«Σιγήν ιχθύος» επικρατεί γύρω από την εξέλιξη του διαγωνισμού πώλησης των ναυπηγείων Ελευσίνας. Παρ’ ότι έχουν περάσει αρκετές μέρες από την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης, αδιευκρίνιστο παραμένει σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις με το επενδυτικό σχήμα που προκρίθηκε στην επόμενη φάση, αλλά και εάν έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος της κεφαλαιακής επάρκειας του από την πιστώτρια τράπεζα. Ενδεικτικό της «μυστικοπάθειας» που υπάρχει είναι το γεγονός πως ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί από επίσημα χείλη εάν στο σχήμα συμμετέχει η όχι η αμερικάνικη Blackhawk, όπως διαρρέονταν από κυβερνητικές πηγές.

Αντίθετα, όπως προκύπτει από την προσφορά το επενδυτικό σχήμα απαρτίζεται από τις INTER-M Traders σε ποσοστό 70% και SOGEM Holdings κατά 30%. Η πρώτη είναι ιδιωτικός επενδυτικός όμιλος με μεγάλη εμπειρία σε εξαγορές και η δεύτερη αποτελεί εταιρεία συμμετοχών. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, οι εν λόγω επενδυτές φέρονται να σχετίζονται με κυπρορωσικά συμφέροντα, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με αμερικανικά κεφάλαια.

Μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό, καλά πληροφορημένες πηγές επισημαίνουν πως πριν από μερικές μέρες ο ιδιοκτήτης των ναυπηγείων, Νίκος Ταβουλάρης επανέφερε την πρόταση που είχε υποβάλλει πριν από περίπου ένα χρόνο για εξυγίανση από την υπάρχουσα εταιρεία (!), με βάση τις διατάξεις του άρθρου 106, με τη ρητή δέσμευση ότι εφ’ όσον παρουσιαστεί αποδεκτός επενδυτής να λάβει και αυτός μέρος στην προσπάθεια διάσωσης.

Υποστηρίζει μάλιστα πως η λύση που προτείνει είναι η ενδεδειγμένη για να αποφευχθεί το κλείσιμο του πολύπαθου ναυπηγείου, μιας και δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή καμία δεσμευτική προσφορά από κάποιον υποψήφιο αγοραστή, σημειώνοντας πως δεν υπάρχουν περιθώρια για καθυστερήσεις.

Την ίδια στιγμή, ενεργό παραμένει το ενδιαφέρον της Onex, η οποία αποφάσισε να απέχει από το διαγωνισμό καθώς είχε σοβαρές επιφυλάξεις για τον τρόπο επιλογής του προτιμητέου επενδυτή από την KPMG. Κύκλοι προσκείμενοι στην εταιρεία επισημαίνουν πως εξακολουθούν να παρακολουθούν την υπόθεση, σημειώνοντας πως εφ’ όσον αλλάξουν τα πράγματα θα επανεξετάσουν τη στάση τους.

Η Οnex επιθυμούσε η επιλογή του επενδυτή για τα ναυπηγεία Ελευσίνας να γίνει μέσα από διυπουργική Επιτροπή, -όπως ακριβώς συνέβη στην περίπτωση του Νεωρίου-, την οποία θεωρεί πως είναι η μόνη που διασφαλίζει τον υγιή ανταγωνισμό.

Στο μεταξύ, πριν από μερικές μέρες και δεύτερο πλοίο Panamax μπήκε για επισκευή στην δεξαμενή «Βιολαντώ» μετά την πλήρη ανακατασκευή της. Πρόκειται για το πλοίο «Meritius» (Bulk Carrier) με σημαία Marshall Islands, το οποίο ανεβάζει τον αριθμό των πλοίων που έχουν περάσει τις πύλες του Νεωρίου Σύρου σε 50 μέσα σε λιγότερο από εννέα μήνες, αριθμός ρεκόρ για τα ελληνικά ναυπηγεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τζ. Πάιατ για ONEX και Ελληνικά Ναυπηγεία: «Η Σύρος είναι η αρχή για τις επενδύσεις στη ναυπηγική βιομηχανία»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Ελευσίνια μυστήρια» με τους ενδιαφερόμενους για τα ναυπηγεία

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Παρασκήνιο: Γιατί δεν κατέθεσε προσφορά η Onex για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας