ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Κατά τη χθεσινή πρώτη ημέρα του συνεδρίου που οργάνωσαν η ΟΝΕΧ και η Fincantieri σε ξενοδοχείο της Ελευσίνας, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ουσιαστικά προανήγγειλε την απόφαση του πρωθυπουργού.
Σε μια αποστροφή του λόγου του είπε: «Θέλω να επισημάνω σε όσους έχουν δόκιμες ανησυχίες ότι προχθές, όσοι ακούσατε την ομιλία του κυρίου Πρωθυπουργού στη συζήτηση για την πρόταση δυσπιστίας που κατέθεσε η αξιωματική αντιπολίτευση, ο κύριος Πρωθυπουργός έκανε ρητή και ξεχωριστή αναφορά στα ναυπηγεία της Ελευσίνος. Ακριβώς για να δείξει το μέγεθος της πολιτικής δέσμευσης της κυβερνήσεως του Κυριάκου Μητσοτάκη τα ναυπηγεία Ελευσίνος να πάρουν μπρος και να λειτουργήσουν».
Μιλώντας επίσης ο πρέσβης των ΗΠΑ Τζέφρι Πάιατ στην ίδια εκδήλωση ανέφερε χαρακτηριστικά ότι είναι κοινά τα συμφέροντα μας στην άμυνα, στην ενεργειακή ασφάλεια και στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά ιδιαίτερα στάθηκε στην κατασκευή των φρεγατών, τόσο στο Ναυπηγείο Ελευσίνας όσο και στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά.
Άλλωστε η αναφορά του είναι ξεκάθαρη: «Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ έχει διεξαγάγει διεξοδικές έρευνες τόσο στην Ελευσίνα όσο και στον Σκαραμαγκά, και είμαστε απόλυτα βέβαιοι ότι, με την κατάλληλη επένδυση κεφαλαίου, και τα δύο ναυπηγεία αποτελούν βιώσιμες επιλογές για νέες κατασκευές και τις αναβαθμίσεις των ΜΕΚΟ». Μίλησε επίσης για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας 500 με 1.000 και για τη στενή συνεργασία που έχουν η Lockheed Martin με τον ιταλικό ναυπηγικό κολοσσό Fincantieri.
Από την πλευρά των επενδυτών, ο Πάνος Ξενοκώστας, επεσήμανε ότι σήμερα εξυπηρετούνται κάθε χρόνο στο Ναυπηγείο Νεωρίου Σύρου εκατό πλοία και τα δύο ναυπηγεία, μαζί με το Ναυπηγείο Ελευσίνας, η ΟΝΕΧ, θα μπορούν να φιλοξενούν πάνω από 250 πλοία και παράλληλα να κατασκευάζονται και να επισκευάζονται δύο με τρία πλοία του Πολεμικού Ναυτικού.
Αναφερόμενος στο σχέδιο εξυγίανσης τόνισε ότι με την έγκριση του προβλέπεται όλοι οι πιστωτές να εισπράξουν περισσότερα από την ειδική διαχείριση και την πτώχευση και διάλυση του Ναυπηγείου. Είναι τεράστια επιτυχία η συμφωνία των εταιριών Fincantieri και ONEX, αλλά και η κατατεθείσα προσφορά της Fincantieri για τις κορβέτες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και για την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ.
Ωστόσο, ο πρόεδρος του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης, εξέφρασε την ανησυχία του λέγοντας: «Απεύχομαι οι γραφειοκρατικές και άλλες τυχόν εμπλοκές να υψώσουν ανάχωμα απέναντι στη διάθεση να επενδύσουν γιατί το μήνυμα που θα εκπεμφθεί σε αυτή την περίπτωση θα καταφέρει σοβαρό πλήγμα στην προσπάθεια της κυβέρνησης να προσελκύσει επενδυτές από το εξωτερικό αλλά και από το εσωτερικό της χώρας για επενδύσεις σε τομείς της οικονομίας» και πρόσθεσε: «Το πρώτο βήμα, έγινε από τον Πάνο Ξενοκώστα με την ΟΝΕΧ στο Νεώριο Σύρου και ακολούθησε ο πλοιοκτήτης Γιώργος Προκοπίου με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Εύχομαι να μην απογοητευτούν για αυτές τις επιλογές τους».
Τέλος, ο Β. Κορκίδης τόνισε: «Το Ε.Β.Ε.Π. έχει επιχειρηματολογήσει και ταχθεί υπέρ και της δημιουργίας Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων σε οργανωμένα ναυπηγεία, με τις δέουσες υψηλές περιβαλλοντικές προδιαγραφές και προδιαγραφές Υγιεινής και Ασφάλειας στην Εργασία, που προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Διαβάστε επίσης:
Γεωργιάδης: Η επένδυση στα ναυπηγεία Ελευσίνας είναι ένα πολύ μεγαλύτερο εγχείρημα από αυτό της Σύρου
Κορκίδης: Εύχομαι να μην απογοητευτούν Ξενοκώστας και Προκοπίου για τις επενδύσεις στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά
2 δισ. για κατασκευή πολεμικών πλοίων – Ναυπήγηση κανονιοφόρων και περιπολικών του Λιμενικού
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν