ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η εταιρεία αναφέρει ότι μετά από διαπραγματεύσεις με πιστωτές της, μεταξύ των οποίων οι ING, Commerzbank, DNB, Citi και DVB, επετεύχθη μία γενική σύμπλευση, με στόχο να τακτοποιηθούν οι οφειλές της Toisa με ορθό τρόπο. Το σχέδιο, σύμφωνα με την εταιρεία, “προβλέπει την κατανομή όλων ουσιαστικά των περιουσιακών στοιχείων των οφειλετών, συμπεριλαμβανομένων των εσόδων από ολοκληρωμένες, εν εξελίξει και μελλοντικές πωλήσεις”.
Σύμφωνα με το σχέδιο, θα οριστεί ειδικός διαχειριστής που θα αναλάβει τη ρευστοποίηση των εναπομεινάντων περιουσιακών στοιχείων της Toisa που δεν θα έχουν πωληθεί μέχρι να τεθεί σε ισχύ το σχέδιο.
Η εταιρεία πιστεύει πως αν το σχέδιο δεν εγκριθεί, τότε η ρευστοποίηση των περιουσιακών στοιχείων της θα γίνει με τρόπο που πιθανόν να οδηγήσει σε δικαστικές διαμάχες με τους πιστωτές της, και σε αυτήν την περίπτωση τα επίπεδα ανάκτησης των οφειλών θα ήταν χαμηλότερα για τους πιστωτές.
Όπως αποκαλύπτει η Toisa, αν και δεν πραγματοποιεί πληρωμές ως προς τις κύριες οφειλές της σε δάνεια, καταβάλλει τακτικά τόκους, και οι οφειλές της ανέρχονται σήμερα σε 159,2 εκατ. δολάρια εξασφαλισμένων οφειλών και 287,6 εκατ. δολάρια μη εξασφαλισμένων οφειλών. Τα ποσά αυτά είναι σημαντικά μειωμένα σε σχέση με προηγουμένως, που άγγιζαν τα 1,7 δισ. δολάρια, καθώς μέρος των οφειλών της εταιρείας έχει μειωθεί μέσω διαπραγματεύσεων.
Σε μία χαρακτηριστική περίπτωση, η Toisa δικαιώθηκε στη διαμάχη της με τα ναυπηγεία Shanghai Zhenhua Heavy Industries της Κίνας για ένα πλοίο υποστήριξης δυτών (DSV) που είχε παραγγείλει το 2014, αλλά δεν παραδόθηκε εγκαίρως. Τα ναυπηγεία αξίωναν αποζημίωση 149,8 εκατ. δολαρίων για παράνομο τερματισμό της συμφωνίας, όμως μετά από τη διαδικασία της διαιτησίας επετεύχθη συμβιβασμός, στο πλαίσιο του οποίου τα ναυπηγεία θα πληρώσουν στην Toisa 20,3 εκατομμύρια δολάρια.
Σημειώνεται πως η Toisa και 23 θυγατρικές της υπέβαλαν αιτήσεις χρεοκοπίας στις αρχές του 2018, με την Clarksons να αναλαμβάνει την πώληση των πλοίων της. Σύμφωνα με την εταιρεία, έχουν πωληθεί ήδη 20 τάνκερ και πλοία ξηρού φορτίου, μεταξύ των οποίων και ένα bulker του οποίου η πώληση αναμένεται να οριστικοποιηθεί μέχρι το τέλος του μήνα. Έχουν επίσης πωληθεί 4 πλοία PSV, ενώ άλλα 12 αναμένεται να έχουν πωληθεί μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου.
Υπενθυμίζεται ότι συνολικά 20 πλοία της Toisa κατέληξαν σε εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, και τα υπόλοιπα έξι νεότευκτα τάνκερ (τρία suezmaxes και τρία aframaxes) τα αγόρασε η Zodiac Maritime έναντι 280 εκατ. δολαρίων. Τα περισσότερα πλοία απέκτησε ο εφοπλιστής Διαμαντής Διαμαντίδης με 7 (τρία suezmaxes και τέσσερα kamsarmaxes), ενώ άλλα τρία απέκτησε η Avin International της οικογένειας Βαρδινογιάννη. Συνολικά, η πώληση των 26 πλοίων της Toisa εκτιμάται ότι απέφερε περί τα 690 εκατομμύρια δολάρια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οι ναυτιλιακές μετοχές -και μία ελληνική- που επιλέγουν οι αναλυτές για το 2019. Οι κλάδοι που θα ξεχωρίσουν
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: A. Φράγκου: Ποιο είναι το fund που «ποντάρει» στη Navios Containers
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χ. Βαφειάς: Η πρόβλεψη του εφοπλιστή για την αγορά του LPG το 2019
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σέρρες: Σε λειτουργία ο πρώτος σταθμός αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου εκτός δικτύου αγωγών
- Bloomberg: Οι ελληνικές τράπεζες είναι έτοιμες να αναζητήσουν συμφωνίες στο εξωτερικό
- ΕΒΕΑ: Οι 3 οδηγοί για την επιβίωση και την ανάπτυξη των οικογενειακών επιχειρήσεων
- Motor Oil: Νέος πρόεδρος, ο Γιάννης Βαρδινογιάννης