Πρόταση στον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να ξεκινήσει ουσιαστική διαβούλευση με τους χρήστες των λιμανιών, με θέμα την αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, αντί να αφαιρέσει σημαντικό μέρος των αρμοδιοτήτων της με τροπολογία που κατέθεσε στο Βουλή, ζητούν οι Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας, ο Σύνδεσμος Ιδιόκτητων Ναυπηγείων Περάματος, και η Ένωση Βιοτεχνών Πειραιά.

Τα τρία Σωματεία σε ανακοίνωσή τους εκφράζουν την απογοήτευσή τους για «την κατάθεση τροπολογίας με την οποία αφαιρούνται κρίσιμες αρμοδιότητες από την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.)».

Σημειώνουν ότι με τρόπο (τροπολογία) αυτό παρακάμπτεται τόσο τη δημόσια διαβούλευση, όσο και τη συζήτηση της σοβαρής αυτής ρύθμισης στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

«Η Ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, πράττοντας νόμιμα, αμερόληπτα, τηρώντας πάντα τις θεσμοθετημένες διαδικασίες, ασκεί τον Ρυθμιστικό της Ρόλο σε κρίσιμα ζητήματα Συμβάσεων Παραχώρησης Λιμένων και τήρησης της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας», αναφέρουν χαρακτηριστικά τα τρία Σωματεία, και προσθέτουν ότι με τη λειτουργία της αποτελεί ανάχωμα στις «ενέργειες του ΟΛΠ διοικούμενου από την κινέζικη COSCO, όσο και σε μονοπωλιακές καταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων των πλοίων. Οι αποφάσεις της ΡΑΛ, πολύ ενοχλούν τα ιδιωτικά συμφέροντα διατήρησης μονοπωλιακών καταστάσεων, που αποδεικνύονται καθημερινά εξόχως ζημιογόνα για τα εθνικά μας συμφέροντα, την Εθνική μας οικονομία, την ναυτιλία, ιδιαίτερα την ακτοπλοΐα και τις ελληνικές επιχειρήσεις Ναυπηγοεπισκευαστικών Δραστηριοτήτων».

Καταλήγοντας υπογραμμίζει ότι: «Η δραστική αποδυνάμωση της ΡΑΛ αντικειμενικά εξυπηρετεί ντόπια και ξένα ιδιωτικά συμφέροντα, που ενοχλούνται στις αυθαίρετες ενέργειές τους, από εφαρμογή της νομιμότητας από την Ανεξάρτητη Αρχή Λιμένων».

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ναυτιλίας, η τροπολογία που κατατέθηκε στοχεύει στο να κάνει πιο λειτουργικό τον ελεγκτικό μηχανισμό λειτουργίας της λιμενικής βιομηχανίας της χώρας.