ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το λιμάνι της Βαρκελώνης διακίνησε συνολικά 64 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, σημειώνοντας μείωση 9,8% στην κίνηση.
Όπως αναφέρει η Λιμενική Αρχή του λιμένα της Βαρκελώνης οι λόγοι της μείωσης εστιάζονται στο περίπλοκο εμπόλεμο διεθνές πλαίσιο, στη χαμηλή ζήτηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στη σημαντική μείωση των εξαγωγών, καθώς και η σύγκριση με τα νούμερα ρεκόρ του 2022.
Ειδικότερα, το λιμάνι κατέγραψε κίνηση 3,3 εκατομμυρίων TEU, 7% λιγότερο από το 2023, κυρίως λόγω της πτώσης κατά 20% της κίνησης μεταφορτώσεων και της πτώσης κατά 12% των εξαγωγών, οι οποίες πρακτικά υπέστησαν πτώση σε όλους τους τομείς.
Οι εισαγωγές παρέμειναν αμετάβλητες σε σχέση με την κίνηση του 2022, με ελαφρά μείωση 1%. Οι ενδομεταφορές, από την πλευρά τους, έκλεισαν με αξιοσημείωτη ανάπτυξη 18%.
Αντίθετα, η διακίνηση των οχημάτων σημείωσε αύξηση 33,7%, με 790.000 μονάδες. Οι εισαγωγές ξεπέρασαν το ιστορικό ρεκόρ με 246.000 μονάδες και αύξηση 54%.
Το λιμάνι της Βαρκελώνης έχει γίνει ο κύριος κόμβος εισόδου για ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται στην Κίνα με προορισμό τη Νότια Ευρώπη και τη Μεσόγειο.
Το 34% των συνολικών εισαγόμενων οχημάτων είναι ηλεκτρικά και από αυτά το 92% προέρχεται από την Κίνα. Οι εξαγωγές, από την πλευρά τους, αυξήθηκαν κατά 26%.
Η αύξηση της κίνησης των επιβατών κρουαζιέρας ήταν 52,9%, με 3,5 εκατομμύρια μετακινήσεις, αριθμός που αντιπροσωπεύει 13% περισσότερο από το 2019, έτος πριν από την Covid.
Διαβάστε επίσης:
Ιωάννης Παππάς: Στόχος μας να παρουσιάσουμε μια συνεκτική πολιτική για τη θαλάσσια οικονομία
Στυλιανίδης: Ιδανικό πεδίο δυναμικής ανάπτυξης στην προώθηση της γαλάζιας οικονομίας η Μεσόγειος
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μπακογιάννης: Οι Τράπεζες είχαν ενημερώσει από τον Απρίλιο τον Δούκα για το χρηματοδοτικό κενό στο γήπεδο του ερασιτέχνη ΠΑΟ
- Υπουργείο Παιδείας: Ανακοινώθηκαν οι ελάχιστες βάσεις εισαγωγής για τις Πανελλήνιες
- Δίκη για το Μάτι: Ξεκίνησαν οι απολογίες των κατηγορουμένων
- Συρία-αλ-Τζολάνι: Η Τουρκία θα έχει προτεραιότητα στην ανοικοδόμηση της χώρας