Το λιμάνι της Βαρκελώνης διακίνησε συνολικά 64 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, σημειώνοντας μείωση 9,8% στην κίνηση.

Όπως αναφέρει η Λιμενική Αρχή του λιμένα της Βαρκελώνης οι λόγοι της μείωσης εστιάζονται στο περίπλοκο εμπόλεμο διεθνές πλαίσιο, στη χαμηλή ζήτηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στη σημαντική μείωση των εξαγωγών, καθώς και η σύγκριση με τα νούμερα ρεκόρ του 2022.

1

Ειδικότερα, το λιμάνι κατέγραψε κίνηση 3,3 εκατομμυρίων TEU, 7% λιγότερο από το 2023, κυρίως λόγω της πτώσης κατά 20% της κίνησης μεταφορτώσεων και της πτώσης κατά 12% των εξαγωγών, οι οποίες πρακτικά υπέστησαν πτώση σε όλους τους τομείς.

Οι εισαγωγές παρέμειναν αμετάβλητες σε σχέση με την κίνηση του 2022, με ελαφρά μείωση 1%. Οι ενδομεταφορές, από την πλευρά τους, έκλεισαν με αξιοσημείωτη ανάπτυξη 18%.

Αντίθετα, η διακίνηση των οχημάτων σημείωσε αύξηση 33,7%, με 790.000 μονάδες. Οι εισαγωγές ξεπέρασαν το ιστορικό ρεκόρ με 246.000 μονάδες και αύξηση 54%.

Το λιμάνι της Βαρκελώνης έχει γίνει ο κύριος κόμβος εισόδου για ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται στην Κίνα με προορισμό τη Νότια Ευρώπη και τη Μεσόγειο.

Το 34% των συνολικών εισαγόμενων οχημάτων είναι ηλεκτρικά και από αυτά το 92% προέρχεται από την Κίνα. Οι εξαγωγές, από την πλευρά τους, αυξήθηκαν κατά 26%.

Η αύξηση της κίνησης των επιβατών κρουαζιέρας ήταν 52,9%, με 3,5 εκατομμύρια μετακινήσεις, αριθμός που αντιπροσωπεύει 13% περισσότερο από το 2019, έτος πριν από την Covid.

Διαβάστε επίσης:

Ιωάννης Παππάς: Στόχος μας να παρουσιάσουμε μια συνεκτική πολιτική για τη θαλάσσια οικονομία

Λεωνίδας Ευγενίδης-Δημητριάδης: Το Ίδρυμα Ευγενίδου αποτελεί στρατηγικό εταίρο του υπουργείου Ναυτιλίας

Στυλιανίδης: Ιδανικό πεδίο δυναμικής ανάπτυξης στην προώθηση της γαλάζιας οικονομίας η Μεσόγειος