ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η συμφωνία που ανακοινώθηκε την Τετάρτη συμπίπτει με την ανακοίνωση των προβλέψεων της ναυτιλιακής για τα κέρδη του 2022 που διαμορφώνονται αρκετά χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Η Maersk είπε ότι περιμένει ένα δυνατό πρώτο εξάμηνο πριν από την «ομαλοποίηση των ωκεανών» στις αρχές του δεύτερου εξαμήνου.
Οι εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων εξασφάλισαν τεράστια κέρδη τα τελευταία δύο χρόνια, λόγω της εκτίναξης των ναύλων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η Maersk και οι άλλες ναυτιλιακές του κλάδου χρησιμοποιούν τα χρήματα για την διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων τους και την είσοδο τους σε τομείς όπως οι αεροπορικές μεταφορές εμπορευμάτων και τα logistics.
“Εισερχόμαστε σε ένα νέο περιβάλλον μετά την πανδημία και δεν έχουμε μεγάλη εμπειρία σε αυτό για να είμαι ειλικρινής», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Maersk, Soren Skou, σε συνέντευξή του στο Bloomberg TV. Το αποτέλεσμα θα είναι “παρόμοιο με αυτό που είχαμε πέρυσι, το οποίο αποτέλεσε ρεκόρ σε κάθε διάσταση”.
Η μετοχή της εταιρείας σημείωσε πτώση έως και 5,6% στην Κοπεγχάγη.
Προβλέψεις κερδών
Η ναυτιλιακή είπε ότι αναμένει κέρδη περίπου 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022, έναντι μέσης εκτίμησης για 28 δισ. δολάρια σύμφωνα με έρευνα του bloomberg.
Η παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα επεκταθεί κατά 2% έως 4% φέτος, «με την επιφύλαξη των υψηλών αβεβαιοτήτων που σχετίζονται με την τρέχουσα συμφόρηση, τις διακοπές δικτύου και την πορεία της ζήτησης», δήλωσε η Maersk.
Τον περασμένο μήνα, η Mediterranean Shipping Co. την ξεπέρασε και αναδείχθηκε η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο από άποψη χωρητικότητας, αλλά η Maersk παραμένει ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η Maersk διαθέτει πολλά μετρητά για εξαγορές. Η εταιρεία, η οποία μεταφέρει περίπου το ένα πέμπτο των εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο μέσω θαλάσσης, έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στα logistics όπου υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες ανάπτυξης και τα περιθώρια κέρδους είναι υψηλότερα.
Τον Δεκέμβριο προχώρησε στην εξαγορά της ασιατικής εταιρείας LF Logistics έναντι 3,6 δισ. δολαρίων, πραγματοποιώντας τη δεύτερη μεγαλύτερη εξαγορά στην ιστορία της.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία στο σύνολό της κατέγραψε το 2021 κέρδη ρεκόρ, καθώς τα παγκόσμια προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας επέτρεψαν στους πλοιοκτήτες να χρεώνουν υψηλότερους ναύλους για τις υπηρεσίες τους.
Διαβάστε ακόμη:
Η MSC κορυφαίος μεταφορέας κοντέινερ – Η Maersk χάνει τα πρωτεία μετά από 25 χρόνια!
AP Moller – Maersk: Super deal 3,6 δισ. δολαρίων για τον ναυτιλιακό κολοσσό
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Λίβανος: Η Χεζμπολάχ λέει ότι κατέστρεψε 6 ισραηλινά άρματα – Σφοδρές μάχες στα νότια σύνορα με το Ισραήλ
- ΣΥΡΙΖΑ: Κοντά σε νίκη από τον πρώτο γύρο ο Φάμελλος με 49,60% στο 75% της ενσωμάτωσης(upd)
- Ουκρανία: Παρουσίασε συντρίμμια του ρωσικού πυραύλου Oreshnik
- Αντώναρος για εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Δεν έχουν ψηφίσει ούτε το 20% από τα νούμερα που δίνει η Κουμουνδούρου