ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με μεγάλη πλειοψηφία εγκρίθηκε στη γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών το σχέδιο για την υπογραφή του νέου συνυποσχετικού με την κυβέρνηση.
Έτσι, η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, εξουσιοδοτήθηκε να υπογράψει τη σχετική συμφωνία, με την οποία ο κρατικός προϋπολογισμός αναμένεται ότι θα εισπράξει γύρω στα 60 εκατ. ευρώ.
Επισημαίνεται ότι ένα ποσοστό γύρω στο 15%-17% εκτιμάται ότι είχε διαφορετική άποψη και διατυπώθηκαν διάφορες απόψεις. Μέχρι τώρα οι Έλληνες εφοπλιστές πλήρωναν εθελοντικά περίπου 40 εκατ. ευρώ.
Με το νέο συνυποσχετικό – το τελευταίο είχε υπογραφεί επί πρωθυπουργίας Αλέξη Τσίπρα – θα μειωθούν οι συντελεστές οικειοθελούς παροχής για τα εισοδήματα εκ μερισμάτων των πλοιοκτητριών εταιρειών από 10% σε 5%.
Το επιχείρημα που διατυπώθηκε είναι με την μείωση των συντελεστών φορολόγησης θα αυξηθούν οι εθελοντικές εισφορές ανά πλοίο, άρα θα εισρεύσουν στον κρατικό προϋπολογισμό περισσότερα χρηματικά ποσά.
Τι προβλέπεται
Ειδικότερα προβλέπεται ρητή ενσωμάτωση των εισοδημάτων φυσικών προσώπων κατά τα ως άνω εκ της υπεραξίας (capital gains) από την πώληση μετοχών πλοιοκτητριών εταιρειών ή εταιρειών χαρτοφυλακίου πλοιοκτητριών εταιρειών (holding companies) που εισάγονται στην Ελλάδα με ανάλογη εφαρμογή της πρόβλεψης για τη φορολογική μεταχείριση των εισοδημάτων από μερίσματα (κατά τα ως άνω ακολουθώντας τον συντελεστή του 5%).
Τα μέλη της ΕΕΕ ενημερώθηκαν από την πρόεδρο Μ. Τραυλού για τις ανεπίσημες διερευνητικές επαφές που έχει ξεκινήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το θέμα της φορολόγησης των πλοίων.
Για το θέμα της διερεύνησης του θεσμικού ναυτιλιακού πλαισίου, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, στην πρόσφατη συνέντευξη της που έγινε στα «Ποσειδώνια 2022», είχε τονίσει ότι «δεν έχει ανοίξει κάποια επίσημη διερεύνηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την ελληνική ναυτιλία» και υπενθύμισε: «Η ελληνική ναυτιλία και η Πολιτεία έχουν υπογράψει κάποιο συνυποσχετικό το οποίο είναι εν ισχύ και νόμος του κράτους. Υπήρξαν κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού χρειαζόταν κάποιες απαντήσεις οι οποίες δόθηκαν από την ελληνική Πολιτεία και δεν έχουμε κάποια ανησυχία».
Στην ίδια συνέντευξη τύπου η Μελίνα Τραυλού, είχε επισημάνει ότι «Προτεραιότητά μας ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών είναι να υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας και να προλαβαίνουμε τα κακώς κείμενα».
Το ιστορικό του Συνυποσχετικού
Το πρώτο Συνυποσχετικό για την «εθελοντική φορολόγηση των ναυτιλιακών εταιρειών» μεταξύ της ΕΕΕ και της κυβέρνησης υπογράφηκε στις 19 Ιουλίου 2013 μεταξύ του τότε πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και του προέδρου της ΕΕΕ, Θεόδωρου Βενιάμη.
Τότε συμμετείχαν οικειοθελώς 441 ναυτιλιακές εταιρείες που διέθεταν 2.769 πλοία και το Συνυποσχετικό είχε ισχύ για τρία χρόνια. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι υπουργός Οικονομικών ήταν ο Γιάννης Στουρνάρας και υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Τότε, είχε αναφερθεί ότι το ύψος της συμβολής της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας υπολογίζεται σε 75 εκατομμύρια ευρώ και ειπώθηκε ότι σταδιακά θα ανέλθει στο ποσό των 140 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Το Συνυποσχετικό είχε παραταθεί για ένα χρόνο στις 26 Ιουνίου 2017. Στη σχετική ανακοίνωση της ΕΕΕ υπενθύμισε ότι το «εν λόγω Συνυποσχετικό αποτέλεσε πρωτοβουλία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στην οποία η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα ανταποκρίθηκε στη συντριπτική της πλειοψηφία θετικά, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά την ενότητα και σύμπνοια του κλάδου, καθώς και την επιθυμία του να στηρίξει έμπρακτα τον τόπο του σε δύσκολες περιόδους».
Στις 27 Φεβρουαρίου 2019, ο τότε πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας συναντήθηκε με το Προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και υπέγραψαν νέο Συνυποσχετικό μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ναυτιλιακής Κοινότητας. Με το νέο Συνυποσχετικό, καθιερώθηκε σε μόνιμη βάση η καταβολή ποσού που αντιστοιχεί στο 10% των εισαγόμενων μερισμάτων των μελών της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Τότε, υπουργός Οικονομικών ήταν ο Ευκλείδης Τσακαλώτος και υπουργός Ναυτιλίας ο Φώτης Κουβέλης.
Όπως είχε αναφερθεί, με δεδομένο το ύψος των δηλωθέντων μερισμάτων των τελευταίων ετών, το ποσό που θα εισρέει στα δημόσια ταμεία θα είναι κατ’ ελάχιστο 75 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Διαβάστε επίσης:
Τραυλού: Θα συνεχίσουμε να συν-ενώνουμε για το κοινό καλό Ναυτιλία, Κοινωνία και Πολιτεία
Τιμήθηκε η Μελίνα Τραυλού από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike