Mε νέες παραγγελίες συνολικού ύψους άνω των 160 εκατ. δολαρίων, η ναυτιλιακή Thenamaris του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου, προχωρά στην ανανέωση του στόλου της, τόσο στον κλάδο των τάνκερ όσο και στο ξηρό φορτίο.

Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο report της Allied Shipbroking, η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Hyundai Mipo για την κατασκευή αρχικά δύο τάνκερ MR χωρητικότητας 50,000 dwt, με option για ένα επιπλέον, κόστους 36 εκατ. δολαρίων έκαστο. Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το 2022.

Παράλληλα, η ναυτιλιακή υπέγραψε σύμβαση με το κινέζικο ναυπηγείο Nantong Cosco KHI Ship Engineering (Nacks) για δύο νεότευκτα bulker χωρητικότητας 82,000 dwt, στην τιμή των 27 εκατ. δολαρίων το καθένα. Τα νέα φορτηγά πλοία θα παραλάβει το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Σημειώνεται ότι στις αρχές του έτους η  Thenamaris  με βάση τα στοιχεία της VesselsValue πούλησε δύο supramax bulkers, τα χωρητικότητας 56,895 dwt αδελφά πλοία Seahope II και Seapace, κατασκευής 2010, έναντι 8,25 εκατ. δολάρια έκαστο, ενώ κατά πληροφορίες οι αγοραστές ήταν Κινέζοι.

Η τελευταία φορά που η εταιρεία είχε παραγγείλει MR τάνκερ ήταν πριν από μία δεκαετία, το 2011, όταν είχε υπογράψει με το STX Offshore & Shipbuilding για την κατασκευή τεσσάρων νεότευκτων. Πρόκειται για τα πλοία Seafriend, Seapride, Seasalvia και Seatreasure, που παρέλαβε το 2013.

Αντίστοιχα, είχε παραγγείλει το 2013 στο ναυπηγείο Yangzhou Dayang Shipyard τέσσερα ultramaxes bulkers, τα οποία παρέλαβε το 2015.

Κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2020, η εταιρεία προχώρησε στο διαχωρισμό των πλοίων ξηρού φορτίων και των containerships του στόλου της και στην ένταξη τους σε ένα νέο εταιρικό brand.

O νέος βραχίονας της εταιρείας, με το όνομα Thenamaris Conbulk περιλαμβάνει 18 φορτηγά πλοία και τέσσερα containerships, ενώ τα 62 τάνκερ παραμένουν στην Thenamaris, όπως αναφέρεται στη ιστοσελίδα της ναυτιλιακής.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος έχει ιδρύσει από το 2011 και την Thenamaris LNG, η οποία διαχειρίζεται 13 πλοία,  5 LNG και 4 LPG,  συμπεριλαμβανομένων και των τεσσάρων πλοίων LPG που βρίσκονται υπό κατασκευή στo ναυπηγείο Hyundai Mipo.

Πρόκειται για πλοία μεταφοράς LPG χωρητικότητας 27,985 dwt, η παράδοση των οποίων θα ξεκινήσει τον Απρίλιο 2021 και θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Σεμίραμις Παληού: Η συμφωνία της Diana Shipping που αποτυπώνει την σημαντική αύξηση των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου

Βακάκης-Διαμαντίδης: Στην εξαγορά νέου τάνκερ προχώρησε η Velos Tankers

Έλληνες εφοπλιστές: Μπαράζ νέων παραγγελιών το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση