Οι επιθέσεις των Χούτι σε εμπορικά πλοία που ταξιδεύουν στην  Ερυθρά Θάλασσα οδήγησαν στα ύψη τις μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών που μεταφέρουν από καταναλωτικά αγαθά, μέχρι πετρέλαιο και εμπορεύματα.

Η συνολική κεφαλαιοποίηση των μεγαλύτερων εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών στον κόσμο έχει εκτιναχθεί κατά περίπου 22 δισεκατομμύρια δολάρια από τις 12 Δεκεμβρίου, ημερομηνία κατά την οποία οι επιθέσεις σε εμπορικά πλοία αυξήθηκαν σημαντικά.

1

Shipping Companies Soar on Red Sea Diversions | Value of top listed companies has risen by a combined $22 billion
Η αξία των μεγαλύτερων εισηγμένων ναυτιλιακών έχει αυξηθεί συνολικά κατά 22 δισεκατομμύρια δολάρια

Η ενίσχυση των μετοχών οφείλεται στο γεγονός ότι μεγάλος αριθμός πλοίων επιλέγουν να αποφύγουν την επικίνδυνη πλέον περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, όπου το κόστος ασφάλισης αυξάνεται.

Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη Διώρυγα του Σουέζ της Αιγύπτου για να διασχίσουν την Ασία και την Ευρώπη και αντ’ αυτού πρέπει να πλεύσουν χιλιάδες μίλια γύρω από την Αφρική για να πραγματοποιήσουν τις παραδόσεις τους.

Οι μεγαλύτερες αποστάσεις απασχολούν τους στόλους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, μειώνοντας τον αριθμό των διαθέσιμων πλοίων. Οι καθυστερήσεις προκαλούν επίσης κάποια αναστάτωση καθώς τα πλοία φτάνουν στους προορισμούς τους αργότερα από το αναμενόμενο και στη συνέχεια καθυστερούν να επιστρέψουν για τα επόμενα φορτία τους, μειώνοντας περαιτέρω τον εφοδιασμό των πλοίων.

Η Keuhne+Nagel, διεθνής κολοσσός logistics, δήλωσε την Τετάρτη ότι 103 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν εκτραπεί στην Αφρική, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί.

Επίσης, ορισμένοι ιδιοκτήτες πετρελαιοφόρων επιλέγουν κατά τις ναυλώσεις που κλείνουν να αποφύγουν τη νότια Ερυθρά Θάλασσα, ενώ και οι κολοσσοί πετρελαίου και φυσικού αερίου, BP και Equinor, ανακοίνωσαν ότι έχουν αποσύρει τα πλοία τους από την περιοχή προς το παρόν.

Η συνολική κεφαλαιοποίηση των εταιρειών του Solactive Global Shipping Index αυξήθηκε σε σχεδόν 190 δισεκατομμύρια δολάρια την Τετάρτη. Στις 12 Δεκεμβρίου ανέρχονταν σε 166,2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Υπάρχουν επίσης εκατοντάδες ιδιωτικές ναυτιλιακές εταιρείες που θα επωφεληθούν εάν η αναταραχή της Ερυθράς Θάλασσας αυξήσει το κόστος μεταφοράς.

Διαβάστε ακόμη:

Χάος στην Ερυθρά Θάλασσα: Πάνω από 100 containerships αλλάζουν διαδρομή – Οι επιπτώσεις

Ερυθρά Θάλασσα: Οι επιθέσεις των Χούτι απειλούν το παγκόσμιο εμπόριο – Εκτίναξη ναύλων και ασφαλίστρων

Ανδρέας Μιχαλόπουλος (Performance Shipping): Ναυπηγούμε τρία πλοία αξίας 191 εκατ. δολαρίων