Το κοινοβούλιο του Αμβούργου έδωσε τελικά την έγκριση για την απόκτηση των μετοχών κοντά στο 50% των τερματικών σταθμών HHLA από τη ναυτιλιακή εταιρεία MSC, του Τζιανλουίτζι Απόντε.

Σε ονομαστική ψηφοφορία, 72 από τους 105 βουλευτές που ήταν παρόντες ψήφισαν υπέρ της συμφωνίας και 33 κατά.

1

Η κόκκινη-πράσινη Γερουσία του Αμβούργου έδωσε το πράσινο φως για την είσοδο της MSC και αυτή η εξέλιξη θα επιτρέψει στην Hamburger Hafen und Logistik AG (Hhla) να αυξήσει ή τουλάχιστον να σταθεροποιήσει την κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στις αποβάθρες του γερμανικού λιμανιού.

Ο Δήμος θα κατέχει το 50,1% και η MSC το 49,9% της εταιρείας. Μέχρι σήμερα ο Δήμος Αμβούργου κατείχε περίπου το 70% του κεφαλαίου ενώ το υπόλοιπο ήταν στα χέρια άλλων επενδυτών.

Η MSC υποσχέθηκε να αυξήσει τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων που επιβιβάζονται και αποβιβάζονται στους τερματικούς σταθμούς.

Η MSC θέλει επίσης να κατασκευάσει μια νέα έδρα στο Αμβούργο και, μαζί με την πόλη, να αυξήσει το μετοχικό κεφάλαιο της HHLA κατά 450 εκατ. ευρώ.

Ορισμένα συνδικάτα και λιμενεργάτες προσπαθούν εδώ και καιρό να αντιταχθούν σθεναρά στη συμφωνία, γι’ αυτό και έχουν επανειλημμένα κινηθεί νομικά. Σύμφωνα με αυτούς, οι θέσεις εργασίας θα κινδύνευαν όχι μόνο εντός της HHLA, αλλά και σε άλλες λιμενικές εταιρείες όπως η Gesamthafenbetrieb και η Lasch-Betriebe. Επιπλέον, η συμφωνία δίνει επίσης στην MSC σημαντικό δικαίωμα αρνησικυρίας σε ορισμένα στρατηγικά ζητήματα.

Διαβάστε επίσης:

CLIA: Μόνο 35 λιμάνια σε όλο τον κόσμο έχουν δυνατότητα να τροφοδοτήσουν με ηλεκτρική ενέργεια τα κρουαζιερόπλοια

Καλώδιο Ελλάδας-Κύπρου: Όλα από την αρχή- Νομικό πρόβλημα με τα 25 εκατ. από ρύπους – Το αυτογκόλ Μανουσάκη

Απόστολος Βακάκης: Η αναγκαστική αναδίπλωση του Mr Jumbo μετά από τη χρηματιστηριακή βουτιά των 952,4 εκατ. ευρώ