Επενδύσεις ύψους 1,4 δισ. δολαρίων θα πραγματοποιήσει η ναυτιλιακή Moller-Maersk προκειμένου να εντάξει στο στόλο της πλοία που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο τη μεθανόλη.

Η μεγαλύτερη εταιρεία containerships παγκοσμίως, έχει παραγγείλει οκτώ νέα πλοία, κόστους 175 εκατ. δολαρίων έκαστο, τα οποία θα αρχίσει να παραλαμβάνει από το 2024.

«Δεν πιστεύουμε σε περισσότερα ορυκτά καύσιμα», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Morten Bo Christiansen, αντιπρόεδρος και επικεφαλής της προσπάθειας απομάκρυνσης του άνθρακα από την εταιρεία. “Πολλοί από τους πελάτες μας, μας υποστηρίζουν σε μεγάλο βαθμό”.

Η ναυτιλία, η ραχοκοκαλιά του παγκόσμιου εμπορίου, αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% των τεχνητών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Το επίπεδο αυξάνεται τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

Έως το 2050, ο οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών θέλει οι συνολικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στα πλοία να μειωθούν τουλάχιστον στο μισό σε σχέση με το 2008. Πέρυσι, τέθηκαν σε ισχύ οι κανόνες του ΙΜΟ που είχαν ως στόχο τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, περιορίζοντας την περιεκτικότητα σε θείο των θαλάσσιων καυσίμων.

Dirty Shipping

Η Maersk δεν είναι η μόνη ναυτιλιακή που ξεκινά αυτή τη μετάβαση. Η εταιρεία δεξαμενόπλοιων Euronav NV παρήγγειλε νέα πλοία που θα έχουν τη δυνατότητα να κινούνται με αμμωνία ή υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Τον περασμένο Φεβρουάριο, η Maersk είπε ότι όλα τα μελλοντικά νεότευκτα πλοία της θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν καύσιμα ουδέτερου άνθρακα. Επίσης, ανακοίνωσε τη καθέλκυση, το 2023, ενός μικρού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα μπορεί να κινείται με καθαρή μεθανόλη.

Η τελευταία παραγγελία είναι αρκετές μεγαλύτερη, καθώς κάθε πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει περίπου 16.000 εμπορευματοκιβώτια.

Αύξηση ζήτησης για πράσινα καύσιμα

“Αυτό είναι ένα ισχυρό μήνυμα προς τους παραγωγούς καυσίμων, ότι η μεγάλη ζήτηση της αγοράς για τα πράσινα καύσιμα του μέλλοντος αυξάνεται με ταχύτητα”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Soren Skou.

Τα νέα πλοία, που κατασκευάζονται από την Hyundai Heavy Industries, αντιπροσωπεύουν περίπου το 3% της συνολικής χωρητικότητας της Maersk. Θα αντικαταστήσουν παλαιότερα πλοία του στόλου της εταιρείας, εξοικονομώντας περίπου ένα εκατομμύριο τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως.

Η Maersk έχει option να παραγγείλει τέσσερα ακόμη πλοία, που θα παραδοθούν το 2025.

Το πρόσθετο κόστος σχεδιασμού για να μπορεί να λειτουργεί το πλοίο τόσο με μεθανόλη όσο και με συμβατικά θαλάσσια καύσιμα χαμηλού θείου που προέρχονται από πετρέλαιο, θα κυμαίνεται στο 10-15% της συνολικής τιμής του.

Η φιλική προς το περιβάλλον ναυτιλία δεν είναι φθηνή. Η καθαρή μεθανόλη που μπορούν να κάψουν τα πλοία είναι «τουλάχιστον δύο φορές πιο ακριβή» από το καύσιμο μαζούτ με βάση τα ορυκτά, πολύ χαμηλού θείου, σύμφωνα με τον Christianen. Σε ένα κανονικό περιβάλλον ναύλων, ο διπλασιασμός της τιμής των καυσίμων μεταφράζεται σε αύξηση ναύλων περίπου 15%, είπε.

Διαβάστε ακόμα: