadne, χωρητικότητας 180,000 dwt και κατασκευής 2009, στην Hayfin Capital Holdings στην τιμή των 21 εκατ. δολαρίων.

Με βάση την VesselsValue, η αξία του πλοίου εκτιμάται στα 19,9 εκατ. δολάρια.

Πρόκειται για ένα από τα παλαιότερης κατασκευής bulker της εταιρείας, η οποία φέτος επέστρεψε στα ναυπηγεία μετά από σχεδόν μία δεκαετία, για την παραγγελία δύο bulker kamsarmax, χωρητικότητας 82,000 dwt, που θα παραλάβει το πρώτο τρίμηνο του 2026.

H Maran Dry, της Μαρίας Αγγελικούση, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, πούλησε ένα capesize bulker, κατασκευής 2004.

Πρόκειται για το εξοπλισμένο με scrubber Maran Fortune. Δεν έγινε γνωστό ούτε το όνομα του αγοραστή, ούτε η τιμή πώλησης.

Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η ναυτιλιακή Pavimar, συμφερόντων της Ισμήνης Παναγιωτίδη πούλησε το supramax Alis, χωρητικότητας 58,000 dwt και κατασκευής 2013, στην τιμή των 17,8 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VesselsValue η αξία του πλοίου εκτιμάται στα 16,3 εκατ. δολάρια.

Η Globus Maritime συμφερόντων του Αθανάσιου Φειδάκη στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου της προχώρησε στην πώληση των supramax Sky Globe, κατασκευής 2009 έναντι 10,7 εκατ. δολαρίων και Star Globe, κατασκευής 2010, έναντι 11,2 εκατ. δολαρίων.

Παράλληλα, η εταιρεία παρήγγειλε σε ιαπωνικό ναυπηγείο δύο bulkers υψηλής απόδοσης καυσίμων, χωρητικότητας 64,000 dwt έκαστο, συνολικού κόστους 75,5 εκατ. δολαρίων.

Η παράδοσης τους ορίστηκε για το δεύτερο εξάμηνο του 2026.

Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η Safe Bulkers, του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου πούλησε το panamax Katerina, ένα από τα παλαιότερα πλοία της, κατασκευής 2004 και χωρητικότητας 76,000 dwt, στην τιμή των 12,7 εκατ. δολαρίων. Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue η αξία του εκτιμάται στα 11,8 εκατ. δολάρια.

H ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Spring Marine Bulk, πούλησε, κατά την Seasure, το panamax Restinga, χωρητικότητας 82,600 dwt και κατασκευής 2006, στην Bulkseas Marine Management, του εφοπλιστή Σταύρου Μεϊμέτη στην τιμή των 13,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του κατά την VV κυμαίνεται στα 14,4 εκατ. δολάρια.

Η ναυτιλιακή Samos Steamship της οικογένειας Ιγγλέση πούλησε, σύμφωνα με την Allied, το supramax Pythagoras, χωρητικότητας 56,135 dwt και κατασκευής 2012, σε Έλληνες αγοραστές, στην τιμή των 18,2 εκατ. δολαρίων.

Πρόκειται για το μικρότερο πλοίο της εταιρείας, η οποία ανανεώνει τον στόλο της με νεότευκτα bulkers.

Φέτος παρέλαβε το capesize Proteus και το ultramax Carlovasi και έχει υπό κατασκευή τρία ακόμη φορτηγά πλοία.

Η εξαγορά της W Marine

Στο εβδομαδιαίο της report η Allied Shipbroking αναφέρει ότι η ναυτιλιακή W Marine του εφοπλιστή Γιάννη Σαραντίτη εξαγόρασε το χωρητικότητας 81,681 dwt kamsarmax Belo Horizonte που κατασκευάστηκε το 2012, στην τιμή των 17,5 εκατ. δολαρίων.

Κατά την ναυλομεσιτική, το πλοίο είναι ναυλωμένο έναντι 14,500 δολαρίων ημερησίως, μέχρι το τέλος του έτους.

Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2003, δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου και διαθέτει στόλο με 15 bulkers διαφόρων κατηγοριών, panamax, kamsarmax και post panamax.

Πρόκειται για την δεύτερη εξαγορά που πραγματοποιεί φέτος η W Marine, καθώς τον Μάρτιο επένδυσε 19,8 εκατ. δολάρια για την απόκτηση του χωρητικότητας 81,652 dwt kamsarmax Blumenau, κατασκευής 2012, το οποίο μετονόμασε σε W Emerald.

Διαβάστε ακόμη:

Αγγελική Φράγκου: Έσοδα 346,9 εκατ. δολάρια στο β’ τρίμηνο για την Navios Partners – Στα 175 τα πλοία του στόλου της

Alphaliner: Ανακατατάξεις στις εταιρείες μεταφοράς κοντέινερ και μέτρια κερδοφορία

Αθανάσιος Φειδάκης: Δύο ακόμη νεότευκτα για την Globus Maritime, κόστους 75,5 εκατ. δολ.