Σε δικαστήριο του Καναδά ξεκίνησε η εκδίκαση της υπόθεσης της διαρροής καυσίμων που σημειώθηκε ανοιχτά του Βανκούβερ το 2015 από πλοίο ελληνικών συμφερόντων, με την κατάθεση ενός λιμενικού υπαλλήλου.
Πρόκειται για την υπόθεση του πλοίου Marathassa (χωρητικότητας 81.000 dwt, κατασκευής 2015) της ναυτιλιακής εταιρείας Alassia NewShips Management (συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Β. Χατζηιωάννου), η οποία κατηγορείται για δέκα αδικήματα σχετικά με την περιβαλλοντική νομοθεσία. Μάλιστα, η εταιρεία είχε παραλάβει το πλοίο ως νεότευτκο μόλις ένα μήνα πριν το περιστατικό.
Ο Καναδός λιμενικός Μαρκ Τζέιμς ανέφερε στο δικαστήριο πως ήταν ο πρώτος που υποψιάστηκε πως υπήρχε διαρροή καυσίμων από το πλοίο, παρατηρώντας μία ασυνήθιστη αντανάκλαση στην επιφάνεια της θάλασσας.
“Όταν μυρίζεις βενζίνη, ξέρεις τη μυρωδιά της βενζίνης. Καταλάβαμε ότι ήταν ναυτιλιακά καύσιμα, που ήταν σοβαρό”, κατέθεσε ο ίδιος, τονίζοντας πως συνέλεξε δείγματα και ερεύνησε περίπου έξι πλοία που ήταν αγκυροβολημένα στο λιμάνι εκείνη την περίοδο. Όταν επιβιβάστηκε στο Marathassa, όπως είπε, ο καπετάνιος του έδωσε ένα λευκό φύλλο χαρτιού με το λογότυπο του πλοίου, προκειμένου να κρατήσει κάποιες από τις σημειώσεις στις οποίες βασίστηκε η κατάθεσή του.
Από την πλευρά της, η Alassia δεν εκπροσωπήθηκε στο δικαστήριο, καθώς δεν αναγνωρίζει τη δικαιοδοσία του να εκδικάσει την υπόθεση, και έχει ζητήσει την αναβολή της εκδίκασής της, ισχυριζόμενη ότι η αρμόδια υπηρεσία του Καναδά δεν ενημέρωσε με τον δέοντα τρόπο τα στελέχη της εταιρείας για τις κατηγορίες σε βάρος της.
Αναφορικά με το περιστατικό της διαρροής, η Alassia έχει επισημάνει πως επρόκειτο για ατύχημα και η διαρροή εντοπίστηκε και σταμάτησε. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, περίπου 2.700 λίτρα πετρελαίου κατέληξαν στη θάλασσα.
Υπενθυμίζεται ότι ο επικεφαλής της Alassia, Nικόλας B. Xατζηιωάννου, είναι αδελφός του Πόλυ Xατζηιωάννου, της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Safe Bulkers. O Nικόλας B. Xατζηιωάννου από το 2010 έχει χαράξει αυτόνομη «ρότα» από τον αδελφό του, ιδρύοντας την Alassia, η οποία δραστηριοποιείται, όπως και η Safe Bulkers, στην αγορά των φορτηγών πλοίων.