Την πρώτη της κίνηση στην αγορά των VLCCs τα τελευταία τέσσερα χρόνια ανακοίνωσε η ναυτιλιακή Thenamaris, συμφερόντων της οικογένειας Μαρτίνου, αποκαλύπτοντας ότι αγόρασε δύο νεότευκτα πλοία τα οποία αρχικά είχε παραγγείλει ο όμιλος BW Group.

Πρόκειται για τα πλοία Ninawa και Diyala (αμφότερα χωρητικότητας 320.500 dwt, κατασκευής 2019), που νωρίτερα αυτόν το μήνα παραδόθηκαν από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Samsung Heavy Industries και εμφανίζονται πλέον στον στόλο της Thenamaris στην ιστοσελίδα της εταιρείας. Τα πλοία είχε παραγγείλει το 2017 η BW Group έναντι ποσού γύρω στα 83 εκατομμύρια δολάρια το καθένα, όμως από το καλοκαίρι του 2018 κυκλοφορούσαν φήμες που ήθελαν την εταιρεία να έχει δεχθεί προσφορές για την αγορά τους. Η Thenamaris φέρεται να πλήρωσε 88 εκατομμύρια για το κάθε πλοίο για να τα αποκτήσει.

Σημειωτέον ότι τα πλοία είναι ναυλωμένα για μακροχρόνια περίοδο από την Al-Iraqia Shipping Services & Oil Trading (Aissot), μία ναυτιλιακή εταιρεία που συστάθηκε το 2017 ως κοινοπραξία της Iraqi Oil Tankers Co και της Arab Maritime Petroleum Transport Co. Η εταιρεία έχει επεκταθεί ταχύτατα, με παρατηρητές της αγοράς να χαρακτηρίζουν ως «πολύ επιθετικές» τις κινήσεις της.

Σε αυτήν την ταχύτατη επέκταση έχουν συμβάλει τα μέγιστα Έλληνες εφοπλιστές, όπως ο Βαγγέλης Μαρινάκης, καθώς η Aissot ναύλωσε το 2018 τέσσερα VLCCs της Capital Ship Management, ενώ η Olympic Shipping and Management του ομίλου Ωνάση ακολούθησε με δύο ναυλώσεις πλοίων της τύπου VLCC από την ιρακινή εταιρεία.

Επιπλέον, εκτιμάται ότι κάποια από τα νεότευκτα VLCCs που έχει παραγγείλει ο όμιλος Navios, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου, θα απασχοληθούν επίσης από την Aissot, ενώ αν και δεν επιβεβαιώνεται επισήμως, πιστεύεται ότι η Evalend Shipping έχει συμφωνήσει με την Aissot για πενταετή ναύλωση των δύο νεότευκτων VLCCs της.

Η επιστροφή της Thenamaris

Το διπλό «χτύπημα» της Thenamaris σηματοδοτεί την πρώτη της κίνηση στην αγορά των VLCCs από το 2015, όταν η εταιρεία αγόρασε ένα μεταχειρισμένο VLCC και παρήγγειλε άλλα δύο από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.

Η κίνηση αυτή, όπως αναφέρει το TradeWinds, ταιριάζει με τη γενικότερη στρατηγική της εταιρείας που από τις αρχές του 2018 επεκτείνει το τονάζ της σε τάνκερ και πλοία μεταφοράς αερίου.

Η Thenamaris, γνωστή για τις έξυπνες επιχειρηματικές της κινήσεις, παραμένει εν τω μεταξύ «σιωπηλή» στην αγορά του ξηρού φορτίου, με μόνες εξαιρέσεις την πώληση ενός kamsarmax τον περασμένο Δεκέμβριο με μεγάλο κέρδος και τη συμμετοχή της ως επενδύτριας στο νέο εγχείρημα του Peter Weernink στην αγορά του ξηρού φορτίου, της Singapore Marine.

H Thenamaris διαθέτει στον στόλο της επτά πλοία VLCCs, ενώ ο συνολικός της στόλος ανέρχεται πλέον στα 93 πλοία. Επιπλέον, υπό κατασκευή βρίσκονται τρία τάνκερ aframax και δύο πλοία LNG.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Γ. Κούστας: Η κίνηση της Danaos Corporation για να αυξήσει την τιμή της μετοχής της

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί οι αναλυτές πιστεύουν στη «λάμψη» της Diamond S των Μαρινάκη-Ross

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Ευ. Πιστιόλης: Η Top Ships μπαίνει στον «χάρτη» της Maxim