ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η άλλοτε κραταιά εταιρεία αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια σημαντικά προβλήματα ρευστότητας και η τελευταία εξέλιξη αποτυπώνει τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει.
Σύμφωνα με το tradewinds, που επικαλείται πηγές της αγοράς, η αμερικανική επενδυτική τράπεζα με έδρα τη Νέα Υόρκη, πούλησε το ποσοστό που κατείχε στο μετοχικό κεφάλαιο της ελληνικών συμφερόντων εταιρείας, στο hedge fund Murchinson, με έδρα το Τορόντο.
Η Eletson είχε προκαλέσει αίσθηση στην αγορά όταν το 2013 προχώρησε σε κοινοπραξία με το fund Blackstone Tactical Opportunities, της Blackstone, με στόχο να ισχυροποιήσει τη θέση της στον κλάδο μεταφοράς φυσικού αερίου.
Ίδρυσαν από κοινού την Eletson Gas, η οποία δημιούργησε στόλο με πλοία μεταφοράς LPG. Το fund κατείχε το 40% της Eletson Gas, ενώ το μάνατζμεντ, την τεχνική διαχείριση και το υπόλοιπο 60% ανέλαβε η μητρική εταιρεία Eletson Holdings.
Η διακοπή της συνεργασία αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα για την ναυτιλιακή των Χατζηελευθεριάδη, Καρασταμάτη, Κέρτσικωφ, η οποία βρίσκεται σε δεινή οικονομική κατάσταση. Οι συνεργαζόμενες με αυτήν τράπεζες έχουν προχωρήσει σε κατασχέσεις πλοίων του στόλου της, ενώ η ίδια έχει πραγματοποιήσει συμφωνίες με τους ομολογιούχους της λόγω αθέτησης πληρωμής των κουπονιών ομολόγου 300 εκατ. δολαρίων λήξης 2022, που διατηρεί.
Παράλληλα, κατά την τελευταία διετία έχει οδηγηθεί στην πώληση αρκετών πλοίων της με στόχο την αποπληρωμή οφειλών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue η Eletson προχώρησε το 2020 στην πώληση τριών πλοίων LR1 συνολικής αξίας 32,85 εκατ. δολαρίων. Ακολούθησε φέτος η πώληση έξι ακόμη πλοίων, συνολικής αξίας σχεδόν 60 εκατ. δολαρίων.
Ωστόσο, σύμφωνα με ναυλομεσίτες η πώληση ορισμένων από αυτά δρομολογήθηκε από τους πιστωτές της ναυτιλιακής.
Tον περασμένο μήνα ομάδα τραπεζών με επικεφαλής την Skandinaviska Enskilda Banken (SEB), προχώρησε σε συντηρητική κατάσχεση του χωρητικότητας 11,916 cbm gas carrier Dilos (κατασκευής 2016), καθώς και του αδελφού πλοίου Kithnos (επίσης 2016) στη Σιγκαπούρη.
Οι τράπεζες υποστηρίζουν ότι η Eletson Gas σταμάτησε να καταβάλλει πληρωμές για τα δάνεια της από τον Οκτώβριο του 2019.
Ποια είναι η Murchinson
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Murchinson επενδύει στη ναυτιλία. O επικεφαλής της Marc Bistricer και η θυγατρική της Kalani Investments έχουν παρελθόν στην ελληνική ναυτιλιακή αγορά, καθώς είχαν επενδύσει στις εταιρείες Dryships του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, Diana Containerships (νυν Performance Shipping) συμφερόντων της οικογένειας Παληού και Top Ships, του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη.
Μάλιστα και στις τρεις περιπτώσεις, οι μέτοχοι των ναυτιλιακών είχαν προχωρήσει σε αγωγές κατηγορώντας την Kalani και τις εταιρείες ότι μέσω έκδοσης μετοχών και reverse split οδήγησαν σε δραματική μείωση της αξίας των μετοχών τους.