ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Ο αριθμός των containerships που συσσωρεύονται στα ανοιχτά του Qingdao, ενός από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Κίνας, συνεχίζει να αυξάνεται καθώς η χώρα εντείνει την πολιτική της Covid Zero, προκαλώντας περισσότερες καθυστερήσεις στην ήδη τεταμένη παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού.
Περίπου 72 πλοία εντοπίστηκαν ανοιχτά του λιμανιού Qingdao στη Shandong την Δευτέρα, σχεδόν διπλάσιος αριθμός σε σχέση με τα τέλη Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τα ναυτιλιακά στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Οι αυξημένες καθυστερήσεις εκεί και σε άλλα μέρη της Κίνας αναμένεται να οδηγήσουν υψηλότερα τους ναύλους.
Αν και συνήθως παρατηρείται συσσώρευση πλοίων που προσπαθούν να εισέλθουν στην Κίνα μετά τις διακοπές του Σεληνιακού Νέου Έτους, οι όγκοι φέτος επιδεινώνονται από τα lockdown που στοχεύουν στον περιορισμό των νέων εστιών κορονοϊού.
«Εστίες του ιού εμφανίζονται σε διάφορα μέρη της Κίνας και τα lockdown δεν φαίνονται τόσο αποτελεσματικά επειδή η μεταδοτικότητα των νέων παραλλαγών είναι υψηλότερη», δήλωσε ο Salmon Aidan Lee, στέλεχος της εταιρείας συμβούλων ενέργειας Wood Mackenzie.
«Αυτό επιδεινώνει την κατάσταση τις τελευταίες ημέρες στο Qingdao», τόνισε, προσθέτοντας ότι αναμένει να αυξηθούν οι ναύλοι λόγω των αυξανόμενων καθυστερήσεων.
Υπάρχει επίσης αυξανόμενη συσσώρευση πλοίων στα λιμάνια της Σαγκάης, του Ningbo και του Zhoushan. Υπήρχαν 262 πλοία καταμετρημένα εκεί, από 243 πριν από μια εβδομάδα. Ωστόσο, η κατάσταση στα ανοιχτά του Shenzhen και του Χονγκ Κονγκ έχει χαλαρώσει λίγο, υποχωρώντας στα 162 πλοία από 208 στις 7 Μαρτίου.
Η ταχεία εξάπλωση της παραλλαγής Όμικρον στην Κίνα αυξάνει την πίεση στις ήδη τεταμένες αλυσίδες εφοδιασμού λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ναυτιλιακές εταιρείες όπως η AP Moller-Maersk ακύρωσαν τα δρομολόγια προς τη Ρωσία και διέκοψαν ορισμένες σιδηροδρομικές αποστολές από την Κίνα στην Ευρώπη.
Η Κίνα έκλεισε το Shenzhen και τη βορειοανατολική επαρχία Jilin στην προσπάθεια της να περιορίσει την πανδημία, απειλώντας την παραγωγή της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων Yantian, το μεγαλύτερο της Shenzhen, δήλωσε τη Δευτέρα ότι οι επιχειρήσεις συνεχίζονται κανονικά.
Οι αυξανόμενες τιμές του πετρελαίου και του φυσικού αερίου διεθνώς λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, ενισχύουν τους κινδύνους πληθωρισμού στην Κίνα καθώς το κόστος των εργοστασίων παραμένει αυξημένο.
Η δυναμική της πανδημίας στην Κίνα εντάσσεται στους ανοδικούς κινδύνους του outlook για τον παγκόσμιο πληθωρισμό, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης BCA Research. «Εκτός από τον άμεσο αντίκτυπο που θα έχει μια οικονομική επιβράδυνση της Κίνας στην παγκόσμια οικονομική δραστηριότητα, τα lockdown στη χώρα απειλούν επίσης να επιδεινώσουν τις διακοπές της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού».
Διαβάστε ακόμη:
Κίνα: Έκλεισε το λιμάνι της Shenzhen λόγω Covid-19 μέχρι 20 Μαρτίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σχέδιο για τα νοσοκομεία: Τι αλλάζει το 2025, οι προτεραιότητες του Υπουργού Υγείας
- Βασιλική Λαζαράκου στο mononews: Παρά τη μείωση των επιτοκίων, το Χ.Α. ο φθηνότερος τρόπος άντλησης κεφαλαίων
- Μελέτης Μελετόπουλος στο Mononews: Οι Τούρκοι εμφανίζονται ως οι θριαμβευτές κατακτητές της Συρίας δι’ αντιπροσώπου
- Γκστάαντ VS Κουρσεβέλ: Η απόλυτη μάχη των χειμερινών παραδείσων με σαλέ από 40.000 ευρώ την εβδομάδα