ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Όπως αναφέρει σε ανάρτηση του το Hanwha, η ναυτιλιακή της οικογένειας Ζέιν προχώρησε στην παραγγελία τεσσάρων πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας (VLAC), συνολικής αξίας 496 εκατ. δολαρίων. Μάλιστα, το ναυπηγείο υποστηρίζει ότι πρόκειται για τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς αμμωνίας που έχουν παραγγελθεί μέχρι τώρα.
Τα πλοία που μπορούν να μεταφέρουν 93,000 cbm αμμωνίας έκαστο, θα παραδοθούν στην εταιρεία έως το πρώτο εξάμηνο του 2027.
Επιπλέον, σύμφωνα με το Hanwha θα είναι εξοπλισμένα με φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες και θα πληρούν τους τρέχοντες και προβλεπόμενους κανονισμούς εκπομπών.
Eιδικότερα, θα μπορούν να τροποποιηθούν και να κινούνται με αμμωνία στο μέλλον, εάν το επιθυμεί η πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Η κίνηση της Naftomar αποτυπώνει το αυξημένο ενδιαφέρον των ελληνικών ναυτιλιακών για την αμμωνία, τόσο ως εμπόρευμα όσο και ως καύσιμο.
Toν Σεπτέμβριο η Capital Gas Ship Management Corp. συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη, ανακοίνωσε την παραγγελία των δύο πρώτων παγκοσμίως πολύ μεγάλων νεότευκτων πλοίων αμμωνίας (VLAC), χωρητικότητας 88,000 cbm.
Τα καινοτόμα πλοία θα κατασκευαστούν στην HD Hyundai Heavy Industries στο Ulsan και αναμένεται να παραδοθούν στη ναυτιλιακή μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2027.
Η Naftomar ιδρύθηκε το 1971 στη Βηρυτό από τον Λιβανέζο Ταλάλ Ζέιν και το 1991 εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Βούλα.
Ξεκίνησε ως εμπορικός οίκος, με κύρια δραστηριότητα τη διανομή πετρελαϊκών προϊόντων στην περιοχή της Μεσογείου. Έκτοτε έχει εξελιχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους «παίκτες» στην αγορά του υγραερίου (LPG).
Διαχειρίζεται στόλο με 23 πλοία, που αποτελείται από 18 LPG carriers, ενώ τους τελευταίους μήνες έκανε άνοιγμα και στα product tankers.
Πρόσφατα εξαγόρασε δύο δεξαμενόπλοια από την εταιρεία Alberta Shipmanagement, του Νικόλα Ιγγλέση, στην συνολική τιμή των 83 εκατομμυρίων δολαρίων.
Tα δύο δεξαμενόπλοια, Aesop και Siena έχουν ναυπηγηθεί στο Hyundai Mipo και είναι χωρητικότητας 74.588 dwt.
Η Naftomar τα έχει ήδη εντάξει στο στόλο της με την ονομασία Silverlight και Νorthernlight, αντίστοιχα.
Διαβάστε ακόμη:
Ο Ριάντ Ζέιν (Naftomar) αγοράζει, ο Νικόλας Ιγγλέσης (Alberta) πουλάει
Αϊμάντ Ζέιν: Η ζωή και το άδοξο τέλος ενός πραγματικού πρίγκιπα
Capital Gas (Μαρινάκης): Επενδύει στα δύο πρώτα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLAC) παγκοσμίως
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Pyxis (Βαλέντιος Βαλεντής): Κέρδη 3,6 εκατ. δολαρίων στο γ’ τρίμηνο
- Κακοκαιρία: Πτώσεις δέντρων στη Θεσσαλονίκη – 60 κλήσεις στην Πυροσβεστική
- Στυλιανίδης: Ο ναυτιλιακός τομέας αναπόσπαστο κομμάτι της «θετικής ατζέντας» στις ελληνοτουρκικές σχέσεις
- Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ μεταξύ 25 και 29 Νοεμβρίου