ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πρόκειται για τα χωρητικότητας 164.000 dwt πλοία Eurochampion 2004 και Euronike (κατασκευής 2005 αμφότερα), τα οποία πωλήθηκαν στην Pareto έναντι 65,2 εκατ. δολαρίων συνολικά, τιμή υψηλότερη κατά 23 περίπου εκατομμύρια δολάρια από την αγοραία αξία τους, λόγω και της επαναναύλωσής τους, για την οποία πάντως δεν έχουν γίνει γνωστές οι οικονομικές λεπτομέρειες, πέραν του ότι επίσης η τιμή ναύλωσης είναι υψηλότερη από την αγοραία.
Η TEN θα αξιοποιήσει τα έσοδα από τη συμφωνία για τη μείωση του χρέους της, ενώ θα αποκομίσει και ρευστότητα ύψους 16 εκατ. δολαρίων.
“Μετά το πρόγραμμα ανανέωσης 15 πλοίων που ολοκληρώθηκε το περασμένο τρίμηνο, οι αγοραπωλησίες πλοίων παραμένουν ένα κομβικό μέρος της στρατηγικής της TEN για τη διατήρηση του σύγχρονου χαρακτήρα του ιδιόκτητου στόλου της και την ενίσχυση της ρευστότητας”, είχε δηλώσει ο COO της TEN, Γιώργος Σαρόγλου, μετά τη γνωστοποίηση της συμφωνίας.
Η Pareto έχει αποκτήσει με τον ίδιο τρόπο και άλλα πλοία τα τελευταία χρόνια:
– Τον Μάιο του 2015 ίδρυσε μία εταιρεία μέσω της οποίας αγόρασε το τάνκερ PGC Ikaros (χωρητικότητας 72.000 dwt, κατασκευής 2004) από την ελληνική ναυτιλιακή Pacific Gas Carriers, το οποίο και ναυλώθηκε από την ελληνική εταιρεία για τέσσερα χρόνια.
– Με τον ίδιο τρόπο απέκτησε τα χωρητικότητας 46.000 dwt τάνκερ Tapatio και Tosca (κατασκευής 2003 και 2004 αντίστοιχα) από τη σουηδική Maurin Maritime. Το Tapatio αγοράστηκε τον Αύγουστο του 2013 έναντι 19,9 εκατ. δολαρίων με τετραετές leaseback έναντι 7.500 δολαρίων ημερησίως, ενώ το Tosco τον Ιανουάριο του 2015 έναντι 18 εκατ. δολαρίων, με τριετές leaseback έναντι 8.250 δολαρίων ημερησίως.