Οι αρνητικές επιπτώσεις από τις επιθέσεις των Χούθι σε πλοία που πλέουν στην Ερυθρά Θάλασσα και στην Διώρυγα του Σουέζ είναι μεγάλες.

Αναλυτικότερα, το πρώτο τρίμηνο του 2024, μόνο 3.597 πλοία χρησιμοποίησαν τη Διώρυγα, εκ των οποίων 1.238 δεξαμενόπλοια (-40,0%) και 2.359 πλοία άλλων τύπων (-44,4%).

1

Επίσης, τον μήνα Απρίλιο, η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, η οποία μειώνεται από τότε που οι Χούτι άρχισαν να επιτίθενται σε πλοία που διέρχονται ως αντίποινα για την ισραηλινή επίθεση στη Γάζα, μειώθηκε σχεδόν στο μισό.

Η Αρχή της Διώρυγας, αποκάλυψε ότι η συνολική μείωση έφτασε το 42,9% στη ναυτική κίνηση το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Η παγκόσμια καθαρή χωρητικότητα Scnt (Suez Canal Net Tonnage ) των πλοίων που διήλθαν ήταν ίση με 150,3 εκατομμύρια τόνους (-59,0%).

Τα έσοδα από τις ναυτικές διελεύσεις τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους ανήλθαν σε 39,1 δισ. αιγυπτιακές λίρες (-45,2%). Μόνο τον Μάρτιο του 2024 οι συνολικές διελεύσεις ήταν 1.115, με μείωση -49,1% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2023, εκ των οποίων 402 δεξαμενόπλοια (-44,8%) και 713 πλοία λοιπών τύπων (-51,3%).

Αξιοσημείωτη είναι η σημαντική αύξηση της αξίας των εσόδων από δικαιώματα διαμετακόμισης τον Μάρτιο του 2024 σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα που ανήλθαν σε 10,6 εκατομμύρια λίρες, παρά το γεγονός ότι τον Φεβρουάριο η κίνηση ήταν μεγαλύτερη κατά πέντε μόνο διελεύσεις για 2,1 εκατομμύρια τόνους Scnt περισσότερο.

Διαβάστε επίσης

Τράπεζα Πειραιώς: Στα 4 δισ. δολάρια η χρηματοδότηση στη ναυτιλία