Ως «ολική απώλεια», λογίζεται σύμφωνα με ναυπηγούς που μίλησαν στο mononews, το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ», το οποίο προσέκρουσε στις 7.30 το πρωί με το μήκους 266 μέτρων containership της Maersk, το «Maersk Launceston».

Όπως επεσήμαναν στο mononews το πλοίο έχει καταστραφεί πλήρως κατά το ήμιση, αφού το τεράστιο containeship σχεδόν πέρασε από πάνω του, και θεωρείται μεγάλη τύχη ότι δεν είχαμε θύματα από το πλήρωμα του πολεμικού πλοίου.

Όσον αφορά τα αίτια του ατυχήματος, αυτά ήδη διερευνούνται τόσο από το Λιμενικό Σώμα, αφού η πρόσκρουση έγινε στη ράδα του Πειραιά, σε χώρο ευθύνης του ελέγχου κυκλοφορίας των πλοίων (VTS – Vessels Traffic Services), του Λιμενικού, αλλά και από το Πολεμικό Ναυτικό. Αν και δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή σαφή στοιχεία, δημιουργεί απορία το ότι όπως φαίνεται αρχικά οι γέφυρες των δύο πλοίων δεν κατάφεραν να συνεννοηθούν, αφού από τη μία το containership με 16 κόμβους ταχύτητα που είχε αναπτύξει είναι τεχνικά δύσκολο να προλάβει να κάνει κράττει και να αλλάξει πορεία, ενώ και το πολεμικό θα έπρεπε να έχει αντιληφθεί την πορεία ενός πλοίου 300 μέτρων.

Ακόμα ένα σημείο κλειδί, είναι το γεγονός ότι ο πλοηγός, που ανεβαίνει σε κάθε πλοίο που μπαίνει η βγαίνει από το λιμάνι, είχε αποβιβαστεί από το containership, το οποίο είχε αρχίσει το ταξίδι προς τη ζώνη κυκλοφορίας των πλοίων, όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς, ενώ το ναρκοθηρευτικό έβγαινε από τον ναύσταθμο της Σαλαμίνας, και όπως σημειώνουν στο mononews στελέχη του Π.Ν εν γένει τα πολεμικά πλοία έχουν προτεραιότητα.

Στο Ναύσταθμο

Στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας βρίσκεται από το μεσημέρι το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ». Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από τη σύγκρουση η πρύμνη του πολεμικού πλοίου κόπηκε και δίπλωσε. Μάλιστα η ζημιά που προκλήθηκε στο ναρκοθηρευτικό ήταν μεγάλη, καθώς το «Καλλιστώ» είναι κατασκευασμένο από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) προκειμένου να ελαχιστοποιεί το μαγνητικό ίχνος. Το συγκεκριμένο υλικό είναι υψηλής αντοχής αλλά δεν είναι λαμαρίνα.

Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν ελαφρά δύο άντρες του πλοίου, που μετέφερε συνολικά 27 άτομα, τα οποία διακομίστηκαν προληπτικά στο νοσοκομείο.

Στο σημείο όπου σημειώθηκε η σύγκρουση προκλήθηκε μικρή θαλάσσια ρύπανση κυρίως από τις μικρές ποσότητες συντριμμιών του πολεμικού πλοίου και μικρής ποσότητας καυσίμων που διέρρευσε.

Ιδιωτικά σκάφη αντιρρυπαντικής εταιρείας με πλωτό φράγμα πραγματοποίησαν έλξη των συγκεκριμένων υλικών και των καυσίμων προκειμένου να τα συγκεντρώσουν και να τα απομακρύνουν.

Στο φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON έχει απαγορευθεί ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών ενώ σε εξέλιξη είναι η διαδικασία της προανάκρισης για το συγκεκριμένο ναυτικό ατύχημα.

Η ανακοίνωση του ΓΕΝ

Το Πολεμικό Ναυτικό έχει αναλάβει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την αντιμετώπιση του περιστατικού της πρόσκρουσης εμπορικού πλοίου με το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού που σημειώθηκε περί τις 07:30 σήμερα το πρωί στον Σαρωνικό κόλπο, όπως ανακοινώθηκε από το Γραφείο Τύπου του ΓΕΝ.

Τι λέει το Λιμενικό Σώμα

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Λ.Σ. Από το συμβάν προκλήθηκε εισροή υδάτων στο Πολεμικό πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος από τρία περιπολικά σκάφη , δύο αντιρρυπαντικά σκάφη ομάδα υποβρυχίων αποστολών πλοίο και ελικόπτερο του πλοίο ΠΝ, και τέσσερα ρυθμουλκά. Τα μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν από περιπολικό σκάφος του Λιμενικού και το πολεμικό, ενώ δύο τραυματίες εκ των μεταφέρθηκαν στο λιμένα Πειραιά με σκάφος ΠΝ, όπου παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container), ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία ρυμούλκησης του Ν/ΘΗ πλοίου στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.