ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού, εκτός από το ότι φαίνεται να αποκλείουν από τα Ελληνικά Ναυπηγεία τη δυνατότητα κατασκευής νέων πολεμικών σκαφών, φοβόμαστε ότι θα επηρεάσουν δραματικά την πορεία των Ναυπηγείων από εδώ και πέρα, αφού δίνουν επιχειρήματα στους διεθνείς ανταγωνιστές και αποτρέπουν τους δυνητικούς πελάτες να απευθυνθούν στα Ελληνικά Ναυπηγεία για νέες παραγγελίες ή επισκευές», αναφέρουν οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Με μια σκληρή ανακοίνωση το σωματείο εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ασκεί έντονη κριτική στις δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και δηλώνει ότι «απογοήτευση προκάλεσε στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού στη Βουλή κατά τη συζήτηση για την κύρωση της Γαλλοελληνικής Αμυντικής Συμφωνίας, σχετικά με τις δυνατότητες των Ναυπηγείων» και προσθέτει:
«Ούτε λίγο ούτε πολύ δήλωσε ότι τα Ναυπηγεία λόγω, όπως είπε, των προβλημάτων των προηγούμενων ετών, είναι αμφίβολο αν έχουν τη δυνατότητα να χτίσουν με αξιοπιστία ένα τέτοιο πλοίο, όπως οι φρεγάτες BELHARRA.
Περιμέναμε από τον Πρωθυπουργό να ανακοινώσει τουλάχιστον ότι στα πλαίσια της γενικότερης συμφωνίας κάποιες από τις φρεγάτες ή έστω τα πλοία “ενδιάμεσης” ή ενισχυτικής λύσης θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα. Ώστε να μεταφερθεί και νέα τεχνογνωσία στα Ελληνικά Ναυπηγεία και να δημιουργηθούν νέες θέσεις απασχόλησης. Όπως άλλωστε ακούγαμε μέχρι σήμερα ότι είναι και ο κυβερνητικός στόχος.
Αντί όμως γι’ αυτό, ακούσαμε από τον Πρωθυπουργό αντί να αναφέρεται και να διαφημίζει τις αποδεδειγμένες ικανότητες των Ελληνικών Ναυπηγείων, να τις αμφισβητεί ευθέως. Αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετώπισαν στο παρελθόν τα Ναυπηγεία για να “στηρίξει” αυτή την έλλειψη εμπιστοσύνης».
Επίσης, στην ανακοίνωσή της η ΤΡΙΑΙΝΑ επισημαίνει ότι αν τα ναυπηγεία μας δεν έχουν «αξιοπιστία», πώς μέχρι χθες η Κυβέρνηση (όπως τουλάχιστον διέρρεε) διαπραγματευόταν με τους υποψήφιους προμηθευτές των φρεγατών την κατασκευή τους στα Ελληνικά Ναυπηγεία και αναρωτιέται: Τι άλλαξε ξαφνικά και ενώ τα Ελληνικά Ναυπηγεία ήταν ικανά να φέρουν σε πέρας την κατασκευή των φρεγατών, απαξιώνονται από τον Πρωθυπουργό κατ’ αυτό τον τρόπο;
Φυσικά δεν άλλαξε τίποτε για τα Ναυπηγεία, συνεχίζουν οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία και τονίζουν: «Αυτό που άλλαξε μέσα σε μια στιγμή είναι οι Κυβερνητικές θέσεις. Οι εργαζόμενοι και η Ναυπηγική Βιομηχανία στην Ελλάδα έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να κατασκευάσουμε και να επισκευάσουμε πλοία διαφόρων τύπων τόσο για το εμπορικό όσο και το Πολεμικό Ναυτικό. Έχουμε επισκευάσει και κατασκευάσει χιλιάδες τύπους πλοίων, μεταξύ άλλων φορτηγά πλοία και πλοία μεταφοράς πετρελαίου και των παραγώγων του, πλοία-ψυγεία, ακτοπλοϊκά, ρυμουλκά, πλωτές δεξαμενές για το εμπορικό ναυτικό. Έχουμε κατασκευάσει τροχαίο υλικό. Έχουμε κατασκευάσει φρεγάτες, κανονιοφόρους και υποβρύχια. Μπορούμε να εκτελέσουμε οποιαδήποτε βιομηχανική κατασκευή.
Υπενθυμίζουμε στον Πρωθυπουργό και γενικά στην Κυβέρνηση (που το γνωρίζουν άλλωστε) ότι κατά τα τελευταία χρόνια στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά κατασκευάστηκαν οι φρεγάτες ΜΕΚΟ και κανονιοφόροι. Κατασκευάστηκαν επίσης τρία (3) υποβρύχια τύπου 214, τα Ματρώζος, Κατσώνης, και Πιπίνος ενώ έγινε και η μετασκευή του υποβρυχίου Ωκεανός. Όλα τους παραδόθηκαν στις υπηρεσίες του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι αυτά που περιπολούν καθημερινά στο Αιγαίο. Είναι αυτά τα οποία αποτελούν το καμάρι του Στόλου. Είναι τα ίδια για τα οποία συχνά πυκνά από τα πιο αρμόδια χείλη ακούγονται τα καλύτερα σχόλια για την αρτιότητα κατασκευής τους.
Συγχρόνως επισκευάστηκαν και συντηρηθήκαν τα 5 τελευταία χρόνια 10 τουλάχιστον φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού και ακόμη : κανονιοφόροι, πυραυλάκατοι, φορτηγίδες καταλοίπων και τα ταχύπλοα SAAP. Κατασκευάστηκαν ακόμη ένα νέο υπερσύγχρονο σκάφος ανορθόδοξου πολέμου για το ΠΝ, και ένας προσομοιωτής για την εκπαίδευση των στελεχών στο Π.Ν. Επισκευάστηκε και συντηρήθηκε το θωρηκτό πλοίο Αβέρωφ.
Και όσο για τα προβλήματα του παρελθόντος, γνωρίζει πολύ καλά ο Πρωθυπουργός ότι τα προβλήματα τα δημιούργησαν οι Κυβερνήσεις…
Οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά καλούμε τον Πρωθυπουργό και την Κυβέρνηση να αποφεύγουν δηλώσεις αμφισβήτησης και δυσφημιστικούς χαρακτηρισμούς και να δεσμευτούν ότι θα διατηρήσουν και θα επαυξήσουν τη συμμετοχή των Ελληνικών Ναυπηγείων στην κάλυψη των αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού σε έργα και εργασίες συντήρησης, επισκευής αλλά και νέων κατασκευών. Οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων ειδικά του Σκαραμαγκά έχουμε αποδείξει ότι διαθέτουμε τη γνώση, την εμπειρία και την τεχνογνωσία και μπορούμε να συμβάλλουμε τα μέγιστα ώστε τα πολεμικά μας πλοία να είναι στην πρώτη γραμμή, αξιόπλοα και αξιόμαχα στην υπεράσπιση της πατρίδας μας, ιδιαίτερα στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε».
Διαβάστε επίσης:
Μαρία Αγγελικούση: O πρώην CEO της Höegh LNG, Sveinung Stohle, εντάσσεται στον ελληνικό ναυτιλιακό όμιλο
Στις 3 Δεκεμβρίου τα Greek Shipping Awards 2021 της Lloyd’s List
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Trastor: Ενέκρινε την έκδοση ομολογιακού δανείου έως €92,5 εκατ. με κάλυψη από την Τράπεζα Πειραιώς
- Η Γλυπτική της Αγγέλικας Κοροβέση σε μια πολυτελή έκδοση με τη στήριξη της ΓΣΕΒΕΕ
- FIFA: Aπό το Netflix η μετάδοση των Μουντιάλ γυναικών του 2027 και του 2031
- Orilina: Συμφωνητικό προκαταβολής για την πώληση κατοικίας στο «Marina Residences by Kengo Kuma»