Η Moller-Maersk, η μεγαλύτερη εταιρεία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, μείωσε τις προβλέψεις της για την παγκόσμια αγορά containers, λέγοντας ότι η ζήτηση θα συρρικνωθεί έως και 4% φέτος και μπορεί να μειωθεί και το 2023, καθώς η οικονομική επιβράδυνση επιβαρύνει τις κρατήσεις.

Ο κλάδος των containeships, ο οποίος από την εποχή της πανδημίας χρεώνει υψηλότερες τιμές και σημείωσε κέρδη ρεκόρ λόγω των αναταραχών στις γραμμές ανεφοδιασμού και της έλλειψης χωρητικότητας σε πλοία, αντιμετωπίζει μια απότομη διόρθωση καθώς η συμφόρηση μειώνεται. Η παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση, σε συνδυασμό με την αύξηση του πληθωρισμού, μειώνει επίσης τη ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά.

Η Maersk αναμένει ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων θα μειωθεί μεταξύ 2% και 4%, σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμηση για μεταβολή μεταξύ +/- 1%.

«Με τον πόλεμο στην Ουκρανία, την ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη, τον υψηλό πληθωρισμό και την επικείμενη παγκόσμια ύφεση, υπάρχουν πολλά μαύρα σύννεφα στον ορίζοντα», ανέφερε η εταιρεία στην ανακοίνωση κερδών του τρίτου τριμήνου την Τετάρτη. «Αυτό επιβαρύνει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει την παγκόσμια ζήτηση μεταφορών και logistics».

Container rates have come down faster than expected
Οι τιμές των ναύλων των containers έχουν μειωθεί ταχύτερα από το αναμενόμενο

Η Maersk, η οποία ελέγχει περίπου το ένα έκτο του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων, δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι οι ναύλοι έχουν μειωθεί ταχύτερα από το αναμενόμενο και οι αποθήκες στις ΗΠΑ και την Ευρώπη γεμίζουν καθώς η ζήτηση των καταναλωτών για αγαθά μειώνεται.

Την Τετάρτη, η εταιρεία δήλωσε ότι η παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να είναι «σε γενικές γραμμές επίπεδη έως αρνητική» το 2023 λόγω των μακροοικονομικών προοπτικών.

Αύξηση κερδών

Ωστόσο, τα κέρδη προ τόκων και φόρων του τρίτου τριμήνου αυξήθηκαν στα 9,48 δισεκατομμύρια δολάρια, δήλωσε η εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη, έναντι μέσης εκτίμησης των αναλυτών για 8,63 δισ. δολάρια, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Bloomberg. Η Maersk διατήρησε τη δική της πρόβλεψη για τα φετινά κέρδη.

«Είναι ξεκάθαρο ότι οι ναύλοι έχουν κορυφωθεί και άρχισαν να ομαλοποιούνται κατά τη διάρκεια του τριμήνου, λόγω της μείωσης της ζήτησης και της χαλάρωσης της συμφόρησης της αλυσίδας εφοδιασμού», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ναυτιλιακής, Soren Skou.

Διαβάστε ακόμη:

Maersk: Ώθηση 25% στα κέρδη φέρνει η εκτίναξη της αγοράς containerships